۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

همه روسیه را تحریم کردند، به جز کشتی!

۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۵۵
کد خبر: 616904
همه روسیه را تحریم کردند، به جز کشتی!

درحالی که خبر تحریم ورزش روسیه مخابره می شود، فدراسیون جهانی کشتی جوز معدود نهادهایی است که واکنشی به جنگ نداشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در پی حمله نظامی روسیه علیه اوکراین، کمیته بین المللی المپیک ورزشکاران این کشور را به همراه بلاروس تحریم و اعلام کرد در مسابقات ورزشی پرچم این دو کشور بالا نخواهد رفت و سرودشان پخش نخواهد شد. سپس فدراسیون‌های جهانی رشته‌های مختلف نیز اقدام به تحریم ورزش روسیه پرداختند.

در کنار IOC، فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا)، فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا)، فدراسیون جهانی شطرنج (فیده)، فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) و... اقدام به تحریم روس‌ها کردند و در پی این اقدامات میزبانی‌های زیادی هم از این کشور گرفته شد.

با این حال همچنان از واکنش UWW( اتحادیه جهانی کشتی ) خبری نیست. درحالی که اغلب فدراسیون‌ها در این رابطه موضع ‌گیری کرده‌اند، اما در کشتی بعید به نظر می ‌رسد حتی تا پایان جنگ هم اتفاق ویژه‌ای رخ دهد و شاهد کوچکترین واکنش نناد لالوویچ صربستانی نسبت به روس‌ها باشیم! دلیل آنهم مشخص است؛ چون کشتی در قبضه روس ‌هاست. آن‌ها همیشه حرف اول را در کشتی دنیا می‌زنند، حتی امروز که آمریکایی‌ها هم مدعی جدی هستند.

البته که خود روس‌ها با توجه به وضعیتی که علیه آن‌ها در جهان ایجاد شده، فعلا پیش دستی کرده و تصمیم گرفته‌اند در مسابقات کشتی زیر ۲۳ سال قهرمانی اروپا شرکت نکنند. در ادامه شاید گستره غیبت آن‌ها در مسابقات بین‌المللی بیش از این شود و آن‌ها در ماه‌های آینده برخی از رقابت‌ها را از دست بدهند. ساده‌ترین آن می‌تواند لغو تورنمنت‌های باکیفیتی باشد که آن‌ها هر ساله برگزار کرده و کشتی‌گیران زیادی از سراسر دنیا در آن‌ها شرکت می‌کنند.

دامنه جنگ قطعا خیلی گسترده‌تر از آن چیزی خواهد بود که به نظر می‌ رسد. از همین حالا مشخص است که جنگ تاثیرش را در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صربستان هم خواهد گذاشت. تا اینجای کار کشتی‌گیران اوکراینی حضور در اولین مسابقه رنکینگ اتحادیه جهانی را از دست داده و روس‌ها نیز رسما از عدم حضورشان در مسابقات کشتی قهرمانی زیر ۲۳ سال اروپا خبر داده‌اند. جایی که زادگاه نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی میزبان مسابقات جهانی کشتی شده است.