۰ نفر

تبعات جنگ اوکراین و روسیه؛ عجله آبراموویچ برای فروش چلسی

۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۳۴
کد خبر: 616860
تبعات جنگ اوکراین و روسیه؛ عجله آبراموویچ برای فروش چلسی

مالک ثروتمند باشگاه چلسی تحت تاثیر حواشی اخیر، قصد دارد پس از ۱۹ سال سهام این باشگاه را به فروش برساند.

به گزارش اقتصاد آنلاین و به نقل از تلگراف؛ چند روز پیش و پس از فشار از سوی پارلمان انگلیس بود که رومن آبراموویچ تصمیم گرفت مالکیت چلسی را در اختیار بنیاد خیریه همین باشگاه قرار دهد؛ تصمیمی برای کاهش فشارهای جانبی به این مجموعه اما با بالا گرفتن انتقادات و احتمال تحریم کلیه اموال این تاجر ثروتمند روسی، وی مایل است هرچه سریعتر در ازای رقم ۴ میلیارد پوند باشگاه چلسی را بفروشد و هانسیورگ ویس، تاجر ثروتمند سوئیسی یکی از مشتریان بالقوه خرید باشگاه چلسی است.

البته باشگاه چلسی هنوز به خبر علاقه ‌مندی ویس برای خرید این باشگاه واکنشی نشان نداده و اخبار فروش باشگاه را تایید یا تکذیب نکرده است. رومن آبراموویچ در حالی برای فروش چلسی ۴ میلیارد پوند می‌خواهد که گفته می‌شود مشتریان حاضرند پیشنهادی ۲ میلیارد پوندی به او ارائه کنند. پیش ‌تر آبراموویچ پیشنهاداتی به ارزش ۲.۲ میلیارد پوند را برای چلسی رد کرده بود و این در حالی است که بدهی چلسی به رومن آبراموویچ حدود ۱.۵ میلیارد پوند تخمین زده می‌شود. غیر از هانسیورگ ویس، سه مشتری دیگر هم وضعیت خرید چلسی را بررسی می ‌کنند. آبراموویچ به شدت تحت فشار است و مشتریان را تشویق می‌کند تا روز یک‌شنبه، بهترین پیشنهادهای خود را ارائه کنند چرا که پیش‌بینی می‌شود به زودی او نیز هم‌چون علی‌شیر عثمانوف - که بخشی از سهام باشگاه اورتون را در اختیار دارد و به دلیل ارتباط با ولادیمیر پوتین اموالش در اروپا توقیف شده - تحریم شود.  

هانسیورگ ویس اخیرا در مصاحبه با نشریه Blick سوئیس در خصوص خرید چلسی گفته بود: مثل سایر الیگارش‌های روس، آبراموویچ هم به وحشت افتاده است. او در تلاش است ویلاهای خود در انگلیس را بفروشد و سعی می‌کند هر چه سریع‌تر هم از شر چلسی خلاص شود. من و سه فرد دیگر، روز سه شنبه پیشنهادی از سوی آبراموویچ برای خرید چلسی دریافت کردیم. باید چهار یا پنج روز دیگر صبر کنم. آبراموویچ مبلغ خیلی زیادی برای فروش چلسی می‌خواهد و همان‌طور که می‌دانید، چلسی ۲ میلیارد پوند به او بدهی دارد. اگر من بخواهم اقدامی کنم، قطعا تنها اقدام نخواهم کرد. با کنسرسیومی با شش یا هفت سرمایه‌گذار برای خرید چلسی وارد عمل می‌شویم.