۰ نفر

فسخ قرارداد یونایتد با شرکت هواپیمایی روسی

۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۲۹
کد خبر: 615168
فسخ قرارداد یونایتد با شرکت هواپیمایی روسی

باشگاه منچستریونایتد قرارداد همکاری‌اش با یکی از حامیان مالی روسی را به صورت یک طرفه فسخ کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه، حمله نظامی روسیه به اوکراین با واکنش‌های بسیاری از سوی مقامات فوتبال اروپا و باشگاه‌های بزرگ این قاره روبرو شده است. 

منچستریونایتد یکی از باشگاه‌هایی است که تصمیم گرفت نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده و قرارداد 40 میلیون پوند با یکی از حامیان مالی خود که شرکت هواپیمایی به نام ایروفلات بوده را فسخ کند. 

یکی از سخنگوهای این باشگاه درباره تصمیم اتخاذ شده از سوی مدیران یونایتد گفت:« پس از اتفاقاتی که در  اوکراین رخ داد، تصمیم گرفتیم که قرارداد حمایت مالی ایروفلات را کنیم. ما هم مانند هوادارانی که در سراسر دنیا داریم نگران هستیم و همدردی خود را با کسانی که تحت تاثیر این اتفاقات قرار گرفته‌اند همدردی می‌کنیم.»

یونایتد اولین بار در سال 2013 قراردادی را با این خط هوایی روسی به امضا رسانده بود اما حالا به این نتیجه رسیده که بهتر است به این همکاری پایان دهد. 

قرارداد یونایتد با ایروفلات در سال 2017 با امضای قراردادی به ارزش 40 میلیون یورو تمدید شد و تا سال 2023 نیز ادامه داشت و حالا این باشگاه یک سال زودتر از موعد پایان این قرارداد آن را فسخ کرده است. 

ایروفلات به 146 مقصد در 52 کشور پرواز داشت و وظیفه انتقال ستاره‌های یونایتد به سراسر جهان را برعهده گرفته بود اما حالا یونایتد به دنبال یافتن شرکت جدیدی است که بتواند قراردادی را برای انجام پروازهایش به امضا برساند. گفته می‌شود خطوط هوایی قطر یکی از گزینه‌های مدنظر این باشگاه است.