۰ نفر

ارسلان کشتی گیر تیم ملی صربستان: از بردن عبدولی خوشحال نشدم

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۵۹
کد خبر: 612973
ارسلان کشتی گیر تیم ملی صربستان: از بردن عبدولی خوشحال نشدم

ملی پوش پیشین کشتی فرنگی ایران با بیان این که از شکست یک ایرانی در مسابقات بلغارستان حس بدی داشته است، گفت: سرمربی خوبی در تیم ملی صربستان داریم و او بر خلاف برخی مربیان ایرانی، من را بازیچه خود قرار نمی‌دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی ارسلان ، درباره کسب مدال طلای تورنمنت بلغارستان پس از قبول تابعیت صربستان، اظهار کرد: مسابقات از سطح خیلی بالایی برخوردار بود و در وزن من نیز مدال داران جهان و المپیک حضور داشتند. زویدزه گرجستانی که در مسابقات جهانی نروژ به مدال برنز رسیده بود، در این رقابت ها مغلوب کشتی گیری شد که در نیمه نهایی مقابل من شکست خورد. بولکوادزه نیز که مدال برنز المپیک را داشت در این وزن به عنوان سومی رسید. در رقابت فینال نیز مقابل حریف مجارستانی که نایب قهرمان امیدهای جهان بود و سال گذشته نیز نفر نخست رنکینگ بود به برتری رسیدم و با لطف خدا قهرمان شدم.

ملی پوش سابق کشتی فرنگی ایران، درباره عملکرد خوب خود در این رقابت ها که با شکست قاطع رقبایش همراه بود، گفت: واقعا اطمینان خاطر داشتم که توانستم راحت کشتی بگیرم. از هفته گذشته تا حضور در مسابقات فقط یک جلسه تمرین داشتم چرا که مدام در رفت و آمد برای دریافت پاسپورت بودم که خدا را شکر با کمک داور استفانک کارهایم خیلی خوب پیش رفت و با دریافت پاسپورت توانستم با خیالی آسوده در این مسابقات به میدان بروم.

وی تصریح کرد: اگر هم در این تورنمنت ۲ یا ۳ امتیاز به رقبایم دادم بخاطر خستگی قبل از مسابقات بود. من با آمادگی ۳۰ درصدی در این تورنمنت به میدان رفتم و قطعا برای مسابقات اروپایی و قهرمانی جهان در شرایط خیلی بهتر به میدان می روم.

ارسلان ، درباره شکست ۹ بر صفر علیرضا عبدولی در این مسابقات و حس خود پس از برتری مقابل کشتی گیر ایران، گفت: واقعا وقتی که به این پیروزی رسیدم حس بدی داشتم و خوشحال نبودم اما به هر حال شرایط به شکلی رقم خورد که مجبور باشم مقابل کشتی گیران هموطنم قرار بگیرم. علیرضا عبدولی کشتی گیر خوب و آینده داری است و در رده جوانان کشتی می گیرد. دیشب هم با برادران او، سعید و کرامت عبدولی هم تلفنی صحبت کردم. فکر می کنم این موضوع دیگر در بین ورزشکاران جا افتاده و کشتی گیران هم حرفه ای فکر می کنند. همه ما در هر کجای دنیا که باشیم، ایرانی هستیم و ریشه در این آب و خاک داریم. من هیچوقت نمیتوانم گذشته ام را فراموش کنم. هر وقت کشتی گیران ایران را ببینم احساس خوبی دارم و در اینجا هم خیلی بیشتر از کشتی گیران صرب با میثم دلخانی تمرین می کردم.

فرنگی کار وزن ۷۲ کیلوگرم صربستان، درباره انگیزه بالای خود در این رقابت ها، خاطرنشان کرد: صد در صد همینطور است و انگیزه خیلی زیادی دارم تا مدال هایی که حقم بود و منتظرش بودم و نگذاشتند در ایران به آن ها برسم را بگیرم. متاسفانه در ایران با من بازی کردند اما اینجا از این خبرها نیست و همه چیز روشن و شفاف است، سرمربی یک برنامه مشخص را ارائه می کند و هیچ کشتی گیری را بازی نمی دهد. خدا را شکر سرمربی خوبی داریم و استفانک هم مثل برادر در کنار من است. حس خیلی خوبی دارم و از اینکه اینجا کشتی می گیرم خیلی خوشحالم.

وی تصریح کرد: قطعا بهتر از این ها هم خواهم شد. در این مسابقات فقط ۳۰ درصد آمادگی داشتم و برای اروپایی و جهانی با حداکثر آمادگی به میدان می روم تا بهترین عملکرد را داشته باشم. از این خوشحالم که مردم کشورم با این مدال من خوشحال شدند و آن را پسندیدند. ارزش یک مدال را مردم کشورم تعیین می کنند و هیچ کس نمی تواند تعیین کند که یک مدال زیر کدام پرچم ارزشمند است. من هر جا باشم یک ایرانی هستم و قلبم برای کشورم می تپد.

ارسلان درباره وضعیت امکانات او در صربستان، گفت: ابتدا این را بگویم از وقتی که علیرضا دبیر آمده شرایط و امکانات برای کشتی گیران ایران خیلی بهتر شده و او به نحو احسن کارش را انجام می دهد تا یک چیزی دست کشتی گیر را بگیرد. در صربستان هم شرایط خوبی دارم، تا جاییکه دیگر دغدغه ای برای آینده ام ندارم. یک حقوق ماهیانه دارم که فدراسیون کشتی صربستان به من پرداخت می کند و در کنار آن نیز یک حقوق دیگر نیز از باشگاهی که با آن قرارداد دارم و استفانک مدیر آن است، دریافت می کنم. اگر مدال هم بیاورم از کمیته المپیک و وزارت ورزش هر کدام حقوق جداگانه می گیرم. امکاناتی مثل ماشین با راننده و آپارتمان و... نیز در اختیارم است و خوشبختانه مشکلی ندارم.

ملی پوش سابق کشتی فرنگی ایران در پایان، خاطرنشان کرد: از مردم ایران که شرایط من را درک می کنند و برایم انرژی مثبت می فرستند صمیمانه قدردانی می کنم. از خانواده ام و مربیانم نیز که زحمت زیادی برای من کشیدند تشکر می کنم.