۰ نفر

دو مدافع استقلال به سربازی می روند یا خیر؟

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۳۷
کد خبر: 611151
دو مدافع استقلال به سربازی می روند یا خیر؟

فریبرز محمودزاده، رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ، آخرین وضعیت دو مدافع استقلال و خدمت سربازی آنها را تشریح کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه، موضوع سربازی رفتن سیاوش یزدانی و حسین مرادمند دو مدافع استقلال، یک بار دیگر به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. امروز تصویری از برگه اعزام به خدمت این دو بازیکن در رسانه‌ها منتشر شد که مرادمند و یزدانی می‌بایست در ابتدای اسفند ماه، راهی خدمت سربازی شوند.

در این میان، فریبرز محمودزاده، مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ با تکذیب این موضوع که دو بازیکن استقلال باید حتما راهی لیگ آزادگان شده و در یک تیم نظامی دسته یکی بازی کنند، گفت: قوانین حوزه نظام وظیفه و سربازی، تابع قانون نیروهای مسلح و حوزه نظام وظیفه است و هر خبری درخصوص نحوه انتقال این‌گونه بازیکنان به تیم‌های دیگر را تکذیب می‌کنم. ولی قانون را تشریح می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که قانون سربازی در کشور جمهوری اسلامی ایران، از سوی نیروهای مسلح کاملا تعریف شده است. به محض این‌که زمان اعزام خدمت در برگ سبز بازیکنان اعلام می‌شود، آن بازیکنان چه در رشته فوتبال و  چه در هر رشته ورزشی، از فعالیت در تیم غیرنظامی منع می‌شوند.

محمودزاده گفت: از این به بعد، آن بازیکن می‌تواند نسبت به تمدید زمان اعزام خدمت اقدام کند. زمان اعزام‌های خدمت از دیپلم به بالا، در تاریخ‌های اول تا سوم هر ماه است و پیش از این هجدهم هر ماه بود. برای همین، بازیکنان اگر در تیم‌های غیرنظامی فعالیت دارند، حتما می‌توانند زمان اعزام خودشان را با هماهنگی نیروهای مسلح و حوزه نظام وظیفه به تعویق بیندازند. اما اگر این تعویق صورت نگیرد، مانع فعالیت این بازیکنان در تیم‌های غیرنظامی خواهند شد.

وی درباره وضعیت مرادمند و یزدانی و این‌که آیا آنها قادر به همراهی استقلال از اسفند ماه به بعد خواهند بود یا باید راهی تیم نظامی شوند، پاسخ داد: بازیکنی که تاریخ اعزام او می‌رسد، حتما باید به خدمت سربازی برود، مگر این‌که تاریخ اعزام او به ماه‌های بعدی تمدید شود. درخصوص بازیکنانی که تاریخ اعزام‌شان اسفند ماه است، چون طبق قوانین مبدأ بازیکن مدنظر است؛ یزدانی و مرادمند متعلق به استقلال هستند و پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر به اتمام رسیده و اکنون بازیکنانِ متعلق به باشگاه خودشان هستند.

محمودزاده در پایان گفت: تیم نظامی لیگ برتری نمی‌تواند در فضای خارج از نقل و انتقالات سیاوش یزدانی و حسین مرادمند یا هر بازیکن مشمول دیگری را جذب کند. اما لزوما این بازیکنان هم نباید به لیگ یک بروند. آنها می‌توانند خدمت خود را به تعویق بیندازند یا زمان دیگری به تیم‌های نظامی لیگ برتر بروند اما اکنون قادر نیستند که به تیم نظامی لیگ برتری منتقل شوند.