۰ نفر

سه جای خالی در کنار دعوت‌های جدید

دفاع تیم ملی برای بازی کره جنوبی به هم می ریزد

۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۵۷
کد خبر: 609054
دفاع تیم ملی برای بازی کره جنوبی به هم می ریزد

غیبت محمد حسین کنعانی‌زادگان و صادق محرمی در مصاف با کره جنوبی و برملا شدن اختلافات شدید سیاوش یزدانی مدافع الاهلی، ابهامات در خط دفاعی تیم ملی را در مصاف با کره جنوبی به بالاترین حد ممکن رسانده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه، مصاف با تیم ملی امارات اگرچه با سه امتیاز و ادامه روند خوب تیم ملی با اسکوچیچ همراه شد، اما این مسابقه هزینه‌های زیادی روی دست سرمربی تیم ملی گذاشت که نبرد سرنوشت‌ساز با کره‌جنوبی که در خاک این کشور برگزار خواهد شد و تاثیر مستقیم در سرنوشت صدرنشین گروه و سیدبندی مسابقات در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد داشت را تحت تاثیر خود قرار داده است.

هنوز دقایقی از دریافت کارت زرد دوم صادق محرمی و قطعی شدن محرومیت او در مصاف با کره‌جنوبی نگذشته بود که سعید عزت اللهی نیز با دریافت کارت زرد به دلیل دو کارته شدن از حضور در این مسابقه محروم شد. اما خبر بدتر برای دراگان اسکوچیچ و کادر فنی تیم ملی چند روز پس از مسابقه برابر امارات از راه رسید و با حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، محمدحسین کنعانی زادگان نیز از دو مصاف تیم ملی محروم شد تا غیبت او در دو دیدار باقی مانده تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی در شرایطی که اسکوچیچ باید برای صدرنشینی با همتای پرتغالی‌اش بجنگند، قطعی باشد.

پیش از این سرمربی تیم ملی ترکیب چهار نفره دفاع خود را با محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده در قلب خط دفاعی شکل می‌داد. صادق محرمی دفاع راست ثابت او بود و در سمت چپ نیز امید نورافکن طی بازی های اخیر با کنار زدن میلاد محمدی، وحید امیری و احسان حاج صفی به بازیکن ثابت در پست دفاع چپ بدل شده است. با این حال در مصاف با کره جنوبی دراگان اسکوچیچ کنعانی‌زادگان و صادق محرمی را در اختیار ندارد تا کار بسیار سختی برای آرایش دفاع چهار نفره تیم ملی پیش رو داشته باشد.

نکته دیگر مصاف با امارات استفاده از امید نورافکن در پست دفاع میانی بود؛ تصمیمی که با وجود سیاوش یزدانی در فهرست تیم ملی با انتقادات زیادی همراه شد، ولی اسکوچیچ در دقیقه ۸۱ بازی و در شرایطی تصمیم به استفاده از یزدانی گرفت که تیمش ده نفره شده بود و با اضافه کردن یزدانی، میلاد محمدی را بیرون کشید تا نورافکن به پست دفاع چپ برود و شاهد اولین بازی مدافع میانی استقلال و زوج سازی او با محمد حسین کنعانی زادگان باشیم که پس از مصاف شاگردان فرهاد مجیدی در جام حذفی مقابل استقلال و مصاحبه تند یزدانی مشخص شد که این دو بازیکن در اردوی تیم ملی حتی با یکدیگر حرف هم نمی‌زنند و رابطه خصمانه‌ای میان آنها برقرار است.

با این وصف اما حالا شانس سایر بازیکنان برای رسیدن به ترکیب تیم ملی در مصاف با کره‌‎جنوبی بیشتر شده است. در پست دفاع راست اگر نام رامین رضائیان و وریا غفوری را با توجه به تفکرات اسکوچیچ و اینکه اعتقادی به استفاده از این دو بازیکن ندارد، قلم بگیریم، دانیال اسماعیلی فر و سیامک نعمتی شانس‌شان برای بازگشت دوباره به اردوی تیم ملی افزایش پیدا کده است، تا در رقابت با صالح حردانی خرید جدید استقلال برای حضور در ترکیب ثابت مقابل کره‌جنوبی رقابت داشته باشند.

در پست دفاع میانی هم اسکوچیچ اگرچه کنعانی‌‎زادگان را در اختیار نخواهد داشت، اما مهره‌های دیگری برای جانشینی این بازیکن در دسترس دارد که می‌توان از سیاوش یزدانی و مجید حسینی به عنوان جدی ترین گزینه ها نام برد. ضمن اینکه تا آن زمان باید دید شرایط مرتضی پورعلی گنجی و عارف غلامی که پیش از مصدومیت رباط صلیبی پای ثابت اردوهای ملی بودند، چطور پیش خواهد رفت و دید آیا این دو بازیکن می‌تواند بار دیگر به فهرست تیم ملی برسد یا خیر. آرمین سهرابیان، فرشاد فرجی و سایر مدافعین میانی آماده لیگ در آن مقطع گزینه‌های دیگری هستند که احتمالا اسکوچیچ برای انتخاب فهرست خود به آنها فکر خواهد کرد.

تیم ملی ایران در تاریخ چهارم فروردین ماه ابتدا باید در خاک کره‌جنوبی مقابل شاگردان پائولو بنتوی پرتغالی صف آرایی کند  و سپس روز نهم فرودین ماه ۱۴۰۱ در ورزشگاه آزادی به مصاف لبنان برود. دو دیداری که نتیجه آنها با توجه به ۲۲ امتیازی بودن ایران و ۲۰ امتیازی بودن کره جنوبی در پایان دور هشتم بازی‌ها، تاثیر مستقیمی در تعیین صدرنشین  گروه اول مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی خواهد داشت.