۰ نفر

محمدی؛

در تیم ملی کشتی آرامش نداشتم

۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۵۶
کد خبر: 607022
در تیم ملی کشتی آرامش نداشتم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران در المپیک توکیو گفت: کشتی‌گیر من در المپیک نمی‌دانست به حرف من گوش کند یا رییس فدراسیون کشتی که روی سکوها بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا محمدی سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد، با اشاره به روند کسب سهمیه های المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: من پس از المپیک و اینکه از تیم جدا شدم هیچ صحبتی انجام ندادم و برای اولین بار است که صحبت می کنم. واقعا کار در دوران کرونا و تمرین طولانی مدت در قرنطینه سخت بود. آن آرامش و تمرکزی را که یک سرمربی باید داشته باشد من نداشتم. نمی خواهم یکسری از مسائل را باز کنم چرا که این مسائل در شأن من و کشتی نیست. من حرمت ها را حفظ می کنم اما رییس فدراسیون متاسفانه این کار را انجام نداد.
وی ادامه داد: ما در اوزان ۸۶ ، ۹۷ و سنگین وزن شانس بیشتری در المپیک داشتیم. اگر آن ۱۷ ثانیه لعنتی در کشتی یزدانی مقابل تیلور اتفاق نمی افتاد قطعا شرایط تیمی ما بهتر می شد و محمدیان هم نتیجه بهتری می گرفت. یزدانی روز اول ۸۵ کیلوگرم بود و خوب نتوانست پر کند و بدنش خالی بود که روی تشک می‌رفت. ۲۴ ساعت زمان داشتیم که او پر کند. بحث بدنی کشتی گیران جریانی بود که طراحی شده بود تا کادر فنی را زیر سوال ببرند. یزدانی در کشتی فینال شرایط بدنی خیلی خوبی داشت اما اتفاقات ثانیه‌های پایانی رخ داد.
محمدی با گلایه از صحبت های عسگری محمدیان که عنوان کرده بود فرزندش در المپیک توکیو در شرایط بدنی خوب قرار نداشت، خطاب به او گفت: آقای عسگری محمدیان ما همان کادری بودیم که وقتی پسر شما در ایتالیا و لهستان عالی کشتی گرفت، آن روز خوب بود اما به لحاظ روحی در المپیک شکننده بود و کشتی یزدانی هم تاثیر منفی زیادی روی عملکرد او و کل تیم داشت. ما در ۳ وزن بالا شانس داشتیم و کشتی فینال یزدانی را روی ۵۰- ۵۰ گذاشتیم. تمام تلاشمان را کردیم که دل مردم را شاد کنیم اما ۱۷ ثانیه پایانی اتفاقاتی افتاد و مانع شد.
سرمربی سابق تیم ملی که میهمان برنامه ورزش و مردم بود، تصریح کرد: هر آمدنی یک رفتنی دارد من هم چند بار آمدم و رفتم اما متاسفانه صحبت‌هایی شد که ناراحت شدم. بعد از المپیک قرارداد من تمام شده بود و نزدیکان رییس فدراسیون می دانستند که با هر نتیجه ای در المپیک کارم تمام می شود اما اینکه گفتند ۶ گزینه داریم ناراحت کننده بود. باید حرمت ها حفظ می شد.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در المپیک توکیو، افزود: با تمام وجودم آرزو می کنم درستکار و تیم ملی موفق باشند. شرایط تیم ما خوب بود و همه می دانستند در جهانی نروژ روی سکو می رویم. در سال های گذشته اتفاقی افتاد که نسل نو وارد کشتی ایران شدند که تا یک دهه می توانند کشتی ما را تامین کنند. به آقای دبیر توصیه ای دارم، البته شاید شرایط درستکار چون دوستان نزدیک با هم هستند، با شرایط من فرق کند اما اگر سرمربی در تیم ملی کار می کند اختیار تام به او بدهد و چارچوب ها را رعایت کند تا شأن و جایگاه سرمربی تیم ملی حفظ شود. متاسفانه در المپیک توکیو کشتی گیر من نمی دانست حرف من مربی که کنار تشک هستم را گوش کند یا حرف آقای دبیر که در سکو بود.
وی خاطرنشان کرد: این موارد باعث شکاف در تیم شد. آقای دبیر کار مربیگری نکرده، در سیاست و مدیریت تجربه داشت اما تجربه مربیگری نداشت. این رفتارها باعث شکاف بین مربی و کشتی گیر می شود. شرایط المپیک با هیچ مسابقه دیگری قابل قیاس نیست. شرایط روحی و بدنی ورزشکاران حاضر در المپیک قابل قیاس با هیچ رویداد دیگری نیست. شرایط بچه های ما برای مسابقات جهانی نروژ عالی بود و می دانستیم بهترین عملکرد را خواهیم داشت. حتی این انتظار وجود داشت که با توجه به غیبت بسیاری از چهره های مطرح کشتی جهان می توانستیم بر سکوی نخست جهان بایستیم.
محمدی در پایان درباره فاصله نزدیک مسابقات جهانی و بازی های آسیایی و لزوم تشکیل دو تیم ملی گفت: این پتانسیل را داریم که در برخی اوزان ۲ نفر برای این ۲ رویداد انتخاب کنیم. قطعا شرایط خوبی را داریم که هم در مسابقات جهانی و هم بازی‌های آسیایی بهترین نتایج را کسب کنیم. مخصوصا در اوزان سبک چون بچه ها وزن کم می کنند قطعا این امکان را ندارند که در هر ۲ رویداد به فاصله بسیار کم کشتی بگیرند.