۰ نفر

فناوری جدید برای تشخیص قطعی آفساید؛

قطر ۲۰۲۲ - وی ای آر از مد افتاد!

۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۳۹
کد خبر: 606805
قطر ۲۰۲۲ - وی ای آر از مد افتاد!

فیفا به همکاری با دانشگاه های پیشرو و ارائه دهندگان فناوری برای کشف بیشتر فرصت های جدید ادامه می دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه، فیفا در حال توسعه یک فناوری کمک داور ویدیویی (VAR) است که نقش مهمی را در فوتبال بازی می‌کند. این فناوری باکمک ردیابی داده های اندام های بدن کار می کند. فیفا این فناوری را به طور آزمایشی در رقابت های امسال "عرب کاپ" به کار گرفت تا به ارزیابی دقیقتر آفساید کمک کند. فرایند مذکور مهمترین آزمایش سیستم آفساید به حساب می‌آید.

سیستم آفساید نیمه خودکار برای هر بازیکن ۵۰ بار در ثانیه ۲۹ داده را جمع آوری می‌کند. بین ۱۰ تا ۱۲ دوربین زیر سقف هر ورزشگاه نصب خواهد شد. سیستم از داده‌های ردیابی اندام برای محاسبه خط آفساید در لحظه ضربه به توپ استفاده می‌کند. اگر سیستم، خطای آفساید را تشخیص دهد به اپراتور پخش مجدد هشدار می‌دهد و او می‌تواند رویداد مذکور را بررسی کند.

سیستم مذکور می‌تواند خطای آفساید را سریع‌تر از سیستم هال VAR فعلی ردیابی کند و در نتیجه مسابقه راحت تر انجام می‌شود.


اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، فناوری مذکور در جام جهانی 2022 قطر نیز استفاده می‌شود. این سیستم در انگلیس، اسپانیا و آلمان نیز آزمایش شده است.


آزمایش‌هایی که فیفا در عرب کاپ  انجام داد، نشان می‌دهد که داده‌های ردیابی اندام می‌تواند بینش‌های اساسی و برنامه‌های کاربردی جدیدی را برای مربیان، کادر پزشکی و هواداران در کنار نقش محوری آن در فناوری نیمه خودکار آفساید ارائه دهد.

1

در راستای هدف استفاده از فناوری برای برآوردن نیازهای فوتبال مدرن، همانطور که در چشم انداز 2020-2023 بیان شده است، فیفا در حال بررسی پتانسیل کامل این مجموعه داده های جدید و چگونگی تأثیر مثبت آنها بر بازی است. به لطف منبع داده جدید و پردازش توسط شرکت‌های تجسم مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌توان کل مسابقه را تنها با چند ثانیه تاخیر به صورت یک انیمیشن مجازی تماشا کرد و به کادر فنی، مربیان و کارشناسان پزشکی فرصتی برای بررسی مسابقه جدید می‌دهد. 

2

3

همانطور که دنیای سرگرمی تعاملی تر و همه جانبه تر می شود، این روش نیز راه های جدیدی را برای فوتبال باز می کند.