۰ نفر

تثبیت ۲۸ رشته برای المپیک لس آنجلس

۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۵۲
کد خبر: 606745
تثبیت ۲۸ رشته برای المپیک لس آنجلس

کمیته بین‌المللی المپیک پیشنهاد برای گنجاندن موج‌سواری، اسکیت‌برد و صعودهای ورزشی در میان ورزش‌های اصلی بازی‌های تابستانی ۲۰۲۸ لس‌آنجلس را تصویب کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، این تصمیم در جلسه IOC در روز پنجشنبه، یک روز قبل از مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی اتخاذ شد.کیسی واسرمن، رئیس کمیته سازماندهی المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس، در بیانیه‌ای گفت: بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس برای آوردن طراوت، انرژی و خلاقیت بیشتر به جنبش المپیک و پارالمپیک است.

به گزارش تایمز؛ موج‌سواری، اسکیت‌برد و صعودهای ورزشی تابستان گذشته در المپیک توکیو حضور داشتند. این ورزش ها با کمپین IOC برای جذب طرفداران جوان به یک رقابت بین المللی که شاهد افزایش سن بینندگان آن بوده اند، مناسب هستند. حفظ ورزش‌های جدید برای سال ۲۰۲۸ نشان‌دهنده گام دیگری به سوی تثبیت جایگاه آنها در میان رویدادهای سنتی است.

۲۸ رشته ورزشی مشمول در برنامه اولیه ورزشی عبارتند از:  روئینگ، دوومیدانی، بسکتبال، بدمینتون، کانو، دوچرخه‌سواری، سوارکاری، شمشیربازی، فوتبال، گلف، ژیمناستیک، هندبال، هاکی، جودو، کشتی، شنا، راگبی، تکواندو، تنیس، تنیس روی میز، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سه‌گانه، قایقرانی، والیبال، موج‌سواری، اسکیت و صخره‌نوردی.

رشته‌های بوکس، وزنه‌برداری و پنج‌گانه مدرن در فهرست انتظار باقی مانده‌اند و برای حضور در المپیک ۲۰۲۸ باید اصلاحاتی در اساسنامه خود داشته باشند.