۰ نفر

وزیر ورزش؛

نبود تماشاگران را به پای ضعف وزارت ورزش بگذارید

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱:۳۰
کد خبر: 606239
نبود تماشاگران را به پای ضعف وزارت ورزش بگذارید

وزیر ورزش و جوانان گفت: واقعا جای هواداران، تماشاگران و مردم عزیزمان در ورزشگاه خالی بود. دیدید بدون نبودن تماشاگران، استادیوم حال و هوای غریبانه‌ای دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، حمید سجادی پس از برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات درباره حضور ناگهانی‌اش در ورزشگاه آزادی و اینکه قصدش برای حمایت از این تیم جدی است و به همین دلیل مدام در کنار شاگردان اسکوچیچ در بازی‌ها و سر تمرین حضور دارد، اظهار داشت: ابتدا به این دلیل که از تیم فاصله گرفته‌ایم  و اهالی رسانه نقد اینجا(ورزشگاه آزادی) هستند باید به خبرنگاران خسته نباشید بگویم و تشکر کنیم که در این شرایط خاص آب و هوایی واقعا هستید و سنگر را حفظ کرده‌اید. مطمئن باشید شرایط خبرنگاران را درک کرده و قدردان حضور همیشگی آنها در صحنه هستم. این موضوع را می‌بینم و امیدوارم بتوانم این زحمات را جبران کنم. از کاوه احمدی(مدیر روابط عمومی وزارت ورزش) هم خواهش می‌کنم برنامه ریزی کند تا در وزارت ورزش در خدمت باشیم و راحت تر و بهتر بتوانیم با هم صحبت کنیم.

وی ادامه داد:‌ باید این برد را هم تبریک گفته و به تک تک اعضای تیم ملی خسته نباشید بگویم. بازی با امارات خوب و شرایط هم با توجه به بارندگی و آب و هوا خاص بود. به دلیل بارش نیمچه برف، زمین مقداری لغزنده بود و ظاهرا هم مقداری چمن لیز بود. این خیس بودن و لغزندگی برای هر دو تیم اثرگذار شد. ما مدام نگران آسیب دیدگی بچه‌ها بودیم تا کسی آسیب نبیند. باز هم باید به بازیکنان و کادرفنی خدا قوت گفت و از فدراسیون به دلیل این میزبانی خوب و شایسته تشکر کرد اما باید حرف دلم را هم بزنم. واقعا جای هواداران، تماشاگران و مردم عزیزمان در ورزشگاه خالی بود. دیدید بدون نبودن تماشاگران، استادیوم حال و هوای غریبانه‌ای دارد.

وزیر ورزش و جوانان در مورد اینکه آیا غیبت هواداران در ورزشگاه را نمی‌توان به پای ضعف وزارت ورزش و جوانان در فراهم کردن شرایط حضور آنها گذاشت، عنوان کرد: حاضریم نیامدن تماشاگران را به پای ضعف وزارت ورزش و جوانان بگذاریم اما واقعیت این است که همه تلاش خود را کردیم. به مصوبه صادر شده احترام گذاشتیم. شخصا حضوری و تلفنی با وزیر بهداشت صحبت کردم اما گفت باید به مصوبه صادر شده و تصمیم گرفته شده احترام بگذاریم. روز گذشته هم پس از دیدار با ملی‌پوشان، سرمربی تیم ملی درخواست کرد دقایقی خصوصی با من صحبت کند.

سجادی تصریح کرد: این صحبت هم مبنی بر این بود که تمام تلاش‌تان را بکنید تا تعدادی تماشاگر به ورزشگاه بیایند زیرا برای روحیه تیم خیلی لازم است. طبق وظیفه پس از صحبت اسکوچیچ مجدد تلاش کردیم تا دست کم امروز صبح در این مورد برنامه ‌ریزی کنیم اما در نهایت به این تصمیم ستاد کرونا احترام گذاشتیم.

وی در مورد اینکه چرا با وجود قطعی شدن صعود تیم ملی به جام جهانی، هنوز دیدار اعضای این تیم با رییس جمهور که اهمیت زیادی هم برای فدراسیون و ملی‌پوشان دارد، اتفاق نیفتاده است، گفت:‌ من از روحیات، اخلاق، حُسن نیت و نیت ارزشمند رییس جمهور نسبت به کل ورزش کشور، بانوان، آقایان، جوانان، تیم‌های بزرگسالان و ... واقف هستم. رییسی توصیه‌های مستمری درباره رسیدگی به وضعیت ورزش و تیم ملی فوتبال که این روزها برای ما خیلی اهمیت دارد داشته است. اطمینان دارم به زودی این اتفاق می‌افتد. به دنبال ایجاد هماهنگی هستیم تا تیم ملی عزیزمان با رییس جمهور مردمی و دوست داشتنی این دیدار را داشته باشد و این اتفاق خواهد افتاد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: قرار بود قبل از بازی با عراق برای بازدید از تمرینات بیاید اما صادقانه بگویم وقتی شرایط سخت پروتکل‌ها را به رییسی توضیح دادیم، خودش فرمود  نباید این پروتکل‌ به هم بخورد. شاید حضور من سبب شود برخی افراد بخواهند به کنار تیم مراجعه کنند و به همین دلیل مسائل بهداشتی و  حباب و حلقه پروتکل‌ها به هم بخورد. به احترام اینکه این پروتکل‌ها به هم نخورد مشورت کرده و طبق مشورت با دفترشان اعلام کردند در فرصت مناسب تری حتما در کنار تیم ملی خواهند بود.

سجادی درباره احتمال دیدار رییس جمهور با ملی پوشان قبل از آخرین دیدار این تیم در مرحله مقدماتی مقابل لبنان گفت:‌ شاید هم زودتر اتفاق بیفتد. می‌تواند این اتفاق خارج از یک بازی انجام شود و منتظر بازی با لبنان هم نشویم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که اگر قرار باشد برای جام جهانی به فدراسیون مشورت بدهد انتخاب او اسکوچیچ است یا ترجیحش استفاده از یک مربی نام‌آشناتر است، گفت: این مسائل فنی است. فکر نمی‌کنم شما هم انتظار داشته باشید بعد از این بازی و در این شرایط من بخواهم به این مسائل تخصصی و فنی ورود کنم. اجازه بدهید، فعلاً از این شرایط می‌خواهیم عبور کنیم و به فکر این باشیم که چه برنامه‌ریزی خوبی را برای فدراسیون و تیم ملی داشته باشیم.

وی افزود: واقعاً به خودم اجازه نمی‌دهم به مسائل فنی ورود کنم. برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. تا اینجای کار هم خدا را شکر تیم موفقی بوده و حدود یک سال و نیم بدون باخت است. خدا را شکر بدون باخت جلو آمد. مطمئنم چهره‌ها و ستاره‌های خوبی داریم. تک‌تک بچه‌ها با ویژگی‌های متفاوت بهتر از همه هستند. کارشناسان هم می‌گویند که امسال تیم خیلی خوبی است. باید فکرهای‌مان را روی هم بگذاریم و از ظرفیت رسانه و نوع ادبیاتی که استفاده می‌کنند استفاده شود. نقد هم داشته باشید هیچ اشکالی ندارد. اتفاقاً اگر موردی بود اشکالات‌مان را به ما بگویید. ولی خواهشم این است که کلیه مطالب‌تان باعث روحیه دادن به تیم ملی باشد که بُردار برآیند همه اتفاقاتی که می‌افتد رو به جلو باشد تا موفقیت تیم ملی متفاوت با سال‌ها و اداور گذشته باشد.

سجادی در مورد عدم صدور ویزای آمریکا برای برخی از اعضای تیم ملی کشتی کشورمان عنوان کرد: این خبر امروز آمد. من از طریق فضای مجازی متوجه شدم. صادقانه بگویم که فرصت مطالعه کردن نداشتم ولی پیگیری می‌کنیم. 

وی در پاسخ به این سؤال که علیرضا دبیر اعلام کرده اگر به یک نفر هم ویزا داده نشود به آمریکا نمی‌رود، گفت: اتفاقاً می‌خواستم با دبیر صحبت کنم بپرسم و ببینم موضوع چیست. آیا می‌شود کمک و هم‌فکری کرد و نظر او را لحاظ کرد. در هر صورت او رییس فدراسیون کشتی است. خودش هم سینه سوخته این کار است. قهرمان المپیک و جهان است. حتماً دیدگاه و نظر تخصصی او برای ما ارزشمند است.

وزیر ورزش در پاسخ به سؤال پیرامون اینکه مجامع دو باشگاه (استقلال و پرسپولیس) برگزار شد و آیا ایراد و اشکالی بوده که به مدیران آنها تذکر بدهد با توجه به اینکه آنها بدهی مالیاتی و مشکل مالی زیادی دارند، اظهار داشت: دو مجمع خیلی خوب برگزار کردیم. بدون تعارف بگویم یک گام بسیار مؤثر در خصوصی‌سازی این دو باشگاه مردمی برگزاری مجمع دیروز و امروز بود. به هر دو باشگاه تبریک می‌گویم. تیم مدیریتی هر دو باشگاه واقعاً همت کردند. با تمام فراز و فرودها دو مجمع برگزار شد که البته یک کار تیمی بود. بیرون از بحث دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، وزارت امور اقتصادی و دارایی واقعاً زحمت کشید. بخش خصوصی‌سازی، سازمان حسابرسی و وزارت دادگستری که یکی از اعضای مجمع است خیلی زحمت کشیدند. یک کار تیمی واقعاً مثال‌زدنی انجام شد.

سجادی گفت: امروز دو گزارش حسابرسی داشتیم. بیشترین نکاتی که امروز مطرح شد و همچنین بند گزارش حسابرسی، متأسفانه مربوط به سال‌های گذشته است. روال برگزاری مجامع این طور است که هر بندی که از سوی حسابرس قانونی گزارش می‌شود، تعیین تکلیف می‌شود. تکالیفی برای هر بند تعیین شد که مثلاً این بند پیگیری حقوقی شود یا مجدد پیگیری شد که اگر مثلاً مطالباتی وجود دارد گرفته شوند. این روال عادی و معمول همه مجامع شرکت‌ها است. دو مجمع خوب داشتیم گزارشی که قرائت و تصویب شد نه تنها مانع برگزاری مراحل بعدی ما برای خصوصی‌سازی نیست، بلکه یک خبر خوب هم امروز منتشر شد. هفته دیگر نماد پرسپولیس و استقلال طبق اعلام نماینده سازمان خصوصی‌سازی بالا می‌رود و قیمت‌گذاری‌ها هفته آینده انجام می‌شود. 

وی افزود: بعد از آن، یک هفته تا ۱۰ روز برای مراحل واگذاری می‌رود این اتفاق خیلی خوبی است. می‌خواهم به این تیم خوب، اعضای مجمع، وزارتخانه‌ها و همکاران ما در دو باشگاه، خسته نباشید بگویم. به ورزش‌دوستان و علاقه‌مندان هر دو باشگاه تبریک می‌گویم که این گام بزرگ برداشته شد. باور کنید این دو مجمع مانع سنگینی بود ولی خیلی اتفاق ارزشمندی افتاد. ان‌شاءالله برای ورزش کشور یادگاری بماند و مبارک هواداران دو تیم باشد. تصمیمات فوق‌العاده حرفه‌ای، تخصصی و مدیریتی امروز در مجمع گرفتیم. مرسوم نیست که محتوای داخل هر مجمعی را عنوان کنیم ولی این دو مجمع فوق‌العاده ارزشمند بود. تقریباً یک سد بزرگی را پشت سر گذاشتیم. دیروز که گفتم منتظر اخبار خوب باشید بخشی از آن این بود که منتظر بودم مجمع تمام شود، بخش بعدی قیمت‌گذاری و نماد دو باشگاه است که هفته دیگر انجام می‌شود، بخش بعدی هم ان‌شاءالله این است که حدود ۱۰ روز بعد از آن هم جشن بگیریم، واگذاری شروع می‌شود. من خبرها را زودتر لو دادم و باید روی کیفیت آن کار کنیم.

وزیر ورزش تاکید کرد: حیف است. اکنون در vip خیلی خودمانی، خصوصی و خالصانه صحبت کردیم. گفتیم بچه‌ها حواس‌تان باشد. در ایام دهه فجر هستیم و صعود ما هم در دهه فجر رقم خورده است. رکورد بعدی هم در این دوره است. اتفاقات واگذاری هم مربوط به نیمه دوم بهمن است. امیدوارم این ایام برهمه مبارک باشد. همه تقارن این اتفاقات خوب در فوتبال را با ایام‌الله دهه مبارک فجر به فال نیک می‌گیریم.