۰ نفر

آل کثیر چقدر زود پا به توپ شد! + عکس

۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۳۹
کد خبر: 604708
آل کثیر چقدر زود پا به توپ شد! + عکس

در حالی که همه تصور می‌کردند رباط صلیبی عیسی آل‌کثیر دچار پارگی شده، حالا انتشار یک ویدیو و همچنین اخباری متفاوت، هواداران پرسپولیس را امیدوار کرده است.

به گزارش  اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه، انتشار تصاویری از تمرینات سرعتی و بدنی عیسی آل کثیر در یک زمین تمرین ناشناخته، واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است. آن هم در شرایطی که دو هفته پیش تیم پزشکی پرسپولیس اعلام کرده بود که مصدومیت او «پارگی رباط صلیبی» است و وی ۶ ماه از میادین دور خواهد بود.

در یکی از این ویدیوها، مهاجم جنوبی سرخ‌پوشان بین دو تیرک دروازه استارت‌های سرعتی می‌زند و با زدن دست به تیر دروازه، حرکت بعدی را انجام می‌دهد. این ویدیو در دزفول و زیرنظر بدنساز شخصی او روزبه جوع عطا انجام شده و او در توضیح پرسش‌ها پیرامون آسیب دیدگی عیسی می‌گوید: «رباط صلیبی آل کثیر پاره نشده و مصدومیت او کشیدگی رباط صلیبی است.»

بدنساز آل کثیر می‌گوید این بازیکن تمام فعالیت‌های بدنی و چابکی را پشت سر گذاشته و با انجام تمرینات وزنه، آمادگی خود را نشان می‌دهد و قرار است با انجام MRI دوباره، وضعیت نهایی او مشخص شود. دکتر چشمه سری که سال‌ها در تیم‌های فوتبال به‌عنوان پزشک حضور داشته در این خصوص می‌گوید: «ام‌ آر‌‌ آی در ایران با تسلای ۱.۵ انجام می‌شود که دقت بالایی ندارد و برای تشخیص پارگی رباط صلیبی باید آزمایش با تسلای ۳ انجام شود که در ایران وجود ندارد.»

آل کثیر

بدنساز آل‌کثیر با انتشار این ویدیو نوشته: خوشحالم که مصدومیتت جدی نیست.

بنابراین به نظر می‎‌رسد که نظر نهایی درباره آل کثیر را جراح او خواهد داد اما احتمالا او نیازی به جراحی ندارد چرا که برخلاف آزمایش قبلی، حالا «کشیدگی رباط» بیش از سایر موارد مورد توجه قرار گرفته که در این صورت عمل جراحی انجام نمی‌شود و  آل کثیر با تقویت و ترمیم زانو، آماده حضور در زمین می‌شود.

دکتر حقیقت پزشک تیم پرسپولیس در پاسخ به سوال‌ها پیرامون مصدومیت آل کثیر گفت: «منتظر آزمایش نهایی هستیم و حالا هیچ‌چیزی مشخص نیست». او نیز امیدوار است که آل کثیر بدون عمل جراحی به میدان برگردد اما حالا یک سوال جدید پیش آمده: آیا مهاجم پرسپولیس می‌تواند با رباط پاره یا نیمه پاره در زمین حضور پیدا کند؟ پاسخ به این پرسش را فارغ از دیدگاه پزشک و بدنساز او، جراح با معاینه باید بدهد اما در گذشته، بازیکنانی که بدون رباط بازی کردند، موارد بی‌شماری هستند؛ فوتبالیست‌هایی که با قدرت ماهیچه چهار سر و همسترینگ، فعالیت فوتبالی خود را انجام دادند.

نکته مهم این است که فعالیت بدنی آل کثیر از جمله اینکه پس از استارت سرعتی می‌تواند مسیر خود را تغییر دهد و هم‌چنین مساله استارت سریع، شواهدی است که احتمال پارگی رباط صلیبی را به حداقل می‌رساند اما هم‌چنان پرسپولیس منتظر پاسخ MRI نهایی خواهد ماند.

در صورتی‌که آل کثیر قصد داشته باشد بدون رباط به میدان برود، کار دشواری را پیش رو خواهد داشت و مساله آمادگی بدنی او بیش از پیش مورد توجه خواهد بود. رباط صلیبی مهم‌ترین رباط زانوست که علاوه بر این‌که استحکام زانو را تامین می‌کند، رشته‌های عصبی هم دارد. اما نکته مهم این است عمل جراحی ریسک بالایی برای مهاجم ۳۲ ساله پرسپولیس دارد و شاید او نخواهد سال‌های پایانی فوتبال را با رباط جراحی شده سپری کند.

روزبه جوع عطا بدنساز آل کثیر می‌گوید که «زانوی او حالت لقی ندارد» و همین مساله همه را امیدوار کرده تا شاید او بسیار زودتر از موعد پیش بینی شده، به میدان بازگردد.

آل کثیر هنوز از فهرست بزرگسالان پرسپولیس خارج نشده و پرسپولیس فرصت این را دارد تا روز ۲۳ بهمن درباره این بازیکن تصمیم‌گیری کند؛ زمانی‌که تکلیفش مشخص خواهد شد. نکته مهم این‌که تعطیلی لیگ برتر و سپس نوروز ۱۴۰۱ شاید باعث شود که او حتی بازی‌های کمتری را از دست بدهد. هرچند که هنوز همه چیز در سطح حدس و گمانه‌زنی است.