۰ نفر

اینفانتینو؛

جام جهانی دو سال یک بار جلوی مهاجرت از آفریقا را می گیرد

۶ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۵۲
کد خبر: 604205
جام جهانی دو سال یک بار جلوی مهاجرت از آفریقا را می گیرد

جیانی اینفانتینو پیشنهاد کرده است که جام‌ جهانی دوسالانه می‌تواند آفریقایی‌ها را متقاعد کند که از دریای مدیترانه عبور نکنند تا شاید زندگی بهتری پیدا کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هیئت حاکمه فوتبال جهان به رهبری آرسن ونگر، رییس توسعه جهانی فوتبال، پیشنهاداتی را برای جام جهانی برای تغییر قالب چهارساله فعلی آن تبلیغ می‌کند. فیفا در نشست جهانی سران خود در دسامبر به انجمن‌های عضو خود گزارش داد که این تغییرات باعث می‌شود این ورزش در چرخه چهار ساله اول ۴.۴ میلیارد دلار ثروتمندتر شود.

به گزارش تایمز، در حالی که فیفا ادعا می‌کند اعضای آن عمدتاً از این برنامه‌ها حمایت می‌کنند اما یوفا به طور مداوم با این پیشنهادات مخالفت کرده است.

اما فیفا مطالعات امکان‌سنجی و نظرسنجی‌ها را ادامه داده است و به نظر می‌رسد برنامه‌اش پیرامون محور مشارکت جهانی بیشتر می‌چرخد.

اکنون رییس فیفا ادعا می کند که جام جهانی دوسالانه می تواند مانع از فرار پناهندگان از آفریقا به اروپا شود.

او گفت: «موضوع نهایی که می‌خواهم به طور خلاصه به آن اشاره کنم، آینده فوتبال است. بگذارید در مورد این موضوع بگویم، ما می خواهیم هر دو سال یک بار جام جهانی را برگزار کنیم. باید به آنچه فوتبال به ارمغان می آورد فکر کنیم، چیزی که فراتر از ورزش است، زیرا فوتبال درباره آن چیزی است که من در ابتدا گفتم - درباره فرصت ها، درباره امید، درباره تیم های ملی، کشور، قلب، شادی و احساسات است. شما نمی توانید به بقیه دنیا بگویید پولتان را به ما بدهید و اگر بازیکن خوبی دارید، بازیکن را هم به ما بدهید، اما فقط از تلویزیون تماشا کنید. ما باید راه‌هایی پیدا کنیم که تمام جهان را شامل شود، تا به آفریقایی‌ها امید بدهیم تا مجبور نباشند از مدیترانه عبور کنند تا شاید زندگی بهتری پیدا کنند.

او ادامه داد: شاید جام جهانی هر دو سال یک بار راه حل نباشد، ولی ما درباره آن بحث می کنیم.