۰ نفر

سجادی: درباره تعویق انتخابات کمیته چیزی نشنیده‌ام

۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۱۹
کد خبر: 603471
سجادی: درباره تعویق انتخابات کمیته چیزی نشنیده‌ام

وزیر ورزش و جوانان گفت: درباره تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک چیزی نشنیده ام.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حمید سجادی در حاشیه مراسم بدرقه المپین‌های کشورمان اظهار داشت: به ابتکار فدراسیون ملی اسکی و ورزش‌های زمستانی، این مراسم ارزشمند و سنت حسنه برای بدرقه سه نفر از بهترین های ورزش های زمستانی و فدراسیون اسکی برنامه ریزی شد.

وی افزود: این مراسم با حضور کمیته ملی المپیک، سفارت چین و سفیر برگزار شد. از طرف خانواده اسکی و ورزش های زمستانی جمع ارزشمندی به ویژه پیشکسوتان حضور داشتند که با دعای خیرشان این سه بزرگوار را بدرقه کردند. بهترین قسمت مرام نامه ای بود که ورزشکاران عزیز قرائت و مطالب بسیار ارزشمندی را ذکر کردند که خواهش کردم این مرام نامه چاپ و تکثیر شود و به یادگار در عرصه ورزش کشور بماند. 

سجادی تصریح کرد: سفیر مطالب ارزشمندی را گفتند و پیام هایی از کشور چین داشتند. توضیح دادند که افتتاحیه این مسابقات با 4 فوریه و آغاز سال جدید چینی مصادف است. به سهم خودم خدمت مردم عزیز و شریف چین پیشاپیش آغاز سال جدیدشان را تبریک می‌گویم. امیدوارم سال خوبی در پیش داشته باشند و سالی عاری از کووید19 باشد. ان شاءالله این بلایا از همه عزیزیان در کره زمین به ویژه در کشور میزبان دور باشد. می دانم برنامه ریزی سنگینی در چین صورت گرفته و برنامه خاصی را برای افتتاحیه در نظر گرفته‌اند.

وزیر ورزش گفت: روزهای سنگینی را برای المپیک زمستانی پیش رو خواهند داشت. امیدوارم این رقابت ها در آسیا به نحوی برگزار شود که همچنان این قاره در ورزش موجب فخر کره زمین باشد. یکی از بهترین میزبانی ها همواره در آسیا برگزار شده،  در عرصه ها وسطوح مختلف از جمله المپیک ها و این بار هم المپیک زمستانی را داریم. من به همراه رییس کمیته ملی المپیک در حال برنامه ریزی هستیم که از این مسابقات دیدن کنیم. البته در مهلت زمانی بسیار کوتاه و در این مسافرت برنامه ریزی شده که حتما با توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک نشست داشته باشیم. چند برنامه دیگر هم پیش بینی شده که وقتی قطعی شد حتما اطلاع رسانی می کنیم.

سجادی در مورد تحریم این مسابقات توسط برخی کشورها به دلیل اختلاف سیاسی با چین، اظهار داشت: این اتفاق پسندیده نیست. یکی از موارد منشور المپیک رعایت همین اتفاقات است. جمهوری اسلامی ایران هم همواره نشان داده به رعایت مفاد منشور المپیک پایبند است. ما هم در آغاز یک دوره همکاری 25 ساله با چین هستیم. 

وی افزود: یکی از تعاملات ما در این فعالیت مباحث ورزشی است. در هفته گذشته میزبان سفیر چین در وزارت ورزش بودم. موارد بسیار متنوع و ارزشمندی تبادل نظر شد. موارد مطالب متعددی را به عنوان سرفصل همکاری تعریف کردیم که مدون و اطلاع رسانی می شوند. فعالیت های خوبی را در دو حوزه ورزش و جوانان با کشور چین تعریف کردیم. بنابراین حضورمان در این دوره از بازی ها فارغ از دیدگاه برخی کشورها در مورد حضور یا عدم حضور، ما پایبند به منشور المپیک هستیم و دوست داریم در این رقابت ها اگرچه با سه نفر ولی حضور کیفی خوبی داشته باشیم.

سجادی در مورد دیدار تیم ملی کشورمان مقابل عراق عنوان کرد: ‌برایشان آروزی موفقیت دارم. کلهر، معاونت فرهنگی و همگانی به اتفاق مبادی دیگر از جمله نهاد ریاست جمهوری و فدراسیون فوتبال برنامه ریزی کردند که برای جشن صعود در کل کشور آمادگی داشته باشیم. 

وزیر ورزش و جوانان درباره تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار داشت: در این باره دقیق اطلاع رسانی نشده است و وقتی به من بگویند به زودی جلسه ای با آقای صالحی امیری خواهم داشت. 

وی درباره اینکه آیا با هیات اجرایی جلسه ای داشته اید، گفت: خیر در این باره جلسه ای نداشتم.

سجادی درباره اینکه برخی پیشکسوتان اعتراض داشتند که ما را به مکان های ورزشی راه نمی دهند؟ گفت: من در این باره چیزی را نشنیده ام.

وی درباره دعوت وزارت ورزش و جوانان از اینفلوئنسرها که برای ترویج ازدواج که بسیار حاشیه ساز شده بود؛ اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان این افراد را دعوت نکرده بودند و سوال کردم که حوزه معاونت جوانان، این افراد را دعوت نکرده بود و آن موسسه درخواست کرده بود که این جلسه در یکی از ساختمان های وزرات باشد، که من هم دیدم یکسری عکس ها بود که یا گرفتند و پخش کردند و هیچ ربطی به آن جلسه نداشت. من در جلسه ای در کمیته فرهنگی مجلس بودم و کل این نشست درباره امور خیریه بود و پیشقدم شدن در ازدواج است و خبرهای خوبی بوده است. از وزارت ورزش درخواست کرده بودند که از آن طبقه برای برگزاری جلسات استفاده کنند. نماینده معاونت جوانان ما هم 20 دقیقه برای عرض خیرمقدم و ادای احترام در جلسه بودند. خود جلسه ماهیتش مشکلی نداشته و تصمیمات خوبی بوده است و اینکه قبل از ورود به جلسه در ماشین عکس و فیلم گرفتند کجای آن به وزارت ورزش و جوانان ارتباط دارد.

سجادی درباره حضور تماشاگران برای دیدار تیم ملی مقابل عراق گفت: شرایط را بررسی می کنیم و اعلام خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان درباره استعفای آقای ذوالفقارنسب از ریاست هیات مدیره پرسپولیس گفت: من نامه ایشان را به معاونت ورزشی آقای پولادگر ارجاع داده ام و ایشان در حال پیگیری هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موافق استعفای ذوالفقارنسب است، اظهار داشت: اگر قرار بود درباره استعفای ذوالفقارنسب موافقت یا مخالفت کنم، نامه را به معاون خود نمی دادم.