۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

مهدی طارمی؛ مرد واکنش‌ های نامنظم!

۲۹ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۱۹
کد خبر: 601498
مهدی طارمی؛ مرد واکنش‌ های نامنظم!

مهدی طارمی یکی از ستاره‌های فعلی فوتبال ایران محسوب می‌شود که جدای از قابلیت‌های فنی، حاشیه‌های زیادی را هم داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ مهدی طارمی (متولد ۲۷ تیرماه ۱۳۷۱) مهاجم ایرانی باشگاه پورتو در لیگ برتر پرتغال و تیم ملی است. او در زمان حضور در باشگاه پرسپولیس دو بار در فصل‌های ۹۵–۱۳۹۴ و ۹۶–۱۳۹۵ آقای گل لیگ برتر ایران شد. طارمی سابقه بازی در باشگاه‌های الغرافه قطر و ریو آوه را هم دارد. او در جام جهانی ۲۰۱۸ به عنوان یکی از مهره‌های اصلی تیم ملی ایران به میدان رفت. 

طارمی که در زمان حضور لیگ ایران بازیکن گمنامی محسوب می‌شد، با نظر علی دایی به پرسپولیس پیوست و با درخشش در این تیم، خیلی زود نام خودش را در سطح اول فوتبال ایران مطرح کرد و با این تیم قهرمانی در لیگ ایران را هم تجربه کرد. البته طارمی حواشی زیادی نظیر بستن قرارداد با ریزه اسپور ترکیه داشت که سبب شد تا پرسپولیس دو پنجره نقل و انتقالاتی و خودش هم ۵ ماه از بازی کردن محروم شوند. این بازیکن بوشهری در اظهار نظری جالب که بسیار هم جنجالی شد، عبارت "خیریتی در آن بوده" را در توجیه اقدام غیر حرفه‌ای خود به زبان آورد که تا مدتها سوژه رسانه‌ها شده بود! 

طارمی مدتی را در لیگ ستارگان قطر سپری کرد و سپس با پیوستن به ریو آوه، وارد فوتبال اروپا شد. درخشش او در این تیم سبب شد تا به پورتو، یکی از معروفترین تیم‌های پرتغالی و قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۴ بپیوندد و در این تیم فرم مناسب خود را ادامه دهد. طارمی در این مدت یکی از فورواردهای برتر لیگ پرتغال بوده و طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط سایت اتحادیه فوتبال اروپا، گل مهدی طارمی به چلسی به عنوان بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۱ انتخاب شد.

البته چند ماه پیش، به دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در گفت و گو با یکی از نشریات کروات، بازیکنان ایرانی را سختکوش ولی فاقد تاکتیک پذیری دانست که این موضوع با واکنش طارمی مواجه شد و مهاجم تیم ملی در یک توئیت، مستقیما جواب سرمربی تیم ملی را داد. همین موضوع باعث شد تا وی برای بازی برابر لبنان و سوریه به تیم ملی دعوت نشود و جنجال بزرگی در فوتبال ایران شکل بگیرد.

گل طارمی به چلسی، به عنوان نامزد نهایی برترین گل سال معرفی شد اما چند شب پیش و در مراسم The Best  که توسط فیفا برگزار شده بود، این گل با اختلاف تنها یک امتیاز نسبت به گل اریک لاملا وینگر سابق تاتنهام، به عنوان دومین گل برتر سال انتخاب شد.

پس از این مراسم طارمی و اسکوچیچ روی خط یک برنامه تلویزیونی کدورت‌ها را کنار گذاشتند و قرار بر بازگشت ستاره پورتو به تیم ملی شد.