۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

علی سامره: لیگ برتر را با ۱۰تیم، اما حرفه ای برگزار کنید

۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۱۴
کد خبر: 601046
علی سامره: لیگ برتر را با ۱۰تیم، اما حرفه ای برگزار کنید

پیشکسوت باشگاه استقلال درباره صدرنشینی این تیم و البته حذف از آسیا عقیده قابل تاملی دارد.

اقتصاد آنلاین – مرتضی پیچکا؛ علی سامره یکی از خوشنام‌ترین پیشکسوتان باشگاه استقلال بوده که نزد هواداران این تیم به "علی ۳۰ ثانیه" معروف است. سامره که پس از خداحافظی از دنیای فوتبال به عنوان کارشناس و مربی همچنان فوتبال را پیگیری می‌کند، در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین نظر جالبی درباره حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا دارد: "این موضوع را باید به فال نیک گرفت!"

آقای سامره عملکرد استقلال تا نیم فصل لیگ برتر که با صدرنشینی هم همراه بوده را چطور ارزیابی کردید؟

خب نسبت به فصول گذشته با توجه به اینکه دیگر از مشکلات مدیریتی در باشگاه خبری نیست، استقلال نظم پیدا کرده و با آرامش بیشتری وارد مسابقات شد. همین موضوع هم باعث شد تا امتیازات لازم را به دست بیاورد و به صدر جدول برسد. با این حال نقاط ضعفی هم در تیم دیده می‌شود که امیدوار کادرفنی آنالیزهای لازم را در این زمینه انجام دهد و در نیم فصل دوم اگر بازیکنی مدنظر هست، جایگزین شود و اگر هم ضعف فنی وجود دارد، رفع شود. 

در مقاطعی مهاجمان استقلال تمرکز و یا اعتماد به نفس لازم را نداشتند و به نوعی نیم فصل اول خلاقیت فردی یا وجود نداشت یا اگر بود، بسیار اندک به چشم می‌آمد. امیدوارم نیم فصل دوم این خلاقیت فردی در نزدیکی دروازه حریفان استقلال بیشتر وجود داشته باشد و جسارت و اعتماد به نفس لازم به وجود بیاید تا قهرمانی به دست بیاید. 

قرعه کشی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هم انجام شد و استقلال و پرسپولیس رسما از این رقابت ها حذف شدند.

در مورد حذف این دو تیم هم باید بگویم این اتفاق بالاخره روزی رخ می داد و روزی باید مشکلات داخلی را حل می کردیم که خب امسال این موضوع پیش آمد. امیدوارم این حذف تلنگری باشد برای مسئولین، مدیران و کسانی که در این زمینه دستی بر کار دارند. باید به نوعی به دید مثبت به این موضوع نگاه کرد. حتی شده قوانین داخلی مان را سنگین تر کرده و با ۱۰ تا تیم لیگ برتر را برگزار کنیم اما تیم هایی وجود داشته باشند که بتوانند استانداردهای حرفه ای را پاس کنند.  

به عنوان سرمربی سابق تیم امید استقلال، دربی امیدها را که با شکست استقلال همراه بود دنبال کردید؟

نه من خیلی وقت است که روند تیم های پایه استقلال را پیگیری نمی کنم.

شما در زمان بازی یکی از مهاجمان مطرح استقلال بودید. عملکرد مهاجمان فعلی تیم را چگونه ارزیابی می کنید؟

همانطور که عرض کردم، مهاجمان استقلال در مجموع بد نبوند هرچند که نوسان داشتند و در مواردی با استرس و بدون تمرکز کار کردند ولی همین که امتیازات کسب شده خوب است و امیدوارم این مشکلات یاد شده هم برطرف شود. 

این استقلال توانایی قهرمانی دارد؟

در مجموع استقلال عملکرد بدی نداشته ولی از الان نمی توان از قهرمانی صحبت کرد چون یک نیم فصل باقی مانده و تمامی تیم ها با انگیزه های متفاوت به میدان می آیند که باعث می شود نیم فصل دوم سخت می شود. برخی تیم ها به دنبال قهرمانی هستند و برخی دیگر برای بقا می جنگند و همین موضوع کار را سخت می کند. امیدوارم استقلال مثل نیم فصل اول، نیم فصل دوم را هم قدرتمندانه به پایان برساند تا شاهد قهرمانی این تیم باشیم.