۰ نفر

آقای اشتباهی!

۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۲۰
کد خبر: 600959
آقای اشتباهی!

بررسی مصاحبه‌ های رییس جدید هیات‌ مدیره باشگاه پرسپولیس نشان می‌ دهد او بدون اطلاع از وضعیت مالی و مشکلات باشگاه به این سمت منصوب شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، چند روز قبل وزارت ورزش و جوانان  پس از قبول  استعفای سید مجید صدری از سرپرستی باشگاه پرسپولیس، اعضای جدید هیات‌مدیره و مدیرعامل این باشگاه را معرفی کرد تا سرخ‌ها پس از ماه‌ها بالاتکیفی، تیم مدیریتی جدید خود را بشناسند. در این میان بررسی مصاحبه‌های یکی از اعضای هیات‌مدیره نشان می‌دهد، او آن چنان هم ار وضعیت مالی پرسپولیس خبر ندارد.

بیژن ذوالفقارنسب که از فوتبالی‌های شناخته  شده محسوب می‌شود، در نخستین روز انتخابش به عنوان رییس هیات‌مدیره پرسپولیس، اذعان کرد که این  باشگاه برای پرداخت بدهی‌های خود برنامه دارد اما از اعلام عدد دقیق این بدهی‌ها خودداری کرد.

او در ادامه در یکی از برنامه‌های تلویزیونی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرداخت مطالبات بازیکنان هم گفت: "من در اومور حق و حقوق بازیکنان وظیفه‌ای ندارم.". این عضو جدید هیات‌مدیره پرسپولیس در ادامه در مصاحبه با یکی از سایت‌های خبری درباره پرداخت مطالبات باشگاه شهرخودرو در پرونده انتقال یحیی گل‌محمدی هم اظهار نظر جالبی داشت و عنوان کرد: "در جریان این قرارداد نیستم. الان اولین‌بار است که این را می‌شنوم!".

باشگاه پرسپولیس این  روزها درگیر بدهی‌های قطعی نظیر پرداخت ۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان به باشگاه شهرخودرو بابت انتقال یحیی گل محممدی، ۹۶ هزار دلار به اوساگونا و ... است. از طرف دیگر این باشگاه برای تامین هزینه‌های جاری خود و پرداخت مطالبات ماریو بودیمیر و کالدرون میلیاردها تومان پول قرض کرده که اخبار این قرض‌ها بارها در رسانه‌ها منتشر شده است.  در این زمینه هم پس اولین حضور رضا درویش، مدیرعامل جدید پرسپولیس در این باشگاه، گزارشی از سوی علی عطایی، معاون مالی - اداری باشگاه ارائه شد و ریز بدهی‌ها رسما به مدیران جدید اعلام شد.

با وجود اعلام معاون مالی - اداری باشگاه پرسپولیس به مدیران جدید این باشگاه و از طرف دیگر انتشار اخبار قرض‌های انجام شده در رسانه‌ها، بررسی مصاحبه‌های بیژن ذوالفقارنسب نشان می‌دهد این مدیر نه تنها پیش از حضورش در پرسپولیس از وضعیت مالی این باشگاه خبر نداشته و بدون اطلاع قبول مسئولیت کرده، بلکه حتی اخبار فوتبالی  را دنبال  نکرده و گزارش معاول مالی - اداری باشگاه را هم مطالعه نکرده است. نکته جالب ماجرا این‌جاست که او با وجود این که هم‌زمان با پرسپولیس در فدراسیون فوتبال هم رییس کمیته فنی و توسعه است، باز هم در برنامه‌های تلویزیونی به عنوان کارشناس بازی حاضر می‌شود و در آخرین مورد کارشناس دیدار فولاد و مس کرمان بود.

بیژن ذلفقارنسب هم‌چنین اشتباه دیگری داشت. درحالی که ظهر دوشنبه قرار بر این بود قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود، وی صبح دیروز در یک برنامه زنده تلویزیونی حاضر شد و در پاسخ به سوالی درباره حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا  گفت: به احتمال خیلی زیاد دو تیم به آسیا برمی‌گردند چون باز هم تعهدی داده شده است و به احتمال ۱۰۰ درصد همین شرایط برقرار است.

هواداران پرسپولیس که باشگاه محبوب آن‌ها درگیر مشکلات مدیریتی زیادی بوده و بدهی‌های زیادی به سبب سوء مدیریت تجربه کرده، انتظار داشتند پس از ماه‌ها بلاتکلیفی، افرادی به هیات‌مدیره باشگاه راه پیدا کنند که راهکاری برای حل مشکلات داشته باشند اما حالا مشخص شده بیژن ذوالفقارنسب نه تنها بدون راهکاری برای حل مشکلات پرسپولیس روی صندلی ریاست هیات‌مدیره این باشگاه نشسته، بلکه عملا هیچ اطلاعی از وضعیت سرخ‌ها ندارد و شاید به نوعی اشتباهی برای این پست انتخاب شده است.