۰ نفر

چرا سردار آزمون محبوب سعودی‌ ها است؟

۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۳۲
کد خبر: 596802
چرا سردار آزمون محبوب سعودی‌ ها است؟

سردار آزمون مهاجم ایرانی باشگاه زنیت در آستانه جدایی از این باشگاه است و به نظر می‌رسد نقش سعودی‌ها در این جدایی پررنگ باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، سردار آزمون مهاجم ایرانی باشگاه زنیت روسیه همچنان یکی از مهره‌های جذاب در بازار نقل و انتقالات است. او که در چند فصل اخیر همواره یکی از گلزنان برتر لیگ بوده حالا آخرین روز‌های حضورش در روسیه را سپری می‌کند و شایعه شده که ممکن است در همین ماه از زنیت جدا شود.

به گزارش فرارو، در بین تیم‌هایی که از آن به عنوان مقصد جدید سردار آزمون یاد می‌شود نام دو تیم بیشتر به چشم می‌خورد؛ اولی لیون فرانسه است و دومی باشگاه نیوکاسل در انگلیس. البته که لیون در این زمینه پیشتاز است، چون آن‌ها پیش از شروع رقابت‌های این فصل می‌خواستند سردار آزمون را جذب کنند و با وجود توافق با این بازیکن، زنیت مانع از این انتقال شد.

حالا، اما در شرایطی که عنوان شده لیون در همین ژانویه سردار آزمون را جذب می‌کند و مذاکراتی هم با باشگاه زنیت داشته، به ناگاه اتفاق جدیدی رخ داده و این باشگاه فرانسوی، رقیب سرسختی در راه جذب سردار پیدا کرده است: نیوکاسل انگلیس. سهام نیوکاسل چندی پیش توسط خاندان سلطنتی عربستان خریداری شده و حالا سعودی‌ها همه کاره این تیم هستند. عربستانی‌ها بعد از ورود قطری‌ها به دنیای فوتبال دلشان نمی‌خواهد در این زمینه عقب بیفتند و درنظر دارند از نیوکاسل تیم قدرتمندی در اروپا بسازند.

با این حال، شرایط برای نیوکاسل این روز‌ها خوب پیش نمی‌رود و تیم آن‌ها در بین تیم‌های پایین جدول لیگ برتر انگلیس است. به گزارش فرارو، البته که این فقط مربوط به این روز‌ها است و به نظر می‌رسد این باشگاه قرار است در همین ژانویه خانه تکانی اساسی داشته باشد و بازیکنان زیادی را به خدمت بگیرد. بازیکنانی که علاوه بر توانایی فنی، هزینه زیادی هم نداشته باشند. اینجاست که نام سردار آزمون، مهاجم ایرانی باشگاه زنیت مورد توجه سعودی‌ها قرار گرفته است. سردار مهاجم گلزنی است و آمارش در لیگ روسیه به خوبی این مورد را نشان می‌دهد. از طرفی از آنجا که فقط ۶ ماه به پایان قرارداد سردار با زنیت باقی مانده، تیمی که این مهاجم را در همین روز‌ها بخرد، نیازی به پرداختن هزینه سنگین نخواهد داشت.

سردار آزمون این روز‌ها در بازار فوتبال اروپا ۲۵ میلیون یورو ارزش گذاری شده، ولی این رقم مربوط به وقتی است که دست کم دو سالی از قراردادش با یک باشگاه باقی مانده باشد. او می‌تواند انتهای همین فصل به عنوان بازیکن آزاد از زنیت جدا شود؛ به این معنی که به هر تیمی می‌تواند برود بدون اینکه پولی دست باشگاه زنیت را بگیرد. زنیت، اما برای رهایی از جدایی رایگان سردار آزمون، درنظر دارد این بازیکن را در ژانویه بفروشد تا هزینه اندکی از این راه درآمدزایی کند. پیشنهاد باشگاه لیون فرانسه به زنیتی‌ها برای سردار آزمون ۴ میلیون یورو است. حالا، اما سعودی‌ها برای اینکه زنیت را راضی کنند تا ۸ میلیون یورو این رقم را بالا برده اند.

زنیت دوست دارد با این رقم پیشنهادی، سردار را به نیوکاسل بدهد، ولی ماجرا از این قرار است که سردار تضمینی برای فیکس بازی کردن در باشگاه سعودی‌ها ندارد. او می‌داند با پیوستن به لیون می‌تواند به عنوان مهاجم فیکس این تیم، با توجه به قولی که پیتر بوش سرمربی لیون داده، در ترکیب بازی کند، ولی این ضمانت را ادی هاو، سرمربی نیوکاسل به سردار نداده است. نکته، اما اینجاست که سردار آزمون هم مثل بسیاری از ستاره‌های فوتبال ایران علاقه زیادی به بازی در لیگ برتر انگلیس دارد و از این رو تصمیم گیری برایش سخت شده است.

حال با توجه به آنکه سردار مهاجم زهرداری است و این مورد را دست کم در چند نوبت در لیگ قهرمانان اروپا نشان داده و از طرفی با توجه به اتمام قراردادش، رقم بسیار اندکی هم برای باشگاه‌های فوتبال اروپایی هزینه برمی دارد، طبیعی است که سعودی‌ها در پی استفاده از این فرصت باشند تا بخواهند مهاجم تیم ملی ایران را در باشگاه خودی داشته باشند.