۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

انتخابی تیم ملی یک مسابقه نیست / شیوه بنا تغییر نمی‌ کند

۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۲۹
کد خبر: 595609
انتخابی تیم ملی یک مسابقه نیست / شیوه بنا تغییر نمی‌ کند

با وجود جنجال‌ها و اعتراضات اخیر، به نظر می‌رسد سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی به اصول خود پایبند باشد.

اقتصاد آنلاین- امیر جهانی؛ در روزهایی که شاگردان سابق محمد بنا در انتقاد به شیوه کاری این مربی در مقابل یکدیگر ایستاده‌اند، جامعه کشتی فرنگی دچار نوعی حاشیه خودخواسته شده است. هرچند که به نظر می‌رسید بعد از دیدار حمید سوریان و امید نوروزی در کافه‌ای که میزبان مراسم تولد غلامرضا محمدی سرمربی پیشین تیم ملی آزاد بود، اختلافات در کشتی فرنگی تمام شود و آرامش به این رشته بازگردد اما هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.

 در تمام این روزها که همکاران فنی و شاگردان سابق محمد بنا علیه  علیه سیستم انتخابی او در تیم ملی مصاحبه‌هایی داشتند، کلیدواژه‌ای تکراری وجود داشت: برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی. درحقیقت گروه منتقد ایرادی با برگزاری مسابقات قهرمان کشوری و جام تختی البته معافیت قهرمانان و مدال‌آوران از حضور در این دو رقابت نداشتند و تنها می‌خواستند که بعد از این دو فیلتر، مسابقه‌ای تحت عنوان «مرحله نهایی انتخابی تیم ملی» برگزار شود تا کشتی گیرانی که از فیلترهای قبلی عبور کرده‌اند، با نفراتی که تا این مرحله از شرکت در چرخه معاف شده‌اند، مصافی رودررو و مستقیم در ایران داشته باشند. سپس با نظر سرمربی تیم ملی، نفرات برتر و نزدیک به هم، در تورنمنت‌های بین‌المللی و تمرینات اردویی محک زده شوند.

 این چیزی بود که گروه منتقد از فدراسیون کشتی و در رأس آن، حمید سوریان که درواقع مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی است، درخواست کرده بودند اما با وجود دیدار اخیر امید نوروزی و حمید سوریان و صحبت در مورد اختلافات، چیزی که مشخص است محمد بنا تغییری در برنامه‌های خود ایجاد نخواهد کرد. چرا که مشخصا سیستم کاری بنا بدین گونه است و هرگاه که او مسئولیت فنی کشتی فرنگی را برعهده داشته، با همین شیوه کار را پیش برده است. به خصوص پس از کسب نتایج درخشان در رقابت‌های جهانی و در روزهایی که فدراسیون کشتی نیز حامی و پشتیبان اوست، به نظر می‌رسد تغییری در برنامه‌های انتخابی کشتی فرنگی ایجاد نمی‌شود و جنجال‌های اخیر هم بی ثمر بوده است.