۰ نفر

غیبت مدال‌آوران جهانی در اردوی پارا وزنه‌ برداری

۸ دی ۱۴۰۰، ۸:۵۵
کد خبر: 594281
غیبت مدال‌آوران جهانی در اردوی پارا وزنه‌ برداری

سرمربی تیم ملی پارا وزنه برداری با بیان این که برای اعزام ورزشکاران به بازی‌های پاراآسیایی چین از تمام ظرفیت‌ ها استفاده خواهیم کرد، گفت: هیچ وزنه برداری برای پوشیدن پیراهن تیم ملی پشت خط باقی نخواهد ماند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حسین توکلی درباره زمان شروع اردوی تیم ملی پاراوزنه برداری اظهار کرد: نخستین اردوی تیم ملی پاراوزنه برداری از اواخر دی در محل فدراسیون برگزار می‌شود که در این اردو مدال آوران بازی‌های پارالمپیک توکیو و قهرمانی جهان گرجستان به خاطر استراحت و داشتن ریکاوری بیشتر در اردو حضور نخواهند داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر از عملکرد تیم در مسابقات قهرمانی جهان گرجستان راضی بودید، افزود: در این مسابقات با وجود این که حال تیم خوب نبود، اما وزنه برداران فراتر از انتظار ظاهر شدند و بعد از سالها دوباره توانستیم سکوی قهرمانی را به خود اختصاص دهیم.

سرمربی تیم ملی پاراوزنه برداری با اشاره به تشدید آسیب دیدگی روح الله رستمی در مسابقات قهرمانی جهان گرجستان، اظهار کرد: وی در حالی در قهرمانی جهان گرجستان موفق به کسب مدال نقره شد که از ناحیه کتف آسیب دیدگی داشت و به دلیل فشار بیش از حد در جریان مسابقات، متاسفانه کتف سمت راستش نیز دچار آسیب دیدگی شد که در حال درمان است. امیدوارم که در گام دوم مسابقات کسب سهمیه ورودی بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس که خرداد سال آینده در بحرین برگزار می‌شود، مدال نقره خود را به طلا تبدیل کند.

وی با اشاره به این که هیچ وزنه برداری برای پوشیدن پیراهن تیم ملی پشت خط باقی نخواهد ماند و از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد، گفت: در اولین اردوی آمادگی تیم ملی سعی کردیم از ۱۲ نفر وزنه بردار که در مسابقات قهرمانی جهان گرجستان موفق به کسب مدال نشدند و همچنین با بهره گرفتن از پشتوانه‌ها، فضایی را فراهم نماییم تا بهترین‌ها را از بین وزنه‌برداران باتجربه و جوانان برای بازیهای پاراآسیایی چین انتخاب کنیم. بنابراین فضا برای تمام وزنه‌برداران برای پوشیدن پیراهن تیم ملی باز است و از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

توکلی پیرامون این پرسش که نفرات اعزامی به چین چه زمانی مشخص خواهد شد، تصریح کرد: تا جایی که زمان داشته باشیم وزنه برداران را از هر لحاظ مورد ارزیابی قرار خواهیم داد و در نهایت آماده‌ترین وزنه برداران که رفتار حرفه‌ای را نیز یاد گرفته باشند برای بازیهای پاراآسیایی چین انتخاب خواهیم کرد.

وی در پایان در خصوص تشکیل تیم ملی وزنه برداری زنان و حضورشان در تورنمنت‌های برون مرزی، اظهار کرد: پس از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در اسفندماه، تیم ملی وزنه برداری بانوان را پس از تایید پوشش آن‌ها تشکیل خواهیم داد. البته هنوز پوشش بانوان از سوی فدراسیون جهانی برای شرکت در مسابقات برون مرزی تایید نشده و همچنان دنبال تایید لباس آنها هستیم تا شرایط حضورشان را در مسابقات برون مرزی فراهم کنیم.