۰ نفر

رونالدو در ۲۰۲۱ هم خوش درخشید

۵ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۲۲
کد خبر: 593516
رونالدو در ۲۰۲۱ هم خوش درخشید

کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم فوتبال منچستر یونایتد در سال ۲۰۲۱ آمار بسیار مطلوبی را به ثبت رساند.

به گزارش  اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سال ۲۰۲۱ به روز‌های انتهای خود نزدیک می‌شود و قبل از پایان این سال آمار‌های مختلفی از ستارگان بزرگ دنیای فوتبال منتشر می‌شود. یکی از این ستارگان کریستیانو رونالدو ستاره ۳۶ ساله دنیای فوتبال است. بازیکنی که فصل پر فراز و نشیبی داشت و با این وجود باز هم عملکرد درخشانی داشت و توانست رکورد‌های مختلفی را برای خود به ثبت برساند و همچنان خود را به عنوان یک بازیکن درجه اول در سطح بالای فوتبال جهان نگه دارد.

رونالدو در فصل ۲۰۲۱ و تا به اینجای مسابقاتی که به میدان رفته است ۴۶ گل به ثمر رسانده است، آماری که ۳ گل از رقیب او مسی بیشتر است.

رونالدو در این سال پس از گذشت ۱۲ سال بار دیگر به منچستریونایتد پیوست و در شرایطی که بعضی از کارشناسان صحبت‌هایی درباره تمام شدن دوران رونالدو مطرح کردند این ستاره پرتغالی عملکرد مثبتی در تیم خود داشت و توانست در همان مدت زمان کم حضور خود برترین گلزن شیاطین سرخ در میان تمام بازیکنان این تیم شود. رونالدو در آخرین مسابقات خود در این رقابت‌های لیگ جزیره حتی توانست به رکورد عیب ۸۰۲ گل در تمام دوران فوتبال خود دست یابد و در آستانه شکستن یک رکورد دیگر قرار گیرد.

رونالدو در سال ۲۰۲۱ با وجود این که تنها در نیم فصل دوم سال گذشته در ترکیب بانوی پیر بازی کرد توانست با ۲۰ گل برترین گلزن این باشگاه در سال ۲۰۲۱ شود. رونالدو همچنین برترین گلزن منچستر یونایتد از زمان حضورش در این تیم بوده است و به نوعی اکنون برترین بازیکن تیم پر مهره رالف رانگنیک است.

سال ۲۰۲۱، برای رونالدو با وجود این که نتوانست توپ طلای ششم خود را به دست آورد، اما با رسیدن به یک رکورد بزرگ ملی به اتمام رسید.

کریستیانو رونالدو

رونالدوی ۳۶ ساله که برترین گلزن ملی تاریخ فوتبال پرتغال است، توانست در سال ۲۰۲۱ به رکورد گل‌های ملی علی دایی اسطوره فوتبال ایران و آسیا دست یابد.

رونالدو در مصاف با تیم ملی فوتبال ایرلند و در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی توانست پس از ۱۵ سال از رکورد گل‌های ملی علی دایی (۱۰۹) عبور کند و به تنهایی با ۱۱۱ گل نام خود را به عنوان برترین گلزن تاریخ فوتبال جهان ثبت کند.

رونالدو در سال ۲۰۲۲ شرایط بسیار سختی را پیش رو دارد چرا که این ستاره پرتغالی برای حضور در آخرین جام جهانی که می‌تواند شرکت کند باید در پلی آف مقدماتی جام جهانی در اروپا به مصاف تیم ملی ایتالیا برود. دیداری که می‌تواند اسطوره پرتغالی را از حضور در بزرگترین تورنومنت فوتبال جهان باز دارد.