۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

جزییاتی از نحوه حضور کشتی گیر ایرانی در صربستان / رییس فدراسیون جهانی پیگیر ارسلان

۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰
کد خبر: 591574
جزییاتی از نحوه حضور کشتی گیر ایرانی در صربستان / رییس فدراسیون جهانی پیگیر ارسلان

فرنگی کار آملی که به عضویت تیم ملی صربستان درآمده، در ایران زندگی خود را ادامه خواهد داد.

اقتصادآنلاین - امیر جهانی؛ روز گذشته خبر رسید علی ارسلان بعد از ناامیدی از رسیدن به دوبنده تیم ملی فرنگی، دوتابعیتی شده و حالا مشخص شده که او از این پس ضمن اینکه در رفت وآمد بین بلگراد و آمل خواهد بود، برای تیم ملی صربستان کشتی خواهد گرفت.

این فرنگی کار آملی که در فینال لیگ برتر کشتی فوق العاده‌ای با محمدرضا مختاری ملی پوش ایران در جهانی نروژ گرفت و این حریف را شکست داد، اکنون در صربستان به سر می‌برد و بنا به گفته نزدیکانش، به شدت از محمد بنا سرمربی تیم ملی دلخور است اما ترجیح می دهد فعلا در این خصوص صحبتی نداشته باشد. او علاوه بر حقوق ماهیانه، براساس رنگ و کیفیت مدال نیز از صربستانی‌ها پاداش دریافت خواهد کرد. ضمن اینکه هزینه اسکان و تمرینات و ... نیز بر عهده فدراسیون کشتی صربستان خواهد بود و گفته می شود در بدو ورود یک باب منزل مسکونی در اختیار ارسلان قرار گرفته است.

نکته جالب توجه اینکه طبق قانون علی ارسلان در سه سال اخیر نباید در عضویت تیم ملی ایران بوده باشد. او در هیچ میدان قاره‌ای، جهانی و المپیک در تیم بنا جا نداشته اما همراه با تیم ایران به تورنمنت بین المللی رفته است که  این مساله هم با نفوذ صربستانی‌ها در اتحادیه جهانی و حمایتی که همیشه از نناد لالوویچ دریافت می‌کنند، حل شده است. از آنجایی که  صربستان زادگاه لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی است، همواره همکاری زیادی بین فدراسیون کشتی این کشور و لالوویچ در در سال‌های اخیر حکمفرما بوده است.

اینطور که پیداست علی ارسلان دو تابعیتی شده و در رفت و آمد به ایران خواهد بود. یکی از بندهای مهم قرارداد این کشتی گیر با صربستانی‌ها قاعدتا این خواهد بود که با کشتی گیر رژیم اشغالگر قدس کشتی نگیرد چراکه در این صورت شانس بازگشت به ایران را از دست خواهد داد.