۰ نفر

با دستور رییسی؛

از جوایز قهرمانان المپیکی مالیات کسر نمی‌ شود

۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۲
کد خبر: 591323
از جوایز قهرمانان المپیکی مالیات کسر نمی‌ شود

وزیر ورزش و جوانان، کسر هر گونه مالیات از جوایز قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی را قویاً رد و تصریح کرد: اظهارات رییس فدراسیون کشتی در این رابطه مربوط به پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم است، در دوره جدید با دستور رییس جمهور هیچ مالیاتی از جوایز ورزشکاران کسر نمی‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل ازایسنا، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان درباره انتقاد علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی مبنی بر کسر مالیات از جوایز ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی، عنوان کرد: در حال حاضر به هیچ عنوان مالیات از جوایز قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی کسر نمی‌شود.

وی درباره اظهارات رییس فدراسیون کشتی در این باره گفت: منظور آقای دبیر سال ۹۸ بود نه المپیک اخیر؛ پس از اظهارات دبیر، از خانم فرامرزیان معاونت پشتیانی و منابع انسانی وزارت ورزش سئوال کردم، آیا از جوایز قهرمانان المپیک و پارالمپیک مالیاتی کسر شده که خانم فرامرزیان این مسئله را تکذیب کرد.

وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خانه ملت افزود: بنا به دستور رییس جمهور مقرر شد هیچ مالیاتی از ورزشکاران و قهرمانان المپیکی کسر نشود و عین جایزه به ورزشکاران اهدا شود. لذا از دوره دولت سیزدهم، هیچ مالیاتی از جوایز قهرمانان کسر نشده است.

سجادی اضافه کرد: لازم به ذکر است تمامی جوایز قهرمانان نیز از اعتبارات وزارت ورزش و جوانان پرداخت شد و هیچ اعتبار مازادی برای این مهم به وزارت ورزش تعلق نگرفته است.