۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

در حاشیه نایب قهرمانی تیم ملی وزنه برداری در جهان / وقتی وزیر، وقت ملاقات نداد

۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳
کد خبر: 591285
در حاشیه نایب قهرمانی تیم ملی وزنه برداری در جهان / وقتی وزیر، وقت ملاقات نداد

تیم ملی وزنه‌برداری درحالی به کار خود در رقابت‌های جهانی تاشکند پایان داد که بذای اعزام به تاشکند با مشکلات زیادی مواجه شده بود.

اقتصادآنلاین - امیر جهانی؛  علی مرادی رییس فدراسیون قبل از اعزام، مصاحبه کرد و گفت که آنها برای اعزام تیم با مشکل ارزی مواجه هستند و البته درخواست‌شان از وزیر ورزش، مشکلی را حل نکرده است. رییس فدراسیون حتی در مصاحبه‌ای عنوان کرد که دو فرش دارد و حاضر است برای اعزام تیم به قهرمانی جهان، آنها را بفروشد!

 اکنون دکتر داود باقری نایب رییس فدراسیون وزنه‌برداری نیز در توضیح این مشکلات مالی به خبرنگار ما گفت: «ما از وزارت ورزش خواستیم که با توجه به مشکلات مالی ، بودجه ما تا پایان سال ۱۴۰۰ را تسویه کنند. یعنی درواقع پول خودمان را خواسته بودیم. این درحالی بود که پیش از اعزام هم مطمئن بودیم تیم در یکی از سکوهای اول تا سوم قرار می‌گیرد. آقای مرادی پیگیر این موضوع بود اما وزیر وقت ملاقات نمی‌داد! وقتی مساله را با رییس کمیته ملی المپیک در میان گذاشتیم او سریع آمد و خیلی زود هم مشکل ارزی تیم حل شد. ما پول زیادی از وزارت ورزش نخواستیم، از آنها صرفا بودجه خودمان را خواستیم که پرداخت کنند.»

 سه روز بعد از حضور سیدرضا صالحی امیری در تمرین تیم ملی وزنه‌برداری، این تیم راهی تاشکند شد و همانطور که پیش بینی شده بود، بر سکوی نایب قهرمانی جهان قرار گرفت.

 با این حال مصاحبه‌های اخیر مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری نشان می‌دهد که رابطه خوبی بین آنها و وزیر ورزش وجود ندارد.