۰ نفر

استوکس چگونه علیه پرسپولیس حکم گرفت؟

۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۵۶
کد خبر: 591081
استوکس چگونه علیه پرسپولیس حکم گرفت؟

باشگاه پرسپولیس در پرونده بازیکن ایرلندی سابق خود محکوم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کمیته وضعیت فیفا حدود یک ماه قبل باشگاه پرسپولیس را در پرونده شکایت آنتونی استوکس از این باشگاه به پرداخت  83300 دلار محکوم کرد.

این بازیکن که در دوره مدیریت محمد حسن انصاری‌فرد به جمع سرخ‌‍ پوشان پایتخت پیوست، با وجود دریافت حدود 150 هزار دلار و به میدان رفتن فقط در سه بازی برای این تیم، پس از دیدار دور رفت مرحله گروهی فصل 2020 لیگ قهرمانان آسیا مقابل شارجه در دبی ماندگار شد و دیگر به کشورمان بازنگشت.

نکته عجیب این است که پس از جدایی جنجالی این بازیکن، باشگاه پرسپولیس در زمان مدیریت مهدی رسول‌‍ پناه دیگر به جای پیگیری بازگشت استوکس به کشورمان یا شکایت از وی به فیفا، قرارداد با مهاجم ایرلندی را فسخ کرد.

در تاریخ 10 خرداد 1399 مهدی خواجه‌وند، مدیر حقوقی پرسپولیس در گفت و گو با سایت این باشگاه ادعا کرد «پس از بررسی‌ها در پی نامه‌نگاری‌هایی که پیش از این انجام داده بودیم، امروز (شنبه) نامه فسخ قرارداد آنتونی استوکس و درخواست غرامت از وی برای وکیل و مدیربرنامه‌های این بازیکن ارسال شد تا فسخ قرارداد با توجه به غیبت غیر موجه این بازیکن، فعال شود»

پس از اقدام پرسپولیس برای فسخ قرارداد استوکس، این باشگاه در اقدامی عجیب‌تر برای بازیکنی که بدون اجازه باشگاه و کادرفنی تمرینات را ترک کرده و در بازی‌ها هم شرکت نمی‌کرد، به صدور ITC  اقدام کرد.

حرکات عجیب رسول‌پناه سبب شد دست جعفر سمیعی، مدیرعامل سابق پرسپولیس برای شکایت از استوکس بسته‌ شود و در طرف مقابل این بازیکن با بهره‌مندی از غفلت‌های مدیران پرسپولیس علیه این باشگاه در فیفا طرح شکایت کند. هرچند با دفاع وکلای باشگاه در زمان مدیریت سمیعی، مبلغ محکومیت پرسپولیس در این پرونده تا حدی کاهش یافت.

 ابراهیم شکوری، معاون سابق پرسپولیس هم در گفت و گویی اذعان کرد با توجه به فسخ یک طرفه قرارداد و صدور غیرحرفه‌ای ITC استوکس، باشگاه در این پرونده با مشکلات عجیبی مواجه شده است. هرچند طبق اظهار نظر وی، پرسپولیس در دوره مدیریت سمیعی علیه این بازیکن طرح شکایت کرد اما با توجه به اتفاقات پرونده قبل از حضور این مدیرعامل در پرسپولیس، شانس سرخ پوشان برای برتری در این پرونده به شکل قابل تاملی کاهش یافت‌.

پرسپولیس اکنون از فیفا درخواست کرده شرح تفصیلی رای مربوط به این پرونده را به این باشگاه ارائه بدهد تا پس از دریافت گراندز رای، پرونده را از طریق دادگاه CAS پیگیری کند. پرونده ای که مانند پرونده کالدرون، بودیمیر، اوساگونا و ... از دوره مدیران قبلی در این باشگاه باقی‌مانده و شرایط سختی را برای پرسپولیس ایجاد کرده است.