۰ نفر

دلیل انتخاب والیبال نشسته ایران به عنوان نامزد بهترین تیم سال۲۰۲۱

۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۶
کد خبر: 589104
دلیل انتخاب والیبال نشسته ایران به عنوان نامزد بهترین تیم سال۲۰۲۱

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال نشسته معتقد است که این تیم در پارالمپیک ضمن حفظ روند نتیجه گیری، به زیبایی قهرمان شد و این موضوع در انتخاب IPC به عنوان نامزد بهترین تیم سال بی تاثیر نبوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  مهر، کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) با در نظر گرفتن نتایج و دستاورد تیم ها، ورزشکاران، مربیان و مدیران شرکت کننده در بازی های پارالمپیک توکیو که مهمترین رویداد این کمیته در سال ۲۰۲۱ بود، نامزد بهترین های این سال میلادی را معرفی کرده است.

تیم ملی والیبال نشسته کشورمان تنها نام ایرانی است که در میان نامزدهای بهترین های IPC قرار گرفته است. این تیم برای کسب عنوان «برترین تیم سال ۲۰۲۱» تیم های راگبی با ویلچر انگلستان و والیبال نشسته بانوان آمریکا را به عنوان رقیبت در کنار خود می بیند.

والیبال نشسته ایران در حالی نامزد بهترین تیم سال جاری میلادی شده است که در شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک برای هفتمین بار به عنوان قهرمانی دست یافت. این عنوان در شرایطی حاصل شد که تا قبل از آن، تیم ملی والیبال نشسته از هشت دوره حضور در بازی های پارالمپیک علاوه بر کسب ۶ عنوان قهرمانی صاحب دو عنوان نایب قهرمانی هم شده بود.

هادی رضایی که هدایت تیم ملی والیبال نشسته ایران را در بازی های توکیو را بر عهده داشت تاکید دارد که این ثبات قهرمانی در کنار عوامل دیگر بی تاثیر در انتخاب IPC نبوده است.

این مربی گفت: قطعا ثبات قهرمانی اصلی ترین دلیل کمیته بین المللی پارالمپیک در انتخاب تیم ملی والیبال نشسته ایران به عنوان نامزد بهترین تیم سال بوده است اما بازی های خوبی که این تیم در توکیو داشت هم بی تاثیر در این انتخاب نبوده است.

وی ادامه داد: والیبال نشسته ایران تیمی منسجم در توکیو بود که در طول ۵ دیدار فقط یک گیم از دست داد و در نهایت هم قهرمان شد. دیگر اینکه این تیم به طور عادی قهرمان نشد، قهرمانی والیبال نشسته در مسیری با دیدارهای زیبا به دست آمد که نتیحه تکنیک، سرعت، قدرت، انسجام و تاکتیک حرفه ای و پارالمپیکی بود.

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال نشسته اشاره ای که به تدارکات این تیم پیش از اعزام به توکیو داشت و خاطرنشان کرد: قطعا برای انتخاب یک تیم به عنوان بهترین یا نامزد بهترین همه عوامل در نظر گرفته می شود. تدارکات می تواند یکی از آنها باشد. تیم ملی والیبال نشسته ایران از این حیث هم کارآیی خوبی داشت به خصوص که تیمی را به عنوان حریف تمرینی وارد تهران کرد که رقیبت خودش در فینال پارالمپیک شد و این یعنی تصمیم آگاهانه در انتخاب حریف تدارکاتی.

رضایی همچنین اشاره ای به رنکینگ اخیر والیبال نشسته جهان داشت و گفت: طبق این رنکینگ، والیبال نشسته ایران با اختلاف ۶۰ امتیازی در رده نخست جهان و بالاتر از بوسنی، روسیه و برزیل قرار گرفته است. والیبال نشسته ایران بهترین جهان است و انتخابش هم به عنوان نامزد بهترین تیم سال میلادی به حق بوده است.

 نتیجه انتخاب بهترین های سال جاری میلادی در کمیته بین المللی پارالمپیک در مراسم آنلاینی که ۲۵ آذرماه از سوی این کمیته برگزار خواهد شد، مشخص خواهد شد.