۰ نفر

جوابیه باشگاه گل‌گهر سیرجان به گزارش مقایسه کی‌روش و بانیاما

۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۲۲
کد خبر: 588954
جوابیه باشگاه گل‌گهر سیرجان به گزارش مقایسه کی‌روش و بانیاما

باشگاه گل‌گهر سیرجان در واکنش به گزارش امروز یک خبرگزاری داخلی درباره ماجرای بازیکن گابنی گل‌گهر جوابیه‌ای صادر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، این خبرگزاری امروز (شنبه) در گزارشی تحت عنوان «از کی‌روش تا بازیکن گابنی گل‌گهر، مجرم همیشه به صحنه جرم برمی‌گردد!» به بررسی حضور این بازیکن در گل‌گهر پرداخت و همین موضوع واکنش این باشگاه را در پی داشت.

روابط عمومی باشگاه گل‌گهر جوابیه‌ای درباره این گزارش ارسال کرده که در زیر می‌خوانید و در ادامه توضیحات خبرگزاری تسنیم از نظرتان خواهد گذشت.

متن پاسخ باشگاه گل‌گهر عیناً به شرح زیر است:

«احتراما پیرو انتشار خبری درساعت 14:45 روز 20 آذر ماه 1400 توسط خبرگزاری تسنیم با عنوان "از کی‌روش تا بازیکن گابنی گل‌گهر؛ مجرم همیشه به صحنه جرم برمی‌گردد!" توضیحات ذیل جهت تنویر افکار عمومی و مخاطبان خبرگزاری تسنیم ارسال شده است. خواهشمند است نسبت به انتشار این توضیحات بر روی خروجی خبرگزاری در اسرع وقت اقدام لازم را صادر فرمائید.

باشگاه گل‌گهر سیرجان پس از ادعای یک باشگاه لیگ‌برتری که در روند قرارداد با اریک بایناما، آیین‌نامه جذب بازیکنان خارجی سازمان‌‌ لیگ، رعایت نشده است،  در چند نوبت و از طریق رسانه‌ رسمی باشگاه در مورد پروسه جذب این بازیکن اقدام به شفاف‌سازی کرد و توضیحات لازم را به‌اطلاع افکار عمومی رساند‌. لذا مجدد تاکید می‌‌شود در پروسه جذب بایناما، باشگاه گل‌گهر در یک روال کاملا قانونی و بر اساس دستورالعمل‌ها و چهارچوب‌های تعیین شده از سوی سازمان‌ لیگ عمل کرد‌ه است و کارت بازی این بازیکن نیز پس از طی کامل همه مراحل اداری صادر شد‌ه است. طبیعی بود که پس از طی این مراحل و ارائه همه‌ مستندات، گل‌گهر به‌صورت کاملا قانونی و بدون اینکه تخلفی مرتکب شده باشد، از بازیکن جدید خود استفاده کند. ضمن اینکه اعلام کردیم در راستای شفاف‌سازی بیشتر، آماده هر گونه همکاری با سازمان لیگ هستیم و ضمن ارائه دفاعیات و مستندات، در نهایت  تابع قانون و رای صادره از سوی کمیته انضباطی هستیم.

جای بسی تاسف است که یک خبرگزاری در اقدامی به دور از اخلاق رسانه‌ای و پیش از آنکه کمیته انضباطی رأی خود را در این مورد صادر کند، با نشر اخباری جعلی و طرح مباحث پیش پا افتاده‌ای که با هدفِ تخریب باشگاه فرهنگی ورزشی گل‌گهر در فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود، آرامش این باشگاه را نشانه بگیرد. از خبرگزاری تسنیم به عنوان یکی خبرگزاری‌های پرمخاطب کشور انتظار می‌رفت به احترام مخاطبان خود از انتشار اخبار کذب و بی‌اساس، خودداری می‌کرد و رعایت اخلاق رسانه‌ای را سرلوحه‌ کار خود قرار می‌داد. در پایان، باشگاه فرهنگی ورزشی گل‌گهر ضمن درخواست از مدیرعامل محترم خبرگزاری تسنیم جهت تذکر به تحریریه ورزشی این خبرگزاری به‌سبب نشر اخبار جعلی و بی‌اساس، هرگونه پیگیری قانونی در مورد این موضوع را حق قانونی و طبیعی خود می‌داند.»

توضیحات خبرگزاری تسنیم:

روابط عمومی باشگاه گل‌گهر در حالی با ادبیاتی دور از شأن، پاسخ مطلب منتشر شده در خبرگزاری تسنیم را داده که از اصلی‌ترین موضوع مورد اشاره در این گزارش به راحتی عبور کرده است. تسنیم با توجه به اتفاق مشابه‌ای که چند سال قبل در پروسه جذب کی‌روش استنلی رخ داد، به این موضوع پرداخت و این دو اتفاق مشابه در دو تیمی که برخی افراد در آن مشترک هستند را مورد توجه قرار داد. کجای این موضوع نشر مطالب جعلی و پیش‌پا افتاده است؟ آیا از نظر مسئولان باشگاه گل‌گهر چنین موضوع مهمی پیش‌پا افتاده است که اگر اینگونه است باید گفت وامصیبتا!

اینکه بازیکن گابنی بدون بازی ملی به گل‌گهر پیوسته امری کاملاً بدیهی است و اگر مسئولان باشگاه گل‌گهر قبل از جذب بانیاما به خودشان زحمت «سرچ در گوگل» را می‌دادند به راحتی می‌توانستند به این موضوع برسند. اینکه فدراسیون گابن نامه‌ای به فدراسیون ایران داده و اعلام می‌کند نامه ارسالی از سوی آنها درباره ملی‌پوش بودن این بازیکن جعلی بوده، چه ارتباطی به خبرگزاری تسنیم دارد؟ آیا باشگاه گل‌گهر که زحمت یک سرچ ساده را به خود نداده بود، خودش آرامش تیم را به‌هم نزده است؟

خبرگزاری تسنیم تنها روایتی از آنچه گذشت را نوشت و برخلاف اعلامِ بی‌اساس باشگاه گل‌گهر، این باشگاه را هدف قرار نداد بلکه نوک انتقاد خود را به سمت افراد و ذی‌نفعانی برد که زمینه‌ساز چنین شرایطی هستند. اگر باشگاه گل‌گهر احساس می‌کند چنین موضوعی درباره آنها صدق می‌کند، بحثی جداگانه است.

خبرگزاری تسنیم به ضعف نظارت در فدراسیون و سازمان لیگ نیز اشاره کرده و برخلاف ادعای روابط عمومی باشگاه گل‌گهر، همه جوانب را مورد بررسی قرار داده است.

گل‌گهر چه در این ماجرا مقصر شناخته و چه تبرئه شود، چیزی از اهمال‌کاری مسئولان این باشگاه کم نمی‌کند که فوتبال ایران را با چالشی جدی مواجه کرده‌اند. اینکه فوتبال گابن در کجا قرار دارد و آیا سطح بازیکنی از این کشور بالاتر از بازیکنان ایرانی است، فعلاً محل بحث نیست؛ موضوع این است که مسئولان گل‌گهر چرا پیش از جذب این بازیکن جستجوی ساده‌ای انجام نداده‌اند؟ با این شرایط باشگاه گل‌گهر یا خودش را به خواب زده یا واقعاً در جریان نیست که چه اتفاقی افتاده که در هر دو صورت چیزی جز تأسف باقی نمی‌ماند.

ابهام و سؤال اصلی در گزارش تسنیم اما همچنان پابرجاست و این خبرگزاری برای رسیدن به پاسخ پرسش‌هایی که در این گزارش مطرح کرده کماکان تلاش خواهد کرد و کلی‌گویی‌ها و اتهام‌‌‌زنی‌ها، تسنیم را از رسالت اصلی خود بازنمی‌دارد.