۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

سهمیه باشگاه‌ های ایرانی در لیگ قهرمانان اعلام شد / بازگشت به ۳+۱

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۰
کد خبر: 587693
سهمیه باشگاه‌ های ایرانی در لیگ قهرمانان اعلام شد / بازگشت به ۳+۱

پس از گمانه زنی‌های مختلف، سرانجام AFC سهمیه باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان را افزایش داد.

اقتصادآنلاین - امیر جهانی؛  چند روز پیش بحث و گمانه زنی درباره سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ به سوژه رسانه ها تبدیل شده بود و اکنون به صورت رسمی اعلام شد که کشورهای مختلف برای دو فصل بعد رقابت های لیگ قهرمانان آسیا (۲۰۲۳) چه سهمیه هایی در این رقابت ها دارند که طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، کشور ایران از ۳ سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم برخوردار خواهد بود.

  امتیازات هر کشور بر اساس نتایج باشگاه های آن در چهار سال گذشته بر اساس معادلات مشخص محاسبه می شود. مکانیسم طبقه بندی بدین صورت است که در لیگ قهرمانان آسیا به هر باشگاهی ۳ امتیاز برای برد و یک امتیاز برای تساوی تعلق می گیرد و در صورت صعود به مراحل بالاتر، ۳ امتیاز اضافی تعلق می گیرد. در پلی آف نیز ۰.۳ امتیاز برای پیروزی و ۰.۱۵ امتیاز برای تساوی و ۰.۳ امتیاز صرفا برای شرکت در این پیکارها تعلق می گیرد.

باشگاه‌های ایرانی در سالیان اخیر از سهمیه ۲+۲ استفاده می‌کردند که طبق آن قهرمان لیگ برتر و جام حذفی به صورت مستقیم و نایب قهرمان و تیم سوم لیگ برتر از طریق پلی آف به لیگ قهرمانان می‌رسیدند. اکنون تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان لیگ و قهرمان جام‌حذفی مستقیم وارد لیگ قهرمانان می‌شوند.

WhatsApp Image 2021-12-07 at 11.35.24