۰ نفر

تاخت و تاز سپاهان در صدر جدول

۷ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۴۶
کد خبر: 585200
تاخت و تاز سپاهان در صدر جدول

نوار پیروزی‌های سپاهان در هفته دهم لیگ برتر والیبال مردان باشگاه‌های کشور با برتری ۳ بر یک مقابل شهداب یزد همچنان ادامه پیدا کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، هفته دهم لیگ برتر والیبال مردان باشگاه‌های کشور جام سردار دلها« سپهبد قاسم سلیمانی» امروز با انجام چند دیدار در شهرهای مختلف پیگیری شد. در اصفهان از ساعت ۱۷ در سالن ۶ هزار نفری ۲۵ آبان ورزشگاه بزرگ نقش جهان اصفهان تیم فولاد مبارکه سپاهان میزبان شهداب یزد بود که در پایان با نتیجه ۳ بریک به برتری رسید.

اسامی والیبال فولادمبارکه سپاهان:

امیرغفور، سامان فائزی، علیرضا مباشری، متین تکاور، مهدی بیاتی، کیاوش حیدری، فرهاد قائمی، فرزاد ملابهرامی، علی کرباسی، مسعود غلامی، مجتبی میرزاجانپور، امیرحسین یوسفی، پرویز پزشکی، رضا اصلانی و مهدی مرندی.

سرمربی: رحمان محمدی راد

مدیر تیم: رضا ایران زاد

اسامی تیم والیبال شهدای یزد:

فاضل پژومان، فدریکو پریرا، علی اصغر میرحسینی، امیرحسین صداقت، رضا عابدینی، بهنام حاجی پور طالکوئی، سلیم چپرلی، محمدرضا موذن، شهروز همایون فرمنش، سینا نیکپور، عرفان اصغر پور کلائی، مهدی مهدوی، مبین نصری مستان آباد، محمد ولی زاده، علی یوسف پور، هادی برشان، یوسف کاظمی پشت پری و رضا رضایی توپراق.

مربی : محمد عمده غیاثی

مدیر تیم:ابوالقاسم میرزایی

ست اول:

هر دو تیم شروع بازی را با احتیاط و با ریسک کمتر آغاز کردند، شناخت دو تیم از یکدیگر که در جریان تورنمنت چهارجانبه سپاهان صورت گرفت موجب شد تا دو تیم رقابت پایاپای را آغاز کنند،  در ادامه شاگردان محمدی راد با دفاع خود روی تور و تیزهوشی در انتخاب فضای خالی زمین حریف فاصله ۴ امتیازی ایجاد کردند تا نتیجه ۵-۹ در تابلو ورزشگاه ثبت شود.

سرویس‌های خوب پزشکی، با درخشش میرزاجانپور به همراه قائمی فاصله سپاهان را بیشتر از قبل کرد و سپاهان فاصله ۷ امتیازی از میهمان خود گرفت، در این ست مرندی دریافت‌های اول خوبی را داشت و پاسور تیم را به خوبی تغذیه کرد.

ست اول پس از رقابت  ۲۲ دقیقه ای دو تیم  با نتیجه ۱۶-۲۵ به پایان رسید.

ست دوم :

ست دوم را سپاهان با دو سرویس خوب قائمی  شروع کرد، اما در ادامه شاگردان عمده غیاثی دو امتیاز از دست رفته را جبران کردند توانستند در ادامه بازی همپای حریف طلایی پوش خود امتیاز کسب کنند و به لطف سرویس‌های خوب حاجی پور ۸-۱۰ از میزبان خود پیشی بگیرند.

سرویس‌های سرعتی و برق آسای قائمی و دفاع روی تور سپاهان امتیازات از دست رفته را برای سپاهان جبران کرد و در نهایت موجب شد تا سرمربی شهداب در امتیاز برابر ۱۲- ۱۲ درخواست وقت استراحت کند تا وقفه ای در روند امتیازگیری سپاهان کند. دو تیم تا امتیاز ۲۰ نیز تنه به تنه هم پیش رفتند تا حساسیت این ست چند برابر شود.

در این ست دو تیم رالی های زیبایی را به نمایش گذاشتند و در امتیاز ۲۶ برابر شدند. این ست نفس گیر  پس از ۳۳ دقیقه در نهایت با نتیجه ۲۶-۲۸ به سود سپاهان به پایان رسید.

ست سوم:

ست سوم را دو تیم باز هم همپای یکدیگر آغاز کردند و در طول ست گاهی شهدای برتری امتیازی داشت و گاهی سپاهان، کاهش اشتباهات دو تیم، دریافت‌های اول خوب از سوی لیبروها و دفاع خوب روی تور موجب شد تا دو تیم نزدیک به هم پیش بروند، هرچند در ادامه شهداب  تیم برتر میدان بود. از دست دادن سرویس توسط غلامی شاگردان عمده غیاثی را به امتیاز ۲۳ رساند، سرویس سرعتی غفور دو تیم را در عدد ۲۳ برابر کرد تا تیم شهداب وقت استراحت خود را درخواست کند.

در این ست نیز دو تیم در امتیاز پایانی پا به پای هم پیش رفتند و امتیاز برابر ۲۵ در تابلو ثبت شد، این ست زیبا با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ و پس از گذشت ۳۵ دقیقه به سود شهدای یزد خاتمه پیدا کرد.

ست چهارم: 

در ست چهارم باز هم دو تیم سعی کردند تا از نقاط ضعف یکدیگر برای رسیدن به امتیاز استفاده کنند، هر دو تیم در امتیاز ۶ برابر شدند، رضایی که به جای پریرا در ست دوم و سوم به میدان آمده بود و عملکرد خوبی داشت در این ست نیز توانست امتیازات خوبی برای شهداب کسب کند.

در این ست با توجه به اعتراض تیم سپاهان در تصمیم داور، پرویز پزشکی از داور اخطار گرفت.

سرویس قدرتی قائمی و تیزهوشی میرزاجانپور در انتخاب مدافع روی تور سپاهان را دو امتیاز جلو انداخت، سپاهان در نهایت توانست با برتری ۲۵ بر ۲۲ به برتری برسد تا در مجموع نیز ۳ بریک به پیروزی برسد و دهمین پیروزی خود را در جدول ثبت کند و همچنان صدرنشین باقی بماند.

حاشیه های بازی: 

- با هماهنگی انجام شده باشگاه سپاهان و فدراسیون والیبال  تیم‌های جوانان و امید سپاهان برای کسب تجربه در سالن مسابقه حضور داشتند.

- نام علیرضا مباشری پس از مدت‌ها مصدومیت در لیست تیم سپاهان بود، اما به میدان نرفت.