۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

شنیده ها از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا / سپاهان مستقیم صعود می کند، استقلال همچنان درگیر پلی آف

۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱
کد خبر: 584715
شنیده ها از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا / سپاهان مستقیم صعود می کند، استقلال همچنان درگیر پلی آف

با پایان فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا، گمانه زنی ها درباره فصل آینده این رقابت‌ها شدت گرفته است.

اقتصاد آنلاین - امیر جهانی؛ با قهرمانی الهلال عربستان، پرونده رقابت‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بسته شد. در سالیان گذشته ایران به صورت متناوب از سه یا دو سهمیه مستقیم استفاده کرده و در مجموع همیشه ۴ تیم ایرانی برای حضور در مرحله گروهی شانس داشته‌اند. طبق اعلام اولیه کنفدراسیون فوتبال آسیا، سهمیه باشگا‌ه‌های ایران در رقابت‌های فصل آینده ۲+۲ است که یعنی دو تیم قهرمان لیگ برتر و جام حذفی به صورت مستقیم و تیم های سوم و چهارم فصل گذشته لیگ برتر از مسیر پلی آف جواز حضور در این تورنمنت را به دست می‌آورند. 

فصل گذشته قطر و عربستان با کسب امتیاز بیشتر موفق شدند سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف را تصاحب کنند و ایران و امارات با ۲+۲ وارد لیگ قهرمانان شدند. این در حالی است که عراق بالاتر از ازبکستان سهمیه بیشتری گرفت و کشورهایی مثل اردن، هند، تاجیکستان و ترکمنستان نیز برای اولین بار سهمیه مستقیم دریافت کردند. سوریه و لبنان تنها تیمهای غربی هستند که فقط سهمیه پلی آف دارند.

با این وجود از مقر AFC خبر می رسد که سهمیه کشورهای لبنان و تاجیکستان برای لیگ قهرمانان ابطال خواهد شد. ارسال دیرتر از موعد مدارک این دو کشور به کنفدراسیون فوتبال آسیا سبب شده تا نمایندگان لبنانی و تاجیک در آستانه حذف قرار بگیرند که در این صورت احتمالا سهمیه ایران افزایش خواهد یافت چراکه در سالیان گذشته هر زمانی که AFC اقدام به کنار گذاشتن تیمی می‌کرد، ایران اولین کشوری بود که یکی از سهمیه های پلی آف آن به سهمیه مستقیم تبدیل می‌شد و حالا اگر بار دیگر این اتفاق رخ دهد سپاهان هم می تواند مانند پرسپولیس و فولاد به صورت مستقیم به لیگ قهرمانان ۲۲-۲۰۲۱ راه پیدا کند.

 هرچند که تا زمان اعلام نهایی ۵۴ تیمی که شانس حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده را دارند، باید منتظر ماند و دید AFC چه تصمیمی خواهد گرفت.