۰ نفر

یخچالی: بازی در منامه به مراتب سخت تر از تهران است

۵ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۱۲
کد خبر: 584502
یخچالی: بازی در منامه به مراتب سخت تر از تهران است

ملی پوش بسکتبال ایران گفت: بازی رفت تمام شد و ما پیروز شدیم اما از الان باید به فکر دیدار برگشت در منامه باشیم چرا که بی شک کار آسانی نخواهیم داشت و بحرین برای جبران نتیجه به میدان خواهد آمد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بهنام یخچالی بعد از برد برابر بحرین در نخستین پنجره انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ افزود: در بازی رفت به آنچه می خواستیم رسیدیم هر چند در برخی از صحنه ها اشتباهاتی داشتیم که باید در بازی برگشت آنها را برطرف کرد.

وی ادامه داد: به دلیل حضورم در لیگ قهرمانان اروپا کمی دیر به تیم اضافه شدم و تمرینات کم‌تری هم با بازیکنان انجام دادم، اما آنچه مهم بود عملکرد تیمی ایران ماست که خوشبختانه مثبت بود و موفق شدیم اولین بازی را با برد پشت سربگذاریم.

ملی پوش بسکتبال ایران در خصوص تیم بحرین گفت: آنها سرمایه‌گذاری بسیاری را در دستور کار خود قرار داده اند و از بازیکنان آمریکایی و مربی خارجی بهره می برند، اما مهم این است که ما بردیم و از الان باید به فکر منامه و بازی برگشت باشیم. 

یخچالی به بازی برگشت اشاره کرد و گفت: بدون شک در منامه بازی سخت‌تری در انتظار ماست چرا که آنها میزبان هستند و شرایط میزبانی هم بی تاثیر نیست. در بازی برگشت بازیکنان آمریکایی بحرین هم خواهند رسید و این تیم برابر ایران تقویت می شود. اما ما هم ایران هستیم و برای برد به زمین می رویم.

گفتنی است تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین پنجره جام‌جهانی ۲۰۲۳ در دیداری خانگی با نتیجه ۸۲ بر ۶۶ بحرین را شکست داد و کارش را با پیروزی آغاز کرد. تیم ملی بسکتبال کشورمان در مسیر جام جهانی ۲۰۲۳ و در پنجره نخست انتخابی باید روز ۸ آذر در منامه دیدار برگشت خود را برابر بحرین برگزار کند. ملی‌پوشان بسکتبال ایران در گام بعدی روز سه‌شنبه ۵ اسفند ماه میزبان قزاقستان هستند و روز هشتم همین ماه نیز در تالار مجموعه بسکتبال آزادی از سوریه پذیرایی خواهند کرد.  

شاگردان مصطفی هاشمی در روزهای دهم و سیزدهم تیرماه سال آینده نیز به ترتیب در دیداری خارج از خانه برابر قزاقستان و سوریه قرار می گیرند. در پایان مرحله اول رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ که شامل پنجره اول، دوم و سوم می‌شود، سه تیم برتر هر گروه به مرحله دوم مسابقات انتخابی که شامل پنجره‌های چهارم تا ششم می‌شود، صعود خواهند کرد.

براین اساس ۱۲ تیم از منطقه آسیا – اقیانوسیه به مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ راه پیدا می‌کنند.