۰ نفر

در نخستین دوره مسابقات رقم خورد؛

حذف سه تکواندوکار ایرانی از رقابت های آزاد زنان جهان

۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۳۸
کد خبر: 584282
حذف سه تکواندوکار ایرانی از رقابت های آزاد زنان جهان

نخستین دوره رقابت های تکواندو آزاد زنان جهان در عربستان با حذف سه تکواندوکار از کشورمان و کسب مدال برنز توسط کوثر اساسه آغاز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، این دوره از مسابقات صبح امروز با حضور ۱۷۰ تکواندوکار از ۳۱ کشور در تالار ورزشی سبز (گرین حال) شهر ریاض در عربستان آغاز شد. امروز پنجشنبه چهارم آذرماه و در روز نخست رقابتهای اوزان ۴۶-، ۶۲- و ۷۳+ کیلوگرم برگزار شد که در میان چهار نماینده ایران تنها کوثر اساسه موفق به کسب مدال برنز شد.

در وزن ۶۲- کیلوگرم کوثر اساسه بعد از انصراف «استاورولا دسیلا» از یونان، برابر «آشلی کرایولد» از کانادا ۲۲ بر ۱۶ به پیروزی دست یافت و سپس «ماگلینو» از اسپانیا را ۱۵ بر ۵ از پیش رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد. نماینده کشورمان در مبارزه برای رسیدن به فینال در حالی که ۴ بر صفر از «پترا اتولبوا» از جمهوری چک پیش بود، در راند سوم ۷ بر ۶ بازنده و به نشان برنز بسنده کرد.

در همین وزن نرگس میرنوراللهی ابتدا «خولال مریمه» از مراکش را ۱۰ بر ۷ از پیش رو برداشت و سپس ۱۹ بر ۷ نتیجه را به «کارولین سانتوس» از برزیل واگذار کرد و حذف شد.

در وزن ۴۶- کیلوگرم سعیده نصیری پس از برتری ۱۷ بر ۱۱ مقابل «ویکتوریا باشکیروا» از روسیه، ۲۲ بر ۱۸ نتیجه را به «می رئو کانگ» ا ز کره جنوبی با دو نقره المپیک جوانان ۲۰۱۸ و قهرمان آسیا در سال ۲۰۲۱ و طلای نوجوانان جهان ۲۰۱۸ واگذار کرد و از جدول کنار رفت.

زینب اسماعیلی هم در وزن ۷۳+ کیلوگرم همان دور نخست ۱۲ بر یک به «کریستیانا آدبایو» از روسیه باخت و وداعی زود هنگام با مسابقات داشت.

برنامه روز دوم نمایندگان ایران

فردا جمعه در روز دوم این رقابتها تکواندوکاران اوزان ۴۹-، ۵۷- و ۷۳- کیلوگرم به دیدار رقبای خود می‌روند که تیم ایران در وزن ۴۹- کیلوگرم نماینده‌ای ندارد. ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم که ۲۷ تکواندوکار حضور دارند، دور نخست به دیدار «گیادا الهلوانی» از از ایتالیا می‌رود «نادا لاراج» از مراکش را پیش رو دارد. زهرا شیدایی دیگر نماینده تکواندو کشورمان در این وزن ابتدا با «النا میرونیوک» از از روسیه مبارزه می‌کند و در صورت برتری به مصاف «نیکیتا گلاسنویچ» تکواندوکار با تجربه و عنوان دار کرواسی می‌رود.

در وزن ۷۳- کیلوگرم ۱۶ تکواندوکار حضور دارند که ملیکا میرحسینی در اولین دیدار به دیدار «راما ابوالروب» از از اردن می‌رود. این اردوی یکبار برابر «طیبه پارسا» در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۸ آسیا بازنده شده است. میرحسینی در صورت برتری برنده پیکار قزاقستان و روسیه را پیش رو خواهد داشت. نماینده قزاقستان «کنزل دنیز» عنوان دار با دو بار سابقه حضور در المپیک و نماینده روسیه, نماینده روسیه هم «عیساکوا» می‌باشد. نکته مهم اینکه «کنزل دنیز» دوبار تا کنون برابر اکرم خدابنده و زینب اسماعیلی پیروز شده است.