۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

واکنش ها به عدم حضور عالمیان در رقابت های جهانی / چه کسی پیگیری نکرد؟

۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۶
کد خبر: 583491
واکنش ها به عدم حضور عالمیان در رقابت های جهانی / چه کسی پیگیری نکرد؟

رقابت های تنیس روی میز قهرمانی جهان در آمریکا درحالی از امروز برگزار خواهد شد که نیما عالمیان به شکل عجیبی در بخش انفرادی حضور ندارد.

اقتصاد آنلاین – امیر جهانی؛ چندی پیش جمیل لطف‌الله‌نسبی، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز درباره این شائبه که نیما عالمیان می توانسته در جدول انفرادی قهرمانی جهان شرکت کند اما از سوی فدراسیون ثبت نام نشده است، گفت: "فدراسیون جهانی تنیس روی میز برای اولین بار روش برگزاری مسابقات قهرمانی جهان را تغییر داده و ۱۲۸ نفر را بر اساس رنکینگ جهانی انتخاب کرده است. طبق اعلام فدراسیون جهانی تنها دو سهمیه انفرادی به ایران تعلق گرفت و می توانستیم دو نفر را به شرطی که رنکینگ آنها بین ۲۵۶ نفر اول جهان باشد، معرفی کنیم. ما نوشاد و نیما عالمیان، هدایی و امین احمدیان را در بین ۲۵۶ نفر اول جهان داشتیم که در داخل، مسابقه انتخابی برگزار کردیم و در نهایت امیرحسین هدایی همراه نوشاد برای حضور در جدول انفرادی به فدراسیون جهانی معرفی شدند."

این درحالی است که آمادگی بالای نیما عالمیان در لیگ فرانسه سبب تعجب خود این بازیکن هم شده و اعلام کرد که نمی داند چرا در بخش انفرادی از سوی کشور ایران معرفی نشده است. 

اینگونه که اهالی فدراسیون اعلام کرده اند، ایران دو سهمیه در انفرادی و یک سهمیه در بخش دوبل دارد که به برادران عالمیان اختصاص یافته است. این درحالی است که برای مثال کشور مجارستان با ۴ سهمیه کلی در این رقابت ها شرکت خواهد کرد و مشخص نیست این موضوع یک کم کاری از طرف فدراسیون تنیس روی میز بوده یا اینکه فدراسیون جهانی در این زمینه شفاف عمل نکرده است.