۰ نفر

برگزاری هفتاد و ششمین نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا

۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۰۹
کد خبر: 582600
برگزاری هفتاد و ششمین نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا

هفتادوششمین نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا با حضور رییس کمیته ملی المپیک ایران برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کمیته ملی المپیک، هفتادوششمین نشست هیات اجرایی و چهلمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا بدون حضور شیخ احمد که به طور موقت از سمت خود به عنوان رییس OCA کناره‌گیری کرده است، بعد از ظهر امروز (شنبه) در سالن اجتماعات هتل هیلتون شهر دوبی و با حضور دکتر سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک کشورمان و عضو هیات اجرایی OCA  آغاز شد.

در این نشست راجا راندیر سینگ، نایب رییس هندی شورای المپیک آسیا و سرپرست این نهاد ورزشی قاره آسیا، ریاست آ ن را بر عهده داشت، ضمن اینکه به جز نواب رییس، مدیران اجرایی شورای المپیک آسیا و اعضای هیات اجرایی، نمایندگانی از کمیته بین المللی المپیک IOC و همچنین انجمن کمیته‌های ملی المپیک جهان ANOC نیز در این نشست حضور داشتند.

جلسه هیات اجرایی OCA با تشویق و تبریک به حسین المسلم که چند ماه پیش ریاست فدراسیون جهانی شنا را بدست آورد، آغاز شد و در ادامه نمایندگان ستاد برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژو 2022 گزارشات خود از روند فعالیت‌های آماده‌سازی در بخش‌های مختلف امکان ورزشی، اسکان، حمل و نقل، صدور کارت، امنیت، تغذیه و ..... بصورت وبیناری ارائه کردند.

ارائه گزارش توسط رییس ستاد برگزاری بازی‌های داخل سالن تایلند بخش بعدی نشست هیات اجرایی بود که به دلایل تعلیق بازی‌ها اختصاص یافت. وی دلیل جابه‌جایی زمان بازی‌ها از سال جاری به نوامبر 2023 را نگرانی از شیوع بیماری کرونا و عدم وجود امکانات لازم برای مهار قطعی ویروس به منظور حفظ سلامتی ورزشکاران شرکت کننده اعلام کرد و اطمینان داد تا فرصت اعلام شده بعدی، شرایط میزبانی را مهیا خواهد ساخت.

مسئولان ستاد برگزاری بازی‌های آسیایی 2026 ناگویای ژاپن نیز برنامه‌ریزی خود برای برگزاری بازی‌ها را به مراه اطلاعات جامعی از محل ساخت دهکده بازی‌ها و استادیوم‌ها و همچنین فعالیت‌های صورت گرفته را به اعضای هیات اجرایی ارائه دادند. همچنین مسئولان کمیته ملی المپیک قطر نیز به عنوان میزبانی بازی‌های آسیایی 2030 فعالیت‌های انجام شده برای میزبانی این دوره از بازی‌ها را ارائه دادند و از آمادگی، پشتیبانی و حمایت صد در صدی دولت و تمام ارگان‌ها برای ارائه میزبانی مطلوب خبر دادند.

بازی‌های آسیایی 2034 نیز به میزبانی عربستان  برگزار خواهد شد که ستاد برگزاری بازی‌های فوق نیز گزارش کاملی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و فعالیت‌های جاری که به صورت یک جدول زمانی مشخص تهیه شده بود به اعضای هیات اجرایی ارائه دادند.

ستاد برگزاری بازی‌های المپیک 2020 توکیو نیز گزارش مشروح و آماری از هزینه‌های انجام شده برای برگزاری بازی‌ها، تاثیرات برپایی بازی‌ها و فعال شدن ورزشگاه‌های میزبان برای عموم مردم توکیو ارائه داد.

مسئولان کمیته مالی و اقتصادی شورای المپیک آسیا نیز با ارائه شرح بودجه، هزینه‌ها و مانده دارایی این نهاد از اعضای هیات اجرایی تأییدیه گزارش مالی OCA را برای سال‌های 2020 و 2021  دریافت کردند. رییس ANOC نیز با ارائه پاورپوینت، گزارشی از اجلاس ماه گذشته یونان و برنامه‌ریزی برای برنامه‌های آتی و نشست 2022 را ارائه داد.

بخش همبستگی کمیته بین المللی المپیک نیز ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های انجام شده طی سال گذشته، میزان بودجه اختصاص یافته برای برنامه‌های سال پیش رو و برنامه‌ریزی‌های این واحد را به اعضای هیات اجرایی شورای المپیک آسیا ارائه کرد. ارائه گزارش فعالیت‌های کمیسیون زنان شورای المپیک آسیا که اهم آن حمایت از ورزشکاران کشورهای عراق و افغانستان بود نیز، بخش بعدی نشست هیات اجرایی امروز شورای المپیک آسیا بود.

رسیدگی به گزارشات ارائه شده در خصوص ممنوعیت ورزش زنان در افغانستان بعد از تغییر و تحولات صورت گرفته در این کشور آخرین بخش نشست هیات اجرایی بود که مقرر شد کمیته بین المللی المپیک، انجمن کمیته‌های ملی المپیک جهان و همچنین شورای المپیک آسیا با تشکیل کمیته‌ای موضوعات مربوطه را پیگیری و جهت اتخاذ تصمیمات بعدی به شورا ارائه دهند.

چهلمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا فردا برگزار می‌شود.