۰ نفر

ناامیدی اماراتی‌ها از پیروزی مقابل ایران

۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۱۹
کد خبر: 582079
ناامیدی اماراتی‌ها از پیروزی مقابل ایران

روزنامه امارات الیوم در گزارشی به بررسی آخرین شرایط تیم ملی این کشور برای صعود به جام جهانی پس از پیروزی برابر لبنان پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، روزنامه امارات الیوم نوشت: تیم ملی امارات با شکست لبنان امیدهای خودش را برای بازگشت به رقابت و صعود از گروه نخست زنده کرد. تمرکز تیم برای صعود روی جایگاه سوم جدول گروه است چرا که رسیدن به دو پله بالای جدول دشوار به نظر می‎رسد چرا که ایران و کره با 16 و 14 امتیاز رتبه‎های اول و دوم را در اختیار دارند.

راه رسیدن به جام جهانی از جایگاه سوم سخت و طولانی خواهد بود. اگر امارات سوریه و عراق را در بازی‌های برگشت ببرد و 12 امتیازی شود؛ در این شرایط حداقل به یک تساوی در تهران مقابل ایران نیاز داریم و در بازی آخر مقابل کره جنوبی نیز باید یک امتیاز به دست بیاوریم تا با 14 امتیاز و توقف عراق و لبنان در جایگاه سوم باقی بمانیم.

اگر امارات هر 4 بازی باقیمانده خودش را با پیروزی پشت سر بگذارد 18 امتیازی خواهد شد اما این احتمال با توجه به قدرت ایران و کره جنوبی بسیار بعید است و احتمالا توان شکست این دو تیم را نداریم خصوصا به دلیل مشکلات فنی که در تیم ملی امارات وجود دارد اما پیروزی برابر عراق و سوریه دور از دسترس به نظر نمی‌رسد. تیم ملی ایران برای صعود عملا به 4 امتیاز دیگر نیاز دارد در حالی که کره جنوبی هم تنها 6 امتیاز نیاز دارد تا صعود خودش را قطعی کند.

اگر امارات در این گروه سوم شود راه سخت و طولانی برای رسیدن به جام جهانی خواهد داشت. دیدار با تیم سوم گروه دوم که در حال حاضر استرالیاست و پس از آن بازی با یکی از نمایندگان آمریکای شمالی، مرکزی یا اقیانوسیه.

محمد مطر کارشناس فوتبال امارات در این خصوص می‌گوید: نباید خودمان را فریب بدهیم. تیم ملی ما در وضعیت بسیار بدی قرار دارد حتی اگر به جام جهانی برسد. تیمی که می‌خواهد راهی جام جهانی شود باید خصوصیات و توانمندی‎های ‎فنی داشته باشد که در تیم ما وجود ندارد. چهار تیم عربی حاضر در این گروه مدعیان جایگاه سوم هستند چرا که هیچ‎کدام توان رویارویی با ایران و کره جنوبی را ندارند.

تیم ملی ایران 12 بهمن در ورزشگاه آزادی برابر امارات قرار خواهد گرفت.