۰ نفر

انتخابی جام جهانی فوتبال در اروپا؛

صعود ۱۰ تیم به جام جهانی قطر

۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۰۶
کد خبر: 581268
صعود ۱۰ تیم به جام جهانی قطر

تیم فوتبال ایتالیا با تساوی برابر ایرلند از صعود مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بازماند و باید همانند پرتغال و لهستان در مرحله پلی آف این رقابت‌ها به میدان برود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رقابت‌های انتخابی جام جهانی در منطقه اروپا شب گذشته در کشورهای مختلف پیگیری شد که صعود انگلیس به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در پی پیروزی مقابل سن مارینو و ناکامی ایتالیا در صعود مستقیم به این رقابت‌ها را در پی داشت.

در گروه C این رقابت‌ها، ایتالیا برابر ایرلند شمالی به نتیجه تساوی بدون گل رسید تا از صعود مستقیم به جام جهانی باز بماند و شاگردان «مانچینی» باید شانس خود را این بار در مرحله پلی آف امتحان کنند؛ همان اتفاقی که یک شب قبل از آن برای پرتغال رخ داده بود و این تیم با «کریستیانو رونالدو» از صعود مستقیم بازماند. در این گروه، سوئیس با غلبه بر بلغارستان مستقیم سهمیه جام جهانی را کسب کرد.

در گروه I، تیم انگلیس با برد پرگل ۱۰ بر صفر برابر سن مارینو راهی جام جهانی شد و لهستان با قبول شکست برابر مجارستان باید به مرحله پلی آف برود و از آنجا برای صعود به جام جهانی تلاش کند.

2تیم ملی فوتبال انگلیس

نتایج بازی‌های شب گذشته انتخابی جام جهانی در منطقه اروپا به این شرح است:

گروه C

ایرلند شمالی صفر - ایتالیا صفر

سوئیس ۴ - بلغارستان صفر

گروه F

اسکاتلند ۲ - دانمارک صفر

اتریش ۴ - مولداوی ۱

گروه I

سن مارینو صفر - انگلیس ۱۰

آلبانی ۱ - آندورا صفر

لهستان ۱ - مجارستان ۲

3‌شادی بازیکنان تیم ملی فوتبال سوییس

به این ترتیب تیم‌های راه یافته به جام جهانی ۲۰۲۲ به ۱۰ تیم افزایش یافت. علاوه بر قطر که میزبان این بازی‌هاست، تاکنون تیم‌های برزیل، آلمان، دانمارک، بلژیک، فرانسه، کرواسی، اسپانیا، صربستان، انگلیس و سوئیس به جام جهانی راه یافته‌اند.

این رقابت‌ها امروز هم در سه گروه دیگر پیگیری می‌شود. در یکی از دیدارهای حساس در گروه G هلند با نروژ دیدار می‌کند که یکی از این دو تیم هم به مرحله پلی آف می‌رود.

برنامه بازی‌های امروز انتخابی جام جهانی به این ترتیب است:

گروه G

جبل الطارق - لتونی

مونته نگرو - ترکیه

هلند - نروژ

گروه D

فنلاند - فرانسه

بوسنی - اوکراین

گروه E

ولز - بلژیک

4

‌جمهوری چک - استونی