۰ نفر

۵ اسطوره‌ ای که هیچگاه با مسی و رونالدو هم تیمی نبوده اند

۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۰۸
کد خبر: 580243
۵ اسطوره‌ ای که هیچگاه با مسی و رونالدو هم تیمی نبوده اند

برخی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال هیچگاه با لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هم تیمی نبوده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو ۲ فوق ستاره دنیای فوتبال هستند که آمار باورنکردنی‌ای را در تاریخ این رشته به ثبت رسانده اند.   با وجود سبک و ذهنیت متفاوت در زمین، این ۲ بازیکن الهام بخش بسیاری از مردم در سراسر جهان بوده اند.

مسی و رونالدو از یک دهه پیش تاکنون رکورد‌های زیادی را شکستند و به نام خود ثبت کردند. آن‌ها بار‌ها توانایی‌های فوق العاده خود را نشان داده اند و حتی در سال‌های پایانی دوران حرفه‌ای خود نیز به درخشش ادامه می‌دهند. نمایش‌های خیره کننده مسی و رونالدو از سال‌ها پیش این بحث را به وجود آورده که کدام یک از این ۲ بهترین بازیکن جهان هستند. 

در حالی که فوتبالیست‌هایی وجود دارند که در کنار مسی و رونالدو بازی کردند، برخی از بازیکنان هم دوره مسی و رونالدو هیچگاه با آن‌ها در یک تیم نبوده اند. در این گزارش ۵ اسطوره‌ای را معرفی می‌کنیم که هیچگاه با مسی و رونالدو هم تیمی نبوده اند.

مسی و رونالدو تقریبا ۲ دهه است که در فوتبال حرفه‌ای حضور دارند؛ بنابراین ما تنها فوتبالیست‌های بازنشسته‌ای را در نظر خواهیم گرفت که بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در دوران مسی و رونالدو سپری کرده اند.

۱- آندره آ پیرلو

آندره آ پیرلو در بیش از ۴۹۳ بازی سری آ حضور داشته که حاصل آن ۵۸ گل و ۸۹ پاس گل بوده است. با این حال این آمار نمی‌تواند نبوغ پیرلو بهترین بازیساز نسل خود بود را نشان دهد.

پیرلو در اوایل دهه ۲۰۰۰ بخشی جدایی ناپذیر از تیم فاتح آث میلان بود و ۱۰ فصل را در سن سیرو گذراند. نمایش‌های باشکوه بازیساز ایتالیایی به روسونری کمک کرد تا ۲ قهرمانی در سری آ و ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کنند. پیرلو پس از انتقال به یوونتوس در سال ۲۰۱۱، ۴ بار پیاپی با این تیم قهرمان سری آ شد.

توانایی پیرلو برای تغذیه مهاجمان فوق العاده بود. شاید اگر مسی یا رونالدو با پیرلو در یک تیم بازی می‌کردند با پاس‌های خوب او می‌توانستند گل‌های بیشتری به ثمر برسانند.

1

۲- استیون جرارد

استیون جرارد یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ لیورپول است. او تنها فوتبالیستی است که در فینال جام حذفی، لیگ قهرمانان اروپا، جام یوفا و لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده است. او به عنوان بهترین بازیکن دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۵ که به "معجزه استانبول" معروف است انتخاب شد. لیورپول در آن دیدار در حالی به تساوی ۳ بر ۳ رسید و حریف را در ضربات پنالتی شکست داد که نیمه اول را با نتیجه ۳ بر صفر واگذار کرده بود. 

این هافبک انگلیسی بیشتر دوران باشگاهی خود را در مرسی ساید گذراند. جرارد در طول ۱۷ فصل حضورش در لیورپول، ۲ قهرمانی جام حذفی، ۳ جام اتحادیه و یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا  را به دست آورد. جرارد ۷۱۰ بازی برای قرمز‌ها انجام داد و ۱۸۶ گل و ۱۵۰ پاس گل در دوران حرفه‌ای خود به ثمر رساند.

جرارد یکی از بازیکنان بزرگی است که هرگز در کنار رونالدو و مسی بازی نکرده است.

2

۳- فیلیپ لام

فیلیپ لام که به عنوان یکی از بهترین مدافعان راست تاریخ فوتبال شناخته می‌شود، آلمان و بایرن مونیخ را به موفقیت‌های بی سابقه‌ای رساند. با درخشش او باشگاه و کشورش به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند که شامل یک ۳ گانه با بایرن مونیخ در فصل ۱۳-۲۰۱۲ و قهرمانی جام جهانی با آلمان در سال ۲۰۱۴ است.

مدافع راست سابق آلمانی توانایی بازی در چند پست را داشت. لام در بازی در هر ۲ جناح عالی عمل می‌کرد و گاهی اوقات هم به عنوان هافبک دفاعی مورد استفاده قرار می‌گرفت. هوش و تکنیک تاکتیکی او توسط مربیان بزرگی مانند پپ گواردیولا مورد ستایش قرار گرفت.

آلمان در راه قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۴  با پرتغال و آرژانتین رو به رو شد و ژرمن‌ها با کاپیتانی لام به پیروزی رسیدند.

3

۴- فرانک لمپارد

مانند دروگبا، فرانک لمپارد دیگر اسطوره چلسی است که هرگز کنار مسی و رونالدو بازی نکرده است. لمپارد با ۱۷۷ گل و ۱۱۷ پاس گل در ۶۱۱ بازی، رکورد بیشترین گل زده یک هافبک در لیگ برتر را در اختیار دارد. هافبک انگلیسی کلید موفقیت چلسی در دوران حضورش در این تیم بوده است.

لمپارد بار‌ها با رونالدو و مسی تقابل داشته که از جمله آن‌ها دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل  ۲۰۰۹_۲۰۰۸ بود که  چلسی و منچستریونایتد به مصاف هم رفتند. در آن بازی رونالدو و لمپارد گلزنی کردند، اما در نهایت منچستریونایتد در ضربات پنالتی برنده شد.

4

۵- دیدیه دروگبا

دروگبا که به عنوان بهترین بازیکن بازی‌های بزرگ شناخته می‌شد، به خاطر حضور در بهترین نقطه زمین و تصمیم گیری در یک چشم بر هم زدن شهرت داشت. مهاجم ساحل عاجی این توانایی را داشت که در سخت‌ترین موقعیت‌ها دروازه حریفان را باز کند. دروگبا در سطح باشگاهی رکورد بی نظیری دارد که در ۱۰ فینال ۱۰ گل به ثمر رسانده و ۱۰ جام کسب کرده است.

دروگبا از سال ۲۰۰۴ که به چلسی نقل مکان کرد، به مهره کلیدی آبی‌ها تبدیل شد. او در ۳۸۱ بازی خود برای چلسی، ۱۶۴ گل به ثمر رساند که ۱۰۴ گل آن در لیگ برتر به ثمر رسید. دروگبا در دوران حضورش در چلسی ۵۵ پاس گل در لیگ برتر و ۸۷ پاس گل در تمام رقابت‌ها داد.

دروگبا در دوران حرفه‌ای خود بار‌ها مقابل مسی و رونالدو بازی کرده، اما او بهترین مهاجمی است که در کنار این ۲ بازی نکرده است.

5