۰ نفر

سجادی: موافق واگذاری سرخابی‌ ها هستیم

۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۱۲
کد خبر: 580048
سجادی:  موافق واگذاری سرخابی‌ ها هستیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: قدردان ملی‌پوشان فوتبال هستیم، اما برای آنها سوءتفاهماتی ایجاد شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در خصوص مشکلات تفاهم‌نامه فدراسیون فوتبال با منطقه آزاد کیش در 5 ماه گذشته و عدم همکاری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: این تفاهم‌نامه را اخیراً عزیزی خادم به من توضیح داد و وظیفه دارم آن را به سرانجام برسانم. از طرفی هنوز حضورم در وزارت ورزش و جوانان 3 ماه نشده است و فقط این را شنیدم و کسی هنوز گزارش دقیق و خاص  نداده است، اما وظیفه می‌دانم تا پیگیری کنم. یکی از علت‌ها حضورم در منطقه آزاد کیش نیز همین موضوع است.

وی درمورد وضعیت واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس عنوان کرد: آماده واگذاری هستیم و مشکلی نداریم، اتفاقاً مصوبات این کار را نیز دریافت کردیم و از اینجا به بعد خدمت همکاران عزیزمان در وزارت امور اقتصاد و دارایی هستیم. منتظر هستیم تا سازمان خصوصی سازی به سمت واگذاری برود. از نظر ما کارها انجام و مجوزها را گرفتیم و موافقت نهاد ریاست جمهوری، شخص آقای رئیس جمهور و معاونت حقوقی ایشان را دریافت کردیم و مطالعات نیز انجام شد و خدمت همکاران عزیز در وزارت اقتصاد و امور دارایی منعکس شد تا به سمت سازمان خصوصی‌سازی برود و  کارها انجام شود.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: از نظر ما هیچ مانعی وجود ندارد و سازوکارهای نهایی آنجا انجام می‌شود. موافق واگذاری هستیم و مخالفتی نداریم و دعا می‌کنیم زودتر این شرایط انجام و به سمت خصوصی‌سازی پیش بروند. روال کار نیز مشخص شده است و اینکه چند درصد اول شروع می‌شود نیز مدون شده است تا به قول‌مان عمل کنیم. البته بیشتر زحمت را دولت قبل و آقای سلطانی‌فر کشیده بود و به پای خودمان نزنیم.

سجادی تصریح کرد: یکسری زحمات کشیده شده بود و مقدمات انجام شده بود و عزیزان ما زحمت کشیده بودند و به فرآیندی رسیده بوند و ما این فرآیند را ادامه دادیم. چوب جادو نداریم که یکدفعه بزنیم و باید در ورزش قدردان باشیم. قبل از ما زحمت زیادی کشیده شده بود و نشست‌های مختلفی با مجلس و قسمت‌های مختلف گذاشته بودند و ما به مراحل نهایی رسیدیم. در یک برنامه نیز گفته بودم که اگر بخواهیم دو، سه ماه می‌توانیم انجام بدهیم و زوتر از موعد انجام دادیم و منتظریم این کار در حوزه دیگری نهایی شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا ورزشکاران و داورانی که از حضور و قضاوت در مقابل نمایندگان رژیم صهیونیستی امتناع می‌کنند، کمتر مورد لطف وزارت ورزش و جوانان قرار می‌گیرند، گفت: اصلاً اینطوری نیست و حتماً اطلاع رسانی می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص محقق شدن شروط AFC برای دریافت مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها گفت: شروط اصلی انجام شده بود و یکسری جزئیات مانده بود که فدراسیون محبت و به استقلال و پرسپولیس و سایر تیم‌ها مهلت داد تا ظرف سه ماه نهایی شود. AFC دو مطلب کلی داشت، که قسمت حرفه‌ای‌سازی فدراسیون بررسی کرد. بخش مهمی از تکلیفات انجام شده بود و موضوعاتی جزئی مانده بود که سه ماه مهلت برای آن داده شده است.

سجادی در خصوص خبر خوش در خصوص تیم ملی فوتبال گفت: یکسری پاداش و موارد دیگر است که وظیفه ما است و در حال برنامه‌ریزی برای واریز به حساب فدراسیون فوتبال هستیم. برای بچه‌ها سوءتفاهم شده بود و حداقل نیت من  به عنوان یک ورزشی را می‌دانند  و درک متقابل هم داریم. مثل اینکه پرداخت پاداش‌ها عقب و جلو شده است، اما به زودی انجام می‌شود. امروز خواستم که در کیش  ایستاده بایستیم و از راه دور  تشویق کنیم. این تشویق معنوی خیلی بهتر از تشویق مادی بود. بچه‌ها باید حس کنند در کشور مورد توجه آحاد مردم هستند و به عنوان آحاد مردم و در جایگاه خدمتگذار ورزش  و به عنوان یک ایرانی قدردان این عزیزان هستیم و به زودی نیز به شایستگی قدردانی می‌کنیم.