۰ نفر

دیدار تیم های ملی فوتبال لبنان و ایران از نگاهAFC

۲۰ آبان ۱۴۰۰، ۰:۰۸
کد خبر: 579675
دیدار تیم های ملی فوتبال لبنان و ایران از نگاهAFC

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در آستانه دیدار تیم‌های ملی ایران و لبنان با انتشار گزارشی به استقبال این بازی رفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فردا (پنجشنبه) از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به مصاف لبنان خواهد رفت.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی به استقبال این بازی رفت و نوشت:

" لبنانی‌ها که پس از پیروزی مقابل سوری‌ها در جایگاه سوم گروه A قرار گرفته اند، در ورزشگاه شهرداری صیدا در صیدون میزبان صدرنشین گروه خواهند بود که اولین امتیاز‌های خود را در این رقابت‌ها با تساوی ماه اکتبر برابر جمهوری کره در تهران از دست داد.

نادر مطر، هافبک تیم ملی فوتبال لبنان درباره این بازی گفت: «پس از عملکردی که مقابل سوریه در بازی گذشته داشتیم، ثابت کردیم که می‌توانیم هر تیمی را شکست دهیم. عزم و اراده زیادی در تیم ما وجود دارد و به هوادارانمان قول می‌دهیم که تمام تلاش خود را در این دیدار به کار ببندیم تا نتیجه مثبتی بگیریم.»

لبنان که در ۱۲ بازی اخیرش در زمین خود شکست نخورده است، در گروه A با ۵ امتیاز از ۴ بازی در رده سوم قرار دارد و در حالی که بازی‌های گروه به نیمه نزدیک شده اند، ۵ امتیاز از ایرانی‌ها عقب است.

تنها دو تیم برتر گروه می‌توانند به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کنند و تیم‌های سوم راهی مرحله پلی آف می‌شوند.

شاگردان دراگان اسکوچیچ رقابت‌های مقدماتی خود را برای کسب جواز سومین صعود متوالی به جام جهانی فوتبال و در مجموع ششمین صعود، با سه برد متوالی آغاز کردند و سپس با تساوی یک - یک برابر تیم رده دومی کره جنوبی متوقف شدند.

این مربی کروات، مهدی طارمی مهاجم پورتو را برای بازی مقابل لبنان و سوریه که در روز ۲۵ آبان به مصاف آن‌ها می‌رود، انتخاب نکرده است.

در حالی که مرتضی پورعلی گنجی و عارف غلامی، ۲ مدافع ایران و همچنین علی کریمی، هافبک شاغل در لیگ ترکیه به دلیل مصدومیت غایب هستند.

این اولین بازی بین دو کشور از زمان تقابل آن‌ها در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا در نوامبر ۲۰۱۳ خواهد بود. ایرانی‌ها در آن بازی ۴ بر یک پیروز شدند.

لبنان و ایران آخرین بار در اوایل همان سال در مرحله مقدماتی جام جهانی به مصاف هم رفتند که تیم ملی ایران با مربیگری کارلوس کی روش در ورزشگاه آزادی تهران به پیروزی ۴ بر صفر دست یافت.

در حالی که شاگردان ایوان هاسک در بازی با ایران، به دنبال تداوم پیروزی ماه گذشته مقابل سوریه هستند، حسن معتوک، کاپیتان لبنان، این دیدار را به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کتف از دست خواهد داد.

جورج فلیکس ملکی، هافبک سوئدی و قاسم الزین، مدافع النجمه پس از گذراندن یک بازی محرومیت برای لبنان در دسترس هستند. در حالی که انتظار می‌رود مصطفی مطر، دروازه بان این تیم با وجود مصدومیت از ناحیه کتف در بازی آخر هفته گذشته برای الاحد، به میدان برود. "