۰ نفر

اعلام نظر در مورد پنالتی استقلال از زبان کارشناس داوری

۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۴۳
کد خبر: 577930
 اعلام نظر در مورد پنالتی استقلال از زبان کارشناس داوری

کارشناس داوری فوتبال کشورمان به بررسی صحنه‌های مهم دیدار فجرسپاسی و استقلال پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در مورد داوری دیدار دو تیم فجر سپاسی و استقلال اظهار داشت: منصوریان در نیمه اول مشکلی نداشت و خوب قضاوت کرد اما در نیمه دوم اتفاقاتی رخ داد که می‌توان آنها را بررسی کرد.

وی افزود:‌ در مورد پنالتی که برای استقلال اعلام شد؛ روی خطاهایی که بین مدافع و مهاجم به صورت همزمان رخ می‌دهد معمولاً به داوران توصیه می‌شود که خطای مهاجم را به نفع مدافع اعلام کند نه اینکه پنالتی بگیرند. این صحنه خطای همزمان بین دانشگر و بازیکن فجرسپاسی بود و آنها همدیگر را گرفته بودند داور در این صحنه خطا اعلام کرد که نمی‌شود به او خرده گرفت اما اگر به نفع مدافع می‌گرفت خیلی بهتر بود ولی به هر حال تشخیص داور مسابقه این بوده  است.

کارشناس داوری تصریح کرد:‌استقلال در دقیقه 71 یکبار دیگر به گل رسید بر اساس تصاویر تلویزیونی دریافت‌کننده و ضربه‌زننده در یک قاب نیستند که بتوان به صورت دقیق آن را بررسی کرد اما احساس من این است که دریافت‌کننده توپ که توپ را با سینه به ضربه‌زننده سپرد بین مدافعین فجر قرار دارد. در واقع می‌توان گفت آفساید اشتباه گرفته شده ضمن اینکه زننده گل نیز اصلا در آفساید قرار نداشت. من فکر می‌کنم در این صحنه کمک داور عجله کرد.

سلیمانی در مورد اعتراض اعضای تیم فجرسپاسی به صحنه مشکوک در محوطه جریمه استقلال که در لحظات پایانی بازی رخ داد گفت: این صحنه پنالتی نبود چون بازیکن استقلال ابتدا توپ را می‌زند و بعد برخوردی صورت می‌گیرد که البته اجتناب‌ناپذیر است.

کارشناس داوری در مورد گل فجرسپاسی عنوان کرد: این گل سالم بود قبل از اینکه دروازه‌بان استقلال به توپ برسد بازیکن فجر آن را با سر زده بود.

وی در خصوص کارت زردی که یامگا در این بازی گرفت اظهار داشت: این کارت اشتباه بود و به نظرم داور به دلیل کارت‌های زیادی که به فجر سپاسی داده بود قصد داشت بازی را در این زمینه متعادل کند می‌توانست در این صحنه به یامگا کارت ندهد در کل به جزء چند کارت که در جریان بازی به بازیکنان داد و تصمیم او درست بود بیشتر کارت‌هایی که داور داد به خاطر اعتراضات بود که در همه آنها باید اخطار داده می‌شد.