۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

ماجرای ادامه دار پرسپولیس و کالدرون / پول به حساب سوییسی واریز می شود؟

۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبر: 575207
ماجرای ادامه دار پرسپولیس و کالدرون / پول به حساب سوییسی واریز می شود؟

شنیده می شود مبلغ طلب گابریل کالدرون توسط مسئولان باشگاه پرسپولیس آماده شده اما شیوه واریز آن مشکل جدید قرمزها است.

اقتصاد آنلاین - امیر جهانی ، مدت خیلی زیادی است که باشگاه پرسپولیس و هوادارانش درگیر ماجرای بدهی به گابریل کالدرون سرمربی سابق تیمشان هستند. موضوعی که در پی شکایت این مربی آرژانتینی به فیفا، سبب شد تا پرونده دیگری علیه سرخ ها در این نهاد به جریان بیفتد و به تبع آن، اکنون پرسپولیس از خرید بازیکن خارجی محروم است. اتفاقی که جلوی تقویت تیم در رقابت های آسیایی را گرفت. حالا اما چند روزی می شود که مبلغ مورد نظر برای کسب رضایت کالدرون توسط مدیران باشگاه پرسپولیس آماده شده ولی به دلیل تحریم هایی که در سیستم بانکی وجود دارد، امکان نقل و انتقال پول فراهم نیست. 

در این زمینه مدیریت پرسپولیس برای حل مشکل به صورت خصوصی به کالدرون اعلام کرد که یک شماره حساب در کشور ترکیه به این باشگاه اعلام کند که فارغ از قوانین تحریمی، آنها بتوانند طلب وی را به حساب او واریز کنند. درخواستی که تاکنون توسط کالدرون بدون جواب باقی مانده و او بدینوسیله اعلام کرده که شماره حساب سوییس او که پیش تر اعلام کرده بود، تنها راه نقل و انتقال پول میان طرفین خواهد بود. این به نوعی کارشکنی از سوی سرمربی آرژانتینی سبب شده حتی با وجود تامین مالی، این مشکل لاینحل باقی بماند. 

اقتصاد آنلاین در جدیدترین پیگیری های خود از باشگاه، از این موضوع خبردار شده که از روز گذشته مدیران باشگاه پرسپولیس تلاش خود را آغاز کرده اند تا بتوانند از راه دیگری این پول را پرداخت کنند. گویا مدیران باشگاه مذاکراتی را با بانک مرکزی انجام داده‌اند تا مجوزهای لازم را از این بانک دریافت کنند و بتوانند پول کالدرون را از طریق صرافی به حساب او واریز کنند. گفتنی است که اگر بانک مرکزی هر چه زودتر این مجوز را صادر کند، این تضمین وجود دارد که بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت تمام پول کالدرون و خواکین دستیار وی پرداخت شود و پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس باز شود و البته خطری بابت حذف پرسپولیس از فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا هم سرخپوشان را تهدید نکند. ضمن اینکه اگر این شیوه اتخاذ شود، دیگر خبری از سهم واسطه در انتقال پول نخواهد بود و به نوعی این موضوع یک صرفه جویی ارزی برای باشگاه محسوب می شود.

با بررسی تمامی جوانب باید به این موضوع پرداخت که ماجرای این مربی آرژانتینی از هر جهت استثنایی است. او در لیگ نوزدهم عملکرد بسیار موفقی در پرسپولیس داشت و حتی رکورد امتیازگیری را هم شکست، اما مدیران وقت باشگاه چندان با این مربی مدارا نکردند. به وضوح مشخص بود که محمدحسن انصاری فرد مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس چندان با کالدرون همدل نیست. نهایتا هم او بعد از پایان هفته شانزدهم و در پی بی‌مهری های باشگاه به کشورش بازگشت و قراردادش را به طور یکطرفه فسخ کرد. این در حالی است که اگر مدیران پرسپولیس فقط یک هفته زودتر اقدام به فسخ توافقی با این مربی می کردند، کافی بود تنها نیمی از رقم قرارداد او را بپردازند.  در حقیقت کشیده شدن دوران کار کالدرون به نیم فصل دوم، باشگاه را موظف به پرداخت تمام رقم قرارداد این مربی کرد و حال بعد از دو سال، این مبلغ هنگفت به حساب مربی پیشین قرمزها واریز خواهد شد. پرسش اینجاست که آیا واقعا کسی قصد ندارد از مدیران اسبق پرسپولیس درباره این اهمال که هم از لحاظ مالی زیان بار بود و هم جلوی خرید بازیکن خارجی را گرفت، سوال و جواب کند؟ این پول یا از حساب دولت واریز می شود که در حقیقت از جیب تک تک ایرانی هاست، یا خود پرسپولیسی ها آن را از منابع مالی شان تامین کرده اند که در این صورت هم می شد این بودجه را صرف مسائل مهمتری نظیر تقویت تیم و یا توسعه زیرساخت های باشگاه کرد. موضوعی که قطعا درس عبرتی برای باشگاه های ایرانی نخواهد بود و احتمالا بازهم چنین شکایاتی را تجربه خواهند کرد.