۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

بحران بزرگ بیخ گوش استقلال / طوفان بدهی در راه است؟

۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۰
کد خبر: 572998
بحران بزرگ بیخ گوش استقلال / طوفان بدهی در راه است؟

با وجودی که استقلالی‌های این روزها درحال مدیریت اوضاع بد گذشته هستند، به نظر می‌رسد به زودی اخبار ناخوشایندی از این باشگاه مخابره شود.

اقتصادآنلاین -  امیر جهانی؛ وجود شکایت شیخ دیاباته و میلیچ از باشگاه استقلال به کمیته تعیین وضعیت فیفا، استقلالی‌ها مشکلی برای دریافت لایسنس حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا ندارند چون این دو پرونده هنوز به مرحله رسیدگی نرسیده است.

اما این موضوع به این معنا نیست که مدیران استقلال می‌توانند به سادگی از کنار این دو پرونده عبور کنند، چون مدل قرارداد آنها با استقلال به گونه‌ای است که چنانچه پرداخت مطالبات آنها همچنان به تعویق بیفتد به صورت روز شمار جریمه دیرکرد شامل حال این قراردادها خواهد شد و استقلال می‌بایست رقم درشت‌تری را به این دو بازیکن پرداخت کند.

 گفته می‌شود در جلسه بررسی پرونده مجوز حرفه‌ای، مشخص شده باشگاه استقلال در حال حاضر دغدغه‌ای بابت این دو شکایت ندارد و تا پایان ماه اکتبر می‌تواند مدارک خود را برای احراز صلاحیت به فدراسیون فوتبال تقدیم کند تا آنها این مدارک را در نوبت بررسی بازرسان کنفدراسیون قرار دهند.

 اما چالش بزرگ برای آبی‌ها وقتی به وجود می‌آید که همزمان با اعلام حکم نهایی از سوی دادگاه عالی ورزش بابت شکایت استراماچونی و لئوناردو پادوانی، کمیته تعیین وضعیت فدراسیون جهانی فوتبال نیز رای بدوی خود را در خصوص دیاباته و میلیچ صادر کند؛ آنگاه چهار پرونده حقوقی سنگین با جرائم دور از انتظار پیش روی استقلال قرار خواهد گرفت که مطمئنا به سادگی نمی‌توان جرائم آنها را پرداخت کرد.

 برخی کارشناسان حقوقی مدعی شدند در حال حاضر استقلال دوران ماه عسل خود را سپری می‌کند و اگر از هم اکنون به دنبال منابع کافی برای تامین خسارت‌های احتمالی و جرائم انضباطی نباشد با یک بحران بزرگ مالی رو به رو خواهد شد؛ که حتی اگر کمپ مرحوم حجازی را نیز به فروش بگذارند، منابع لازم برای پرداخت جرائم انضباطی و صاف کردن بدهی‌ها به دست نمی آید. بنابراین مدیریت باشگاه باید هرچه زودتر به فکر باشد تا همه این پرونده ها باهم مشکل ساز نشده اند.