۰ نفر

طلسم شکنی حسن یزدانی به فرنگی‌ کاران هم روحیه داد

۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۳
کد خبر: 572518
طلسم شکنی حسن یزدانی به فرنگی‌ کاران هم روحیه داد

یکی از مردان طلایی کشتی ایران در رقابتهای جهانی معتقد است قهرمانی حسن یزدانی در این مسابقات حتی به فرنگی‌کاران اعزامی به نروژ هم امید و انگیزه فراوانی داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، طبق برنامه رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ، ابتدا مسابقات کشتی آزاد شروع شد و سپس نوبت به فرنگی‌کاران رسید تا به میدان بروند. ضمن اینکه حسن یزدانی توانست در همان روزهای آغازین رقابت‌های جهانی طلسم شکست ناپذیری دیوید تیلور را بشکند و انتقام ناکامی المپیک توکیو را از او بگیرد.

گویا پیروزی دلچسب حسن یزدانی بر دیوید تیلور آمریکایی در فینال رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ نه تنها بارقه‌ای از شور و افتخار را در کاروان کشتی آزاد ایران ایجاد کرده، بلکه فرنگی‌کاران ملی‌پوش که در خانه کشتی و در آستانه اعزام به جهانی بودند نیز از این افتخارآفرینی به وجد آمدند.

در همین راستا میثم دلخانی که توانست در همین مسابقات به عنوان قهرمانی وزن ۶۳ کیلوگرم کشتی فرنگی دست یابد، روایت جالبی از لحظه پیروزی حسن یزدانی در دیدار فینال رقابت‌های جهانی دارد. دلخانی با اشاره به اینکه پیروزی حسن یزدانی مقابل تیلور چقدر در روحیه فرنگی‌کاران پیش از اعزام تأثیر داشت، گفت: «شبی که ما به جهانی اعزام می‌شدیم، در خانه کشتی در حال تماشای کشتی فینال حسن یزدانی با تیلور آمریکایی بودیم. تمامی فرنگی‌کاران که در آستانه اعزام به جهانی بودند با پیروزی حسن یزدانی در فینال و طلسم شکنی او از شدت خوشحالی و ذوق گریه کردند.»

دلخانی ادامه داد: «به واقع دیوید تیلور مثل سدی شده بود برای کشتی ایران که برتری یزدانی بر او خیلی لذت بخش و افتخارآفرین بود و واقعاً به همه ما انگیزه زیادی داد. شاهکار آزادکاران در نروژ این امید را به ما داد که ما هم می‌توانیم نتایج درخشانی در جهانی کسب کنیم که خوشبختانه شرایط به گونه‌ای رقم خورد که حتی بهتر از آزادکاران هم نتیجه گرفتیم.»