۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

بررسی روند نقل و انتقالاتی استقلال / جای قائدی پر می‌ شود؟

۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۰
کد خبر: 570406
بررسی روند نقل و انتقالاتی استقلال / جای قائدی پر می‌ شود؟

تیم فوتبال استقلال در حالی خودش را برای حضور در بیست ویکمین دوره لیگ برتر آماده می‌کند که تغییرات زیادی نسبت به فصل گذشته داشته است.

مرتضی فروتن – اقتصاد آنلاین؛ بازیکنانی همچون محمد نادری، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، هروویه میلیچ، شیخ دیاباته، مهدی قائدی و داریوش شجاعیان نفرات شاخصی بودند که از استقلال جدا شدند. برخی کارشناسان و حتی هواداران استقلال اعتقاد دارند که این تیم فاقد یک پلی میکر یا هافبک شماره 10 شاخص در ترکیب خود است. کادر فنی استقلال اعتقاد دارد که جدایی برخی بازیکنان دست آنها نبوده است، از طرفی، آبی‌پوشان در نیم فصل دوم سال گذشته در 10 بازی بدون پلی میکر صاحب 9 برد و یک تساوی شدند و می‌توانند با همان سیستم در این فصل بازی کنند.  استقلال برای جانشینی میلیچ و نادری، نفراتی چون جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی را جذب کرده است. در پست دفاع وسط، به جای عارف غلامی که رباط صلیبی پاره کرده و چند ماهی دور از میادین خواهد بود، عارف آقاسی جذب شده است. زبیر نیک نفس به جای ریگی آمده و امیرحسین حسین‌زاده و امیرعلی صادقی نیز جانشین مهدی قائدی شده‌اند. در خط حمله، استقلالی‌ها قصد دارند علاوه بر امین قاسمی‌نژاد یک بازیکن خارجی در سطح دیاباته جذب کنند. 

در این شرایط، کادر فنی استقلال اعتقاد دارد که این تیم با وجود اینکه دچار تغییرات شده، اما مهره‌های خوبی به تیم اضافه شده‌اند. ضمن اینکه روزبه چشمی نیز شب گذشته باز دیگر به تیم اضافه شد تا با قابلیت بازی در پست مدافع و هافبک دفاعی، دست فرهاد مجیدی را باز کند. 

شاید مهمترین نگرانی و انتقادی که در روند نقل و انتقالاتی استقلال وجود دارد، عدم جذب جانشین برای مهدی قائدی است. با این حال کادر فنی استقلال براین باور است که شاید بازیکنی در سطح قائدی در استقلال وجود نداشته باشد اما حسین زاده خیلی خوب خودش را نشان داده و در دیدار با الهلال عربستان ستاره آبی‌پوشان بود. آن هم در شرایطی که اولین تجربه‌اش را با استقلال پشت سر می‌گذاشت و به نظر مجیدی روی او برای فصل جدید حساب باز کرده است.

ضمن اینکه نباید این نکته را فراموش کرد که پرونده خرید بازیکن خارجی هنوز برای استقلال باز است و به نظر می‌رسد با جذب یک بازیکن نامدار، مجیدی کار تیمش را در پنجره نقل و انتقالات تمام می‌کند.