۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

از بیانیه برای اخراج جلالی تا حواشی استیل آذین / تجربه سردار آجرلو با ۱۲ سرمربی

۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۶
کد خبر: 568851
از بیانیه برای اخراج جلالی تا حواشی استیل آذین / تجربه سردار آجرلو با ۱۲ سرمربی

مصطفی آجرلو در حالی به عنوان مدیرعامل جدید استقلال انتخاب شده که حمایتش از فرهاد مجیدی سرمربی آبی پوشان را اعلام کرده و حتی قرارداد این مربی را تا ۳ فصل دیگر تمدید کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ این در شرایطی است که در طول هفته‌های قبل این گمانه زنی مطرح شد که در صورت انتخاب آجرلو به عنوان مدیرعامل استقلال، او جواد نکونام را به عنوان سرمربی انتخاب خواهد کرد اما این اتفاق نیفتاد و سردار که تازه در ابتدای کارش در استقلال است، قصد دارد لیگ بیست و یکم را با مربیگری مجیدی آغاز کند. این موضوع باعث شد تا در پرونده‌ای، به سراغ مربیانی برویم که در طول سالهای مختلف زیر نظر آجرلو کار کرده اند.

 قهرمانی با پاس 

آجرلو که اولین سمت ورزشی‌اش رئیس هیات فوتبال نیروهای مسلح از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۴ بود، از سال ۱۳۷۵  تا ۱۳۷۷ مدیرعامل باشگاه مقاومت بود. او وقتی در سال ۱۳۷۹ به عنوان مدیرعامل باشگاه پاس تهران انتخاب شد، حسین فرکی را به عنوان سرمربی سبزپوشان تهرانی انتخاب کرد ولی پس از مدتی فرهاد کاظمی جای او را گرفت و در ادامه هم فیروز کریمی روی نیمکت پاس نشست. در لیگ دوم حرفه‌ای یک پاسی قدیمی دیگر یعنی همایون شاهرخی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد ولی در لیگ سوم مجید جلالی روی نیمکت پاس نشست و این تیم را به قهرمانی لیگ برتر رساند. اما وقتی فصل بعد آجرلو می‌خواست جلالی را برکنار کند، نامه‌ای احساسی خطاب به او منتشر کرد و نوشت:" روزهای سختی را پشت سر می‌گذارم مثل تو که می‌دانم چنین شرایطی داری برادر! فوتبال عجب حکایتی دارد.  در اوج بودنش، قهرمان شدن‌هایش و شکست‌ها، اینها دو روی یک سکه‌اند، مثل زندگی. من با تو رفیق هستم . نمی‌دانم به چه عنوانی ولی برای همیشه با هم هستیم، برای تفکری که به آن پایبندی و ما دوستان تو باید آن را ادامه دهیم. پاس خانه تو، فوتبال زندگی تو و من برای همیشه دوست تو. من را درک کن!...  مجید باید تو را از پاس برکنار کنم. تو! مربی تیم قهرمان را. کار دشواری است. تو از پاس می‌روی اما از کنار من نه!" وی بعد از آن مصطفی دنیزلی را به عنوان سرمربی پاس انتخاب کرد تا به موفقیت هایش با این تیم ادامه دهد ولی این طور نشد و مربی مشهور ترکیه‌ای نتوانست پاس را قهرمان کند تا هم دنیزلی و هم آجرلو از پاس بروند.  

جدایی بعد از اختلاف با علی کریمی

تجربه بعدی مدیریت آجرلو حضور در استیل آذین در سال ۸۸ و لیگ نهم بود. تیمی که در آن مقطع سرمربیگریش به حمید استیلی سپرده شد ولی بعد از مدتی افشین پیروانی جای او را گرفت و سپس لوبیسا تومباکوویچ به عنوان سرمربی استیل آذین انتخاب شد ولی این مربی صربستانی هم دوامی نیاورد و از این باشگاه متمول جدا شد. آجرلو هم با توجه به اتفاقات پیش آمده در این تیم پس از برخورد انضباطی با علی کریمی در۱۱ شهریور ۸۹ کناره گیری خود را از مدیریت استیل آذین اعلام کرد. 

حضور ناموفق در تراکتور

آجرلو که مدیر کل تربیت بدنی سپاه بود، در سالهای ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ در هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی تبریز حضور داشته و حتی به عنوان نایب رئیس هیات مدیره باشگاه تراکتور انتخاب شد. او در خرداد ۱۳۹۵ و با استعفای سعید عباسی، به عنوان مدیر عامل باشگاه انتخاب شد. در آن مقطع، امیر قلعه نویی سال دوم حضورش در تراکتور را سپری می‌کرد اما وقتی به موفقیتی نرسید جای خود را در لیگ هفدهم به یحیی گل محمدی داد ولی سرمربی فعلی پرسپولیس هم پس از مدتی کوتاه از تراکتور جدا شد و جایش را به دستیارش مجتبی حسینی داد تا اینکه آجرلو که سابقه همکاری با دنیزلی را داشت، به سراغ یک مربی ترکیه‌ای دیگر به نام ساغلام رفت ولی تراکتور با او هم نتیجه نگرفت. در این شرایط، آجرلو که به خاطر انتقاد هواداران تراکتور تحت فشار بود کنار گیری کرد و در ادامه مالکیت تراکتور هم به محمدرضا زنوزی واگذار شد.