۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

یوفا رسما شکست را قبول کرد / پروژه سوپرلیگ دیگر غیرقانونی نیست

۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۶
کد خبر: 566377
یوفا رسما شکست را قبول کرد / پروژه سوپرلیگ دیگر غیرقانونی نیست

پروژه سوپرلیگ اروپا فعلا به سود باشگاه‌های یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا به اتمام رسید

به گزارش اقتصادآنلاین؛ حدود ۴ ماه قبل بود که  ۱۲باشگاه بزرگ اروپایی شامل بارسلونا، رئال مادرید، اتلتیکومادرید، میلان، یوونتوس، اینتر، چلسی، منچسترسیتی، منچستریونایتد، آرسنال، لیورپول و تاتنهام در اقدامی ناگهانی، اعلام کردند که از اتحادیه باشگاه‌های اروپایی خارج می‌شوند و پروژه‌ای به نام سوپرلیگ را تاسیس خواهند کرد.

پس از این اتفاق، یوفا تمامی تیم‌های حاضر در این پروژه را تهدید به کنار گذاشتن از تمامی رقابت‌ها و محروم کردن بازیکنانشان کرد و سپس به جز سه باشگاه یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا، مابقی تیم ها یک به یک از این پروژه خارج شدند.

بعد از این ماجرا و مقاومت سه باشگاه باقی مانده، یوفا اعلام کرد که ضد این باشگاه‌ها اقدامات قانونی انجام می‌دهد. هرچند که مدیران باشگاه‌های باقی مانده با اطمینان از قانونی بودن این پروژه سخن گفتند و پس از برگزاری دادگاه‌های مربوطه، به نظر می‌رسد حق با آنها بوده است.

در این زمینه بخوانید،

یوفا شب گذشته رسما اعلام کرد تمام فعالیت‌های حقوقی که علیه سه باشگاه حاضر در سوپرلیگ اروپا انجام داده، به حالت تعلیق درآورده و به نظر می رسد عملا شکست خود را در این جنگ حقوقی اذعان کرده است. وب سایت رسمی یوفا بیانیه‌ای کنایه آمیز در این خصوص منتشر کرده است: " پس از توقف روند دادرسی علیه باشگاه های بارسلونا، یوونتوس و رئال مادرید در مورد نقض احتمالی چارچوب قوانین یوفا که در رابطه با "به اصطلاح سوپرلیگ" بود، نهاد تجدید نظر یوفا اعلام کرده که دادرسی به کل لغو شده است؛ چنان که هرگز این دادرسی آغاز نشده بود."

حال باید دید این پروژه که درحال متاثر کردن جهان فوتبال بود، بار دیگر استارت می‌خورد یا روند آن به شکل دیگری دنبال می‌شود.