۰ نفر

ترکیب اولیه تیم ملی فوتسال ایران برابر قزاقستان

۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۴۱
کد خبر: 566227
ترکیب اولیه تیم ملی فوتسال ایران برابر قزاقستان

تیم ملی فوتسال ایران برای راهیابی به جمع چهار تیم نهایی جام جهانی باید از سد قزاقستان بگذرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبر ورزشی، تیم ملی فوتسال ایران در یک بازی عجیب و پر فراز و نشیب که 17 گل به همراه داشت با نتیجه نزدیک 9 بر 8 از سد ازبکستان گذشته و به دور یک چهارم نهایی جام جهانی لیتوانی صعود کرد. شاگردان ناظم الشریعه در این مرحله باید با قزاقستان دیدار کنند؛ تیمی که برخلاف آنها کار سختی برای صعود به جمع 8 تیم نداشت و با 7 گل تایلند را درهم کوبید. قزاقستان با داشتن بازیکنان برزیلی که شاکله اصلی تیم را تشکیل می دهند، برزیل دوم جام جهانی محسوب می شود!

مسابقه دو تیم از ساعت 20:30 امروز (دوشنبه) در کائوناس آرنا برگزار خواهد شد؛ مسابقه ای که می توان آن را جنگ دروازه بان ها هم نامید. البته دروازه بان قزاقستان بسیار موفق تر عمل کرده است. هیگوئیتا، دروازه بان کهنه کار قزاقستان به کمک داگلاس، مدافع قدرتمند این تیم در 4 بازی اخیر تنها 2 گل دریافت کرده است؛ بهترین دروازه بان فوتسال دنیا در طول سال های اخیر در بازی 5 نفره هم تبحر خاصی دارد و ناظم الشریعه و کادرش باید تدبیر ویژه ای برای این تاکتیک حریف اتخاذ کنند؛ با توجه به اینکه تیم ملی در بازی با ازبکستان مقابل پاور پلی حریف بسیار شکننده ظاهر شد باید حسابی مقابل یکی از قدرتمندترین پاور پلی بازهای فوتسال دنیا یعنی قزاقستان که مثلثی مخوف برای این کار دارد حواسش را جمع کند.

تیم ملی فوتسال ایران در غیاب حسین طیبی، سرشناس ترین ستاره خود کارش را در جام جهانی با پیروزی 3 بر 2 مقابل صربستان شروع کرد؛ در این دیدار علیرضا صمیمی در حد یک فوق ستاره ظاهر شد؛ دروازه بانی که در دومین دقیقه از بازی دوم تیم ملی به دلیل لمس توپ در خارج از محوطه قانونی اخراج شد؛ تیم ملی این دیدار را با پیروزی 4 بر 2 مقابل امریکا پشت سر گذاشت تا بازی آخرش مقابل آرژانتین حالت تشریفاتی داشته باشد. ملی پوشان فوتسال کشورمان در آخرین بازی و در حالی که صمیمی را هم نداشتند 2-1 به حریف باختند تا حریف ازبکستان در یک هشتم نهایی شوند. آنها در این مرحله در شرایطی که یک برد آسان را می توانستند رقم بزنند در نهایت با پیروزی نزدیک 9 بر 8 به کار خود پایان دادند. فرهاد فخیم، بازیکن باتجربه تیم ملی در این دیدار از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد تا تیم ملی در بازی با قزاقستان علاوه بر طیبی او را هم در اختیار نداشته باشد. البته این احتمال وجود دارد که در بازی امشب طیبی را برای چند دقیقه در زمین ببینیم.

در سمت مقابل قزاقستان با پیروزی 6 بر یک مقابل کاستاریکا، دور گروهی جام جهانی را شروع کر. این تیم در بازی دوم، لیتوانی میزبان را با سه گل از پیش رو برداشت. تساوی یک بر یک مقابل ونزوئلا در بازی سوم تاثیری در صدرنشین قزاق ها نداشت آنها با عنوان تیم اول گروه حریف تایلند در مرحله یک هشتم نهایی شدند؛ تیمی که حرفی برای گفتن نداشت و با 7 گل مغلوب قزاقستان شد. قزاقستان طی 4 بازی قبلی خود 17 گل به ثمر رسانده و با دریافت تنها دو گل، بهترین خط دفاعی مسابقات محسوب می شود؛ میانگین 0.5 گل خورده در هر بازی نشان از قدرت بالای قزاق ها در دفاع دارد.
البته آنها امشب مقابل ایرانی قرار می گیرند که در 4 بازی اخیر خود 17 گل به ثمر رسانده است. شرایط تیم ملی ایران در گل های خورده اما هیچ شباهتی به قزاقستان ندارد؛ این تیم در 4 بازی 14 گل دریافت کرده اند؛ این یک زنگ خطر جدی برای صمیمی و دیگر بازیکنان تیم ملی در فاز دفاعی است چرا که ستاره های برزیلی این تیم همچون تاینان و داگلاس در اوج آمادگی به سر می برند و این شرایط باعث شده تا قزاقستان همان قدرتی را که در خط دفاعی دارد را در خط حمله هم داشته باشد.

ترکیب آغازین دو تیم در بازی امشب به شرح زیر پیش بینی می شود:

ایران:

علیرضا صمیمی، علی حسن زاده، سعید احمد عباسی، مسلم اولاد قباد و مهدی جاوید

قزاقستان:

هیگوئیتا، تاینان، اورازوف، داگلاس و تورساگولوف