۰ نفر

واعظی آشتیانی در گفت و گو با اقتصاد آنلاین:

مددی عذر بدتر از گناه می‌ آورد / آجرلو با شناخت شرایط وارد استقلال شده است / زمان ما استقلال با ۱۸ نفر اداره می‌ شد، الان با ۶۰ نفر!

۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴
کد خبر: 565919
مددی عذر بدتر از گناه می‌ آورد / آجرلو با شناخت شرایط وارد استقلال شده است / زمان ما استقلال با ۱۸ نفر اداره می‌ شد، الان با ۶۰ نفر!

مدیرعامل سابق استقلال به انتخاب سردار آجرلو به عنوان مدیر جدید این باشگاه دید مثبتی دارد و شاید با نوعی خوشبینی و برای تزریق انگیزه، به آینده استقلال امیدوار است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ امیررضا واعظی آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال و معاون سابق سازمان تربیت بدنی، یکی از افرادی است که همواره دغدغه مدیریت کارآمد در فوتبال را داشته و به همین دلیل در سالیان اخیر از منتقدان وضع موجود در باشگاه استقلال بوده است. آشتیانی در گفت و گو با اقتصاد آنلاین انتخاب مصطفی آجرلو را به فال نیک گرفته اما توصیه‌های مهمی هم به مدیرعامل جدید آبی‌ها دارد.

نظر شما درباره انتخاب آقای آجرلو به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال چیست؟

به شخصه امیدوار هستم که در این سمت موفق باشند. قطعا آقای آجرلو با شرایط فوتبال آشنایی دارند و نکته مهم این است که  ایشان با شناخت وضع موجود استقلال، این عنوان را پذیرفته‌اند و امیدوارم مشکلات را حل کنند تا دل علاقه‌مندان به این تیم شاد شود و آنها آرامش روحی پیدا کنند چرا که چندین سال است که استقلال اسیر تنش‌های رنگی شده و طرفداران این تیم آرامشی تجربه نکرده‌اند.

شما در جایی عنوان کرده بودید که حاضر نیستید به باشگاه استقلال برگردید. دلیل این اظهارنظر چه بود؟

باید عرض کنم که تجربه نشان داده هر مدیری در هر مجموعه‌ای که حضور داشته و به موفقیتی رسیده، اگر از آن مجموعه برود دیگر بازگشت او به صلاح نیست. با این فرضیه بنده هم هرجایی که کار کردم- چه با عملکرد مثبت یا از نظر دوستان عملکرد منفی- دیگر بازگشتی نداشتم. حتی با وجود اینکه بارها در موقعیت‌های مختلف از من برای بازگشت دعوت شد اما ترجیح دادم که این کار را انجام ندهم و به نظرم تصمیم درستی هم بوده است.

به نظر شما چالش مهمی که آقای آجرلو در باشگاه استقلال با آن مواجه هستند، چیست؟

کار کردن در باشگاه بزرگی مثل استقلال قطعا پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد ولی واقعیت این است که مشکلات مهم استقلال از اوایل دهه ۹۰ شروع شد. استقلالی که با ۱۸ نفر اداره می‌شد، حالا چیزی در حدود ۶۰ کارمند دارد. شاید کمتر کسی به این موضوع بپردازد اما این هزینه‌ها برای باشگاه کاملا سر بار است. از آن زمانی که ما در باشگاه بودیم، چه اتفاقاتی رخ داده که تعداد کارمندان و حقوق بگیران استقلال تا این اندازه زیاد شده است؟ استقلال و پرسپولیس به عنوان دو تیم فوتبال و نه دو باشگاه، چرا باید تا این اندازه کارمند داشته باشند؟ یکی از چالش‌های مهم در استقلال، از بین بردن نیروهای مازاد در باشگاه است که ماهیانه چند صد میلیون تومان هزینه در بردارد.

به نظر شما چرا این اتفاق در باشگاهی مثل استقلال رخ داده است؟

احتمالا هرکدام از آقایان که وارد باشگاه شدند، چندین نفر را با خود به مجموعه اضافه کردند و یا برای استخدام افراد جدید اسیر خرده فرمایش‌های برخی از دوستان نزدیک خود شده‌اند. بازهم تاکید می‌کنم قطعا آقای آجرلو با شناخت وارد باشگاه شده‌اند و از پرسنل مازاد خبر دارند که باید فکری به حال اینها شود.

نظر شما در خصوص نخستین اقدام مدیرعامل جدید استقلال برای تمدید قرارداد سه ساله با فرهاد مجیدی چه بود؟ برخی عنوان کردند این اقدام آجرلو به نوعی برای تکیه بر پایگاه اجتماعی بر سرمربی تیم بوده است.

تحلیلی درباره چرایی این ماجرا ندارم چرا که این بحث‌‌ها بیشتر جنبه فنی دارد و باید دید در باشگاه چه اتفاقاتی رخ داده اما اگر بنا باشد که انتصابی بر مبنای پایگاه اجتماعی افراد صورت بگیرد، در آینده قطعا چالشی مشکل آفرین به وجود خواهد آمد. امیدوارم ملاک تصمیمات، محبوبیت مربی‌ها نباشد. اگر قرارداد سه ساله بسته شده باشد، باید ابتدا به تصویب هیات مدیره برسد. 

یعنی هیات مدیره به این سرعت جلسه گذاشته و این فرایند را تثبیت کرده است؟

این موضوعی است که باید مشخص شود اما حتی در ۱۰ دقیقه هم می‌توان موضوعی مانند تمدید قرارداد سرمربی را مصوب کرد و برای اجرا در اختیار مدیرعامل قرار داد. البته اول از همه باید اختیارات مدیرعامل جدید تفویض شود و باید دید چه مصوباتی در هیات مدیره جدید استقلال مطرح شده است.

نظر شما در خصوص صحبت‌های اخیر آقای مددی که ادعا کرده اگر می‌دانست استقلال تا این اندازه مشکل دارد، مدیرعامل نمی‌شد، چیست؟

مگر چنین چیزی شدنی است؟ ایشان که قبل از اینکه به عنوان مدیرعامل انتخاب بشود، عضو هیات مدیره بود یعنی در آن مدت نمی‌دانست در باشگاه چه خبر است؟ به نظر من اینها همگی عذر بدتر از گناه است و اصلا درست نیست. انشاالله آقای آجرلو به این مرحله نرسند.

آینده استقلال در این فصل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

امیدوارم هستم آقای آجرلو با تعاملات موجود، فضای اقتصادی و مدیریتی باشگاه را به سمت و سویی ببرد که کارآمدی در این مجموعه خودش را نشان بدهد. برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.