۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

رکورد فوق العاده طارمی در لیگ پرتغال / لژیونر کشورمان بالاتر از رونالدو، بنزما و صلاح

۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰
کد خبر: 564628
رکورد فوق العاده طارمی در لیگ پرتغال / لژیونر کشورمان بالاتر از رونالدو، بنزما و صلاح

مهدی طارمی در پیروزی ۵ بر صفر خانگی یکشنبه شب پورتو مقابل موریرنزه در هفته ششم لیگ برتر پرتغال در دقایق ۳۴ ( پنالتی) و ۷۱ موفق به گلزنی شد تا شمار گل‌های زده خود در فصل جاری را به ۳ گل در ۷ بازی برساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از روزنامه اُ ژوگو پرتغال؛ در گزارشی به رکورد خاص مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو از زمان ورودش به فوتبال باشگاهی پرتغال پرداخته است. این نشریه پرتغالی نوشت: "مهدی طارمی رکورد صد درصد گلزنی از روی ضربات پنالتی را در فوتبال باشگاهی پرتغال دارد." بر اساس این گزارش، طارمی ۲۹ ساله از زمانی که در سال ۲۰۱۹به لیگ پرتغال آمد و به ریو آوه پیوست، تاکنون ۱۱ پنالتی در فوتبال باشگاهی پرتغال زده است که همگی را تبدیل به گل کرده است. مهاجم تیم ملی کشورمان از این بین هفت پنالتی را در ریو آوه و چهار پنالتی را در پورتو گل کرده است.طارمی که دومین فصل حضورش در پورتو را تجربه میکند، فصل گذشته هم برای این تیم درخشان ظاهر شد و در ۴۸ بازی آمار ۲۳ گلزده را به ثبت رساند.

گفتنی است با استناد به آمار موجود در سایت "ترنسفر مارکت" که به معرفی ۳۰ فوتبالیست برتر شاغل در ۱۵ لیگ سطح اول فوتبال اروپا در سال ۲۰۲۱ پرداخته که بیشترین نقش را در گل‌های به ثمر رسیده تیم‌هایشان داشته‌اند، مهدی طارمی با مشارکت در ۳۵ گل به ثمر رسیده پورتو (۲۰ گل و ۱۵ پاس گل در ۳۷ بازی) رتبه پنجم این رده بندی را از آن خود کرده و درست پشت سر لیونل مسی و بالاتر از فوق ستاره‌هایی همچون کریستیانو رونالدو، کریم بنزما و محمد صلاح ایستاده است.