۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بررسی وضعیت شاخص ترین بازیکنان بدون تیم فوتبال ایران / در انتظار یک پیشنهاد خوب!

۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰
کد خبر: 564043
بررسی وضعیت شاخص ترین بازیکنان بدون تیم فوتبال ایران / در انتظار یک پیشنهاد خوب!

در فاصله یک ماه مانده به شروع لیگ برتر هنوز چهره‌های شاخصی هستند که تیم فصل جدید خود را انتخاب نکرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، لیگ برتر 01-1400 با حضور 16 تیم از 27 مهر آغاز خواهد شد. اکثر تیم‌ها خریدهای تابستانی خود را انجام داده و در حال پشت سر گذاشتن آخرین تمرینات آماده سازی پیش فصل خود هستند. البته نقل و انتقالات هنوز ادامه دارد و بازیکنان زیادی هستند که تیم فصل آینده خود را همچنان انتخاب نکرده‌اند. در بین این بازیکنان، چهره‌های شاخص بسیاری دیده می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به شاخص‌ترین چهره‌هایی که هنوز تکلیف تیم فصل آینده آنها مشخص نشده است.

مسعود شجاعی (تیم فصل گذشته: تراکتور)

کاپیتان سال‌های گذشته تیم ملی فوتبال ایران با وجود حضوری پر سر و صدا در تراکتور، جدایی جالبی از این تیم نداشت. او چند ماه پیش از پایان قرارداد سه ساله‌اش به همکاری خود با تراکتوری‌ها پایان داد. مسعود بعد از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا و در شرایطی که در آن مقطع خیلی کم به او بازی رسیده بود، از بازگشت به تبریز سر باز زد و پس از چند هفته شایعه و بلاتکلیفی سرانجام اعلام شد که کار او در تراکتور به پایان رسیده است. این بازیکن 37 ساله هنوز تصمیمی برای آینده فوتبالی خود نگرفته و مشخص نیست که آیا شجاعی که بخشی از فصل گذشته را به عنوان بازیکن- مربی در تراکتور حضور داشت، قصد دارد بازهم به عنوان بازیکن فوتبال را ادامه دهد یا اینکه به دنبال سپری کردن کلاس‌های مربیگری و ورود به این عرصه است.

رضا قوچان نژاد (تیم فصل گذشته: زوله هلند)  

گوچی فصل گذشته در دومین سال از قرارداد دو ساله با زوله روزهای خوبی را سپری نکرد. او که معمولا به عنوان بازیکن تعویضی به میدان می‌رفت و خوب هم بازی می‌کرد نتوانست با سرمربی تیم ارتباط لازم را برقرار کند و به دلیل اختلافاتی که با وی داشت تصمیم به ترک زوله گرفت. گوچی در 33 سالگی و با وجود خداحافظی از تیم ملی، هنوز شانس درخشش در عرصه باشگاهی را دارد و امسال هم مثل سال‌های قبل شایعات زیادی در خصوص حضورش در فوتبال ایران به گوش می‌رسد. این اخبار اما در حد شایعه باقی مانده و مهاجم سابق تیم ملی جزو ستاره‌هایی است که هنوز تیم فصل جدید خود را انتخاب نکرده است.

کی روش استنلی (تیم فصل گذشته: سپاهان)

آقای گل لیگ نوزدهم در لیگ بیستم نتوانست عملکرد درخشان خود را تکرار کند؛ بخشی از این موضوع به مصدومیت او ربط داشت که او را از آمادگی لازم دور کرد. در هفته‌های پایانی فصل گذشته زمزمه‌های جدایی کی روش از سپاهان به گوش می‌رسید. پس از پایان بازی استقلال و سپاهان در هفته پایانی لیگ بیستم، کی روش استنلی یکی از بازیکنانی بود که مورد تقدیر ویژه باشگاه سپاهان قرار گرفت و پس از آن هم با همبازیان و مربیان خود خداحافظی کرد تا به صورت رسمی به کار خود در تیم فوتبال سپاهان پایان بدهد. از پرسپولیس به عنوان مقصد بعدی مهاجم برزیلی سپاهان که در سه فصل، 24 گل برای این تیم زد، یاد می‌شد اما سرخ پوشان هنوز منتظر هستند فدراسیون مجوز خرید مهاجم خارجی را به آنها بدهد تا در لیگ و آسیا با قدرت بیشتری به میدان بروند. با وجود تلاش‌های بسیار، این مهم هنوز صورت نگرفته و باید دید که کی روش تا چه زمانی منتظر پرسپولیس خواهد ماند.

 محمد ایرانپوریان (تیم فصل گذشته: آلومینیوم)

 بعد از ترک تراکتور، ایرانپوریان هیچ گاه نتوانست آن مدافع راستی شود که حتی توسط کارلوس کی روش در یک مقطع به اردوی تیم ملی نیز دعوت شده بود. او فصل گذشته سپاهان را به مقصد آلومینیوم ترک کرد تا در اراک و زیر نظر رسول خطیبی و سپس علیرضا منصوریان کار کند. یک مصدومیت نسبتا طولانی مدافع راست اراکی‌ها را در شرایط سختی قرار داد و او در پایان لیگ بیستم که همراه با اتمام قرارداد یک ساله‌اش با آلومینیوم بود، این تیم را ترک کرد. با توجه به جذب میلاد فخرالدینی و اینکه اسماعیل شریفات بخش قابل توجهی از فصل گذشته را در پست دفاع راست به میدان رفت، ایرانپوریان تصمیم به جدایی گرفت و هنوز هم پیشنهاد مهمی ندارد.

روزبه چشمی (تیم فصل گذشته: ام صلال قطر)

روزنامه الوطن قطر اوایل تابستان سال جاری خبر داد که باشگاه ام صلال قرارداد دو بازیکن خارجی یعنی روزبه چشمی (ایران) و کایکی (برزیل) را برای فصل آینده تمدید نمی‌کند. در حالی که پس از اعلام این خبر هواداران استقلال منتظر مذاکره مدیران باشگاه با بازیکنان سابق بودند این اتفاق تا این لحظه رخ نداده و چشمی هم هنوز تیم جدید خود را انتخاب نکرده است. هافبک فصل گذشته ام صلال جزو چهره‌های شاخص بدون تیم به شمار می‌رود و از آنجایی که هنوز پیشنهادی از خارج از کشور ندارد، رایزنی خود را برای بازگشت به استقلال آغاز کرده است.

رشید مظاهری (تیم فصل گذشته: استقلال)

رشید مظاهری بعد از جدایی جنجالی که از تراکتور داشت به استقلال پیوست. او یک فصل در کنار سید حسین حسینی از دروازه آّبی‌ها محافظت کرد و در پایان فصل به همان سبک فصل گذشته قرارداد خود را به صورت یک طرفه این بار با استقلال فسخ کرد. تصمیم به جدایی از استقلال، تصمیمی بود که مظاهری آن را در شرایطی اتخاذ کرد که مقصد بعدی خود را مشخص نکرده بود. در حالی که گفته می‌شد دروازه‌بان استقلال، گزینه سپاهانی‌ها برای جانشینی پیام نیازمند است اما باشگاه اصفهانی با کریستوفر نت اتریشی به توافق رسید تا آینده رشید در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. البته برخی از منابع خبر می‌دهند که پس از جدایی مددی از استقلال، رشید به جمع آبی‌ها برمی‌گردد و خود او هم لوگوی استقلال را در استوری اینستاگرامش قرار داد تا به نوعی به بازگشت چراغ سبز نشان بدهد. باید دید که مظاهری در فصل منتهی به جام جهانی کدام تیم باشگاهی را انتخاب می‌کند تا با درخشش در آن شانس خود را برای حضور در لیست اسکوچیچ افزایش دهد.

شایان مصلح (تیم فصل گذشته: سپاهان)

مدافع سابق تیم پرسپولیس که داستان دریافت مطالباتش از این تیم تا همین چند وقت پیش حسابی سر و صدا کرده بود، جزو بازیکنانی به شمار می‌رود که هنوز تکلیف تیم باشگاهی فصل جدید خود را به صورت کامل مشخص نکرده است. در حالی که 10 روز پیش برخی از رسانه‌ها خبر از تمدید یک ساله قرارداد مدافع چپ ۲۸ ساله سپاهانی‌ها دادند اما هنوز این موضوع نهایی و رسمی نشده و مشخص نیست که مصلح برای سومین فصل متوالی در اصفهان توپ خواهد زد یا خیر.

داریوش شجاعیان (تیم فصل گذشته: استقلال)

یکی از پرهزینه‌ترین و جنجالی‌ترین خریدهای استقلال طی سالیان اخیر داریوش شجاعیان بود. بازیکنی که آبی‌ها با پرداخت رقمی نزدیک به 3 میلیارد تومان رضایتنامه‌اش را از گسترش فولاد گرفتند اما با بدشانسی محض دو بار در استقلال رباط صلیبی پاره کرد و مجموعا بیش از یک سال و نیم از میادین به دور بود. این گونه بود که داریوش نتوانست روزهای طلایی که در ابتدای حضورش در استقلال رقم زده بود را ادامه دهد.  او یک پنالتی بسیار حساس را در فینال جام حذفی مقابل فولاد از دست داد؛ پنالتی که خیلی‌ها آن را پایان کار شجاعیان در استقلال دانستند و این گونه نیز بود. او نیز مانند رفیق شفیقش فرشید اسماعیلی در لیست سیاه مدیریت باشگاه برای تمدید قرارداد قرار داشت اما فرق شجاعیان با اسماعیلی شاید این باشد که با تغییرات مدیریتی، احتمال بازگشت فرشید به استقلال بسیار زیاد شده اما شجاعیان باید قید پیراهن آبی را بزند. این درحالی است که هنوز هیچ مذاکره جدی توسط او با تیم‌های دیگر انجام نشده است.