۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

انتخابات فدراسیون پرورش اندام باطل شد / صدور حکم اولیه دیوان عالی عدالت اداری

۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۰۳
کد خبر: 562575
انتخابات فدراسیون پرورش اندام باطل شد / صدور حکم اولیه دیوان عالی عدالت اداری

حکم‌ اولیه دیوان عالی عدالت اداری مبنی بر ابطال انتخابات فدراسیون بدنسازی صادر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مجمع انتخاباتی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با رقابت عبدالمهدی نصیرزاده، حسین یارمحمدیان و کاوه درودی به عنوان ۳ کاندیدای نهایی در تاریخ ۱۳ دی سال ۱۳۹۹ به ریاست مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان وقت برگزار و در پایان عبدالمهدی نصیرزاده با کسب ۲۸ رای از مجموع ۴۳ رای اعضای مجمع، به عنوان رییس جدید این فدراسیون انتخاب شد.

پس از برگزاری این انتخابات، کاوه درودی دبیر سابق فدراسیون بدنسازی و یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون بدنسازی، در اعتراض به تخلف صورت گرفته در انتخابات، از وزارت ورزش و جوانان به عنوان مجری برگزاری انتخابات به دیوان عدالت اداری شکایت کرد. دلیل این شکایت، حضور یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست این فدراسیون در رای‌گیری بوده است. به گونه‌ای که رای دادن این کاندیدا، تخلف محسوب و در نهایت منجر به صدور حکم بدوی شده است. شعبه 35 دیوان عدالت اداری البته حق اعتراض برای این حکم را تا 20 روز قانونی دانسته اما گویا با وجود ابلاغیه، حتی در جلسه رسیدگی هم هیچ دفاعی از نحوه برگزاری انتخابات وجود نداشته است.

لازم به ذکر است که پیش از این و با حکم دیوان عدالت اداری انتخابات فدراسیون زورخانه و ورزش‌های باستانی نیز باطل اعلام شده بود.